Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο – Οι Γυναίκες στην Τέχνη και τον Πολιτισμό – Καλλιτέχνες, όχι μούσες

Όπως και σε κάθε άλλο τομέα, η θέση των γυναικών στην Τέχνη και τον Πολιτισμό είναι υποδεέστερη σε σχέση με τις φιλοδοξίες και τις δεξιότητές τους. Παραδοσιακά ήταν μούσες ανδρών καλλιτεχνών ή ερασιτεχνών ερμηνευτών, και η καλλιτεχνική εκπαίδευση τους ήταν εξαιρετικά περιορισμένη. Φυσικά, σήμερα έχει σημειωθεί πρόοδος, ωστόσο πρέπει να γίνουν ακόμη πολλά για να διασφαλιστεί ότι οι γυναίκες θα συνεισφέρουν πλήρως και ελεύθερα στο καλλιτεχνικό τους όραμα, θα κατέχουν θέσεις ευθύνης και θα βγάλουν τα έργα θαρραλέων γυναικών καλλιτεχνών από τα σκονισμένα αρχεία των μουσείων.

Γλυκόπικρο παρελθόν 

Οι παραδοσιακοί ρόλοι που αποδίδονται στις γυναίκες περιόρισαν δραματικά τη συμβολή τους στον Πολιτισμό και τις Τέχνες σε χειροτεχνίες όπως το κέντημα και τις κατέστησαν απλώς μούσες διάσημων καλλιτεχνών. Στην καλύτερη περίπτωση, γινόντουσαν καλλιτέχνες, κυρίως στην εγχώρια σφαίρα, τραγουδώντας ή παίζοντας ένα όργανο, συνήθως πιάνο.

Ευτυχώς, η ιστορία προσφέρει μια εικόνα για περιόδους που οι γυναίκες εξασκούσαν την Τέχνη τους ισότιμα με τους άνδρες. Τα τελευταία δέκα-δεκαπέντε χρόνια, η έρευνα σε αρχεία μουσείων και κελάρια έχει αποκαλύψει κρυμμένους θησαυρούς έργων τέχνης που έχουν δημιουργηθεί από γυναίκες καλλιτέχνες. Δυστυχώς, μερικά από αυτά τα έργα αρχικά αποδόθηκαν σε άντρες, παραβιάζοντας έτσι το δικαίωμα των καλλιτεχνών να αποδίδουν στο έργο τους τα ονόματά τους. Αυτή η τάση είχε ως αποτέλεσμα να αμφισβητηθεί η πλούσια δημιουργικότητά τους και το θάρρος τους να μην συμμορφωθούν με τον ρόλο που τους επέβαλε η κοινωνία.

Τα γυναικεία έργα αντιπροσωπεύουν μόνο το 3-5% των μόνιμων συλλογών τέχνης σε όλη την Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Αναγέννηση προσφέρει ένα θετικό παράδειγμα γυναικών ζωγράφων που αγωνίστηκαν να αναγνωριστούν ως καλλιτέχνες. Ορισμένες ανέπτυξαν νέες τεχνικές και κάποιες ήταν πιο επιτυχημένες από τους άνδρες. Ωστόσο, τον δέκατο ένατο αιώνα, μπορούσαν να εκπαιδεύονται μόνο ως ζωγράφοι πορτρέτου, σε σχολεία μόνο για γυναίκες που προσφέρουν μειωμένο πρόγραμμα σπουδών, το οποίο απαγόρευε τη ζωγραφική γυμνών σωμάτων, αποκλείοντάς τες έτσι από το πιο ευγενές είδος της ζωγραφικής ιστορίας.

Οι γυναίκες μουσικοί βίωσαν μια παρόμοια κατάσταση, αναγνωρίζονταν ως εξαιρετικές πιανίστριες και τραγουδίστριες, καθώς και ως δασκάλες. Ωστόσο, η πορεία τους στη σύνθεση ήταν δύσκολη και συχνά περιοριζόταν σε έργα πιάνου ή φωνής.

Αλλαγή παραδείγματος 

Το κίνημα χειραφέτησης των γυναικών έφερε μια αλλαγή, διεύρυνε τις δυνατότητες για τις γυναίκες να εκπαιδευτούν και να εργαστούν σε κάθε τομέα στον οποίο μπορεί να ενδιαφέρονται. Παρ ‘όλα αυτά, πολλοί τομείς εξακολουθούν να θεωρούνται προνόμιο των αντρών, όπως η ορχήστρα η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί ως ηγετικός ρόλος.

Ταυτόχρονα, η θέση των γυναικών στην ιστορία της τέχνης του εικοστού αιώνα διαγράφηκε, παρόλο που μερικές γυναίκες υπήρξαν πρωτοπόρες σε νέες μορφές τέχνης. Πολύ λίγοι άνθρωποι γνωρίζουν ότι η Alice Guy Blanché ήταν η πρώτη που εξερεύνησε τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία ταινιών, παρήγαγε ταινίες και δημιούργησε ένα στούντιο ταινιών. Δυστυχώς, όπως σε πολλές περιπτώσεις, ορισμένα από τα έργα της αποδόθηκαν σε άντρες και τα υπόλοιπα έμειναν ξεχασμένα και ανώνυμα στα αρχεία.

Αδύναμη θέση σε επισφαλείς τομείς

Η συνεισφορά των γυναικών αγνοήθηκε σχεδόν σε κάθε τομέα δραστηριότητας. Το χάσμα των αμοιβών μπορεί να φτάσει το 30% για τις γυναίκες μουσικούς στην Ευρώπη. Στη Γαλλία, ανάμεσα στο 10% εκείνων που εργάζονται στον τομέα της Tέχνης και του Πολιτισμού με το χαμηλότερο εισόδημα, το 57% είναι γυναίκες, ενώ αντιπροσωπεύουν μόλις το 27% του 1% με τα υψηλότερα έσοδα. 

Το κίνημα “#metoo” βρήκε σε απήχηση σε όλους τους τομείς της Τέχνης. Οι γυναίκες έχουν πέσει θύματα σεξουαλικής παρενόχλησης και κακοποίησης σε κάθε τομέα (τη μόδα, τη φωτογραφία, την κλασική μουσική, το θέατρο, ακόμη και από αναγνωρισμένα πολιτιστικά ιδρύματα και διάσημους καλλιτέχνες). Η παραδοσιακή αντίληψη των οικογενειακών σχέσεων και των ρόλων των γυναικών, και ο συνδυασμός αυτών των διαφόρων ρόλων, δημιούργησε εμπόδια στο δρόμο των γυναικών προς την επιτυχία και οδήγησε σε μη γραμμική σταδιοδρομία.

Οι Τέχνες και ο Πολιτισμός παρουσιάζουν πρόσθετες δυσκολίες. Ο ίδιος ο τομέας προσφέρει ένα πολύ ασταθές και επισφαλές εργασιακό περιβάλλον. Απο το 34% των ατόμων στην οικονομία της ΕΕ που είναι απόφοιτοι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το 60% εργάζεται στον Πολιτιστικό και Δημιουργικό Τομέα. Οι άνδρες αντιπροσωπεύουν το 53% του εργατικού δυναμικού του πολιτιστικού και του δημιουργικού τομέα (βλ. Σχήμα 1) και απολαμβάνουν υψηλότερη επαγγελματική σταθερότητα και έχουν πλήρη απασχόληση σε σχέση με τις γυναίκες.

Μεγαλύτερος αριθμός γυναικών σπουδάζει τέχνες συμμετέχει εντονότερα σε καλλιτεχνικές δραστηριότητες, τόσο σε εβδομαδιαία όσο και σε μηνιαία βάση (βλ. Σχήμα 2). Αυτοί οι αριθμοί δείχνουν τεράστια πρόοδο όσον αφορά τις καλλιτεχνικές σπουδές από γυναίκες, αλλά η επαγγελματική τους κατάσταση εξακολουθεί να είναι χαμηλότερη από εκείνη των ανδρών.

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Ομιλία του Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – 18/01/2021

Ομιλία του Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – 18/01/2021

Ολομέλεια Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου: Τοποθέτηση Α. Γεωργούλη για την σημασία της ευρωπαϊκής πολιτιστικής κληρονομιάς

“Στο ψήφισμα αυτό, επίσης, ενώνουμε τις δυνάμεις μας για ενιαία χρηματοδότηση και απτές πολιτικές, όπως η εξειδίκευση επαγγελματιών και η δωρεάν πρόσβαση στα Μουσεία”

YouTube player

Είναι αισιόδοξο ότι οι Ευρωβουλευτές συμφωνούν και ενώνουν τις δυνάμεις τους για να διαφυλάξουν την παρακαταθήκη του Ευρωπαϊκού Έτους Πολιτιστικής Κληρονομιάς, αλλά και για να στηρίξουν την κληρονομιά στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα.

Χρειάζεται να στηρίξουμε την εκπαίδευση, την κινητικότητα και την επαγγελματική απορρόφηση των ανθρώπων του κλάδου, αλλιώς οι ζημιές θα είναι ανεπανόρθωτες για τα έργα κληρονομιάς

Πρέπει να χαραχθεί πολιτική και συγκεκριμένα μέτρα στήριξης και διαφύλαξης της πολιτιστικής κληρονομιάς, απέναντι στις προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής, αλλά και των φυσικών καταστροφών.

Απαιτείται επίσης συντονισμένη αντιμετώπιση για τα θέματα του λαθρεμπορίου αντικειμένων κληρονομιάς που γνωρίζει άνθιση κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αλλά και με την ψηφιακή μετάβαση.

Και για να γίνουν όλα αυτά χρειάζεται ενιαία και στοχευμένη χρηματοδότηση για την κληρονομιά. Στο πλαίσιο αυτό, ο Ευρωβουλευτής τόνισε:

“Σε αυτό το ψήφισμα η συντριπτική πλειοψηφία των Ευρωβουλευτών του πολιτισμού συμφωνούμε ότι για να στηρίξουμε την κληρονομιά μας πρέπει να στηρίξουμε τους ανθρώπους του κλάδου και να αντιμετωπίσουμε προκλήσεις: όπως η κλιματική αλλαγή, η παράνομη κατοχή και διακίνηση – που αυξήθηκε εν μέσω πανδημίας, αλλά και προκλήσεις στην ψηφιακή μετάβαση.

Στο ψήφισμα αυτό, επίσης, ενώνουμε τις δυνάμεις μας για ενιαία χρηματοδότηση και απτές πολιτικές, όπως η εξειδίκευση επαγγελματιών και η δωρεάν πρόσβαση στα Μουσεία.

Η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι η ταυτότητά μας. Αυτή λάβαμε από τους προγόνους μας και αυτή θα παραδώσουμε στα παιδιά μας. Είναι η κιβωτός της πολιτικής ζωής του ανθρώπου στο διηνεκές.

Και γι’ αυτό, η ουσιαστική στήριξη της πολιτιστικής μας κληρονομιάς είναι ευθύνη, αλλά και ανάγκη όλων μας. Αυτό άλλωστε δείχνει και η συμφωνία των συναδέλφων που δουλέψαμε σε αυτό”.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Ομιλία Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη στην Ειδική Επιτροπή Καταπολέμησης του Καρκίνου – 04/02/2021

“Κομμάτι της συνολικής αντιμετώπισης της ασθένειας, είναι και η προσπάθεια που κάνουν οι ασθενείς αλλά και οι συγγενείς των ασθενών στο μετεγχειρητικό ή μετα-θεραπευτικό στάδιο”
YouTube player

To ζήτημα της επανένταξης των επιζώντων καρκινοπαθών στην επαγγελματική και κοινωνική ζωή, έθιξε με ομιλία του στην Ειδική Επιτροπή Καταπολέμησης του Καρκίνου, ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης. Η συζήτηση αφορούσε το Ευρωπαϊκό Σχέδιο Καταπολέμησης του Καρκίνου και την ανταλλαγή απόψεων για τους πυλώνες του Σχεδίου με την Επίτροπο για την Υγεία και Ασφάλεια των Τροφίμων, Στέλλα Κυριακίδου.

Ο Ευρωβουλευτής, υποστήριξε ότι “Υπάρχει μια γενική αντίληψη ότι η περίοδος των επεμβάσεων και των θεραπειών είναι η πιο δύσκολη περίοδος. Κομμάτι όμως της συνολικής αντιμετώπισης της ασθένειας, είναι και η προσπάθεια που κάνουν οι ασθενείς αλλά και οι συγγενείς των ασθενών στο μετεγχειρητικό ή μετα-θεραπευτικό στάδιο. Είναι πολύ δύσκολο για έναν επιζώντα καρκινοπαθή, να επανενταχθεί στην κοινωνία, ξεκινώντας από την αρχή”, υπογραμμίζοντας την σημασία της ενίσχυσης του τέταρτου πυλώνα που αφορά στην ποιότητα ζωής των επιζώντων καρκινοπαθών.

Στο πλαίσιο αυτό, το ερώτημα το οποίο έθεσε προς την επίτροπο είναι: “Λαμβάνοντας υπόψιν ότι αναφερόμαστε στο 40% του πληθυσμού της Ευρώπης που προβλέπεται να νοσήσει μέχρι το 2035, τι πολιτικές πρόκειται να αναπτυχθούν ώστε η κοινωνική επανένταξη των επιζώντων καρκινοπαθών, καθώς και των φροντιστών τους, να βελτιωθεί;”.

Η Επίτροπος, ως προς την ερώτηση του Ευρωβουλευτή, υποστήριξε ότι “...είναι κάτι εξαιρετικά σημαντικό για εμάς. Γνωρίζουμε ότι υπάρχουν περίπου 12 εκ. Ευρωπαίοι πολίτες που έχουν επιζήσει από τον καρκίνο και περίπου 300 χιλ. από αυτούς είναι επιζώντες παιδικών καρκίνων. Και γνωρίζουμε ότι οι επιζώντες και οι οικογένειές τους αλλά και οι φροντιστές τους, στους οποίους αναφέρθηκε ο Ευρωβουλευτής κ. Γεωργούλης, βιώνουν πολύ σημαντικές προκλήσεις και σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να εστιάσουμε στην ποιότητα ζωής μετά τη νόσο”.

Ομιλία του Ευρωβουλευτή Α. Γεωργούλη στην Επιτροπή Πολιτισμού – 25/02/2021

Ομιλία του Ευρωβουλευτή Α. Γεωργούλη στην Επιτροπή Πολιτισμού – 25/02/2021

“Η πανδημία του COVID-19 αποκάλυψε ότι υπάρχουν χώρες όπου η έλλειψη δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ως δικαιολογία για την καθυστερημένη λήψη δράσης”
YouTube player

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης με ομιλία του στην Επιτροπή Πολιτισμού και Εκπαίδευσης, κατά τη διάρκεια της συζήτησης με θέμα «Παρουσίαση από το Τμήμα Πολιτικής Β της μελέτης με θέμα «Πολιτιστικοί και δημιουργικοί τομείς στην μετά τον COVID-19 Ευρώπη – Επιπτώσεις της κρίσης και συστάσεις πολιτικής», υπογράμμισε την έλλειψη επικαιροποιημένων, συγκρίσιμων και αξιοποιήσιμων δεδομένων για τους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς Τομείς της Ευρώπης.

Κατά την ομιλία του δήλωσε ότι : Αυτή η μελέτη έρχεται σε μία ιδιαίτερα κρίσιμη στιγμή για τον Πολιτισμό προκειμένου να ανταποκριθεί, εν μέρει, σε ένα μεγάλο πρόβλημα που αφορά την έλλειψη δεδομένων.

Η πανδημία του COVID-19 αποκάλυψε ότι υπάρχουν χώρες όπου η έλλειψη δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ως δικαιολογία για την καθυστερημένη λήψη δράσης.

Ήδη τον περασμένο Μάιο, απευθύνθηκα στη Eurostat και στην Επίτροπο αλλά οι απαντήσεις που έλαβα δεν ανταποκρίνονταν στην κατεπείγουσα ανάγκη των ΠΔΤ που έχουν υποστεί ηχηρό πλήγμα. 

Με αυτή τη μελέτη, τεκμηριώνεται η καταστροφή – που σημειώνεται στον πολιτισμό εξαιτίας της πανδημίας – και επιπλέον η κρίση που αναμενόταν μετά την εποχή του Covid-19, καθώς και οι επισφαλείς συνθήκες για τους εργαζόμενους στον πολιτισμό.

Επομένως, τώρα δεν υπάρχουν άλλες δικαιολογίες. Τα Κράτη Μέλη πρέπει να εξασφαλίσουν τουλάχιστον το 2% από το Σχέδιο Ανάκαμψης για τους Πολιτιστικούς και Δημιουργικούς Τομείς και φυσικά μακροπρόθεσμη χρηματοδότηση για τον Πολιτισμό.

Συνολικά, αυτή η μελέτη είναι ένα βήμα μπροστά. Παρ ‘όλα αυτά, μία μελέτη δεν είναι αρκετή. Η πραγματικότητα συνεχίζει να αλλάζει και πρέπει να έχουμε εργαλεία παρακολούθησης για να κατανοήσουμε τον αντίκτυπο – αυτών των γρήγορων αλλαγών – στους ανθρώπους και να ενεργήσουμε προληπτικά.

Επομένως, χρειαζόμαστε πολύ περισσότερες μελέτες. Αυτό σημαίνει ότι στην πραγματικότητα αυτό που χρειαζόμαστε είναι ένα ευρωπαϊκό σώμα, ένα παρατηρητήριο για συνεχή παρακολούθηση και δημοσίευση επίσημων αναφορών σχετικά με τους Πολιτιστικούς και Δημιουργικούς Τομείς”. 

Στο πλαίσιο αυτό ολοκλήρωσε την ομιλία του θέτοντας μία κρίσιμη ερώτηση που σχετίζεται άμεσα με τις χρηματοδοτικές ανάγκες του Πολιτισμού: “θα έχουμε αξιοποιήσιμα δεδομένα για να υποστηρίξουμε τις αξιώσεις μας για μακροχρόνια χρηματοδότηση;”.

Σύμφωνα με τα όσα συζήτησαν στην Επιτροπή, τα κράτη – μέλη χρειάζεται να θέσουν στο επίκεντρο των προσπαθειών τους, την βελτίωση των συνθηκών εργασίας των Δημιουργικών και των Πολιτιστικών Τομέων, την λήψη μέτρων για καθιέρωση κοινωνικών δικαιωμάτων για τους εργαζόμενους στον τομέα του Πολιτισμού και την ουσιαστική και άμεση αντίδραση στην ψηφιακό μετασχηματισμό προκειμένου να εξασφαλιστούν τα κατάλληλα νομικά πλαίσια προστασίας της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Α. Γεωργούλης: H στήριξη της εκπαίδευσης και της νεολαίας είναι μια επένδυση για τον εαυτό μας και το μέλλον μας

Α. Γεωργούλης: H στήριξη της εκπαίδευσης και της νεολαίας είναι μια επένδυση για τον εαυτό μας και το μέλλον μας

YouTube player

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης συμμετείχε με ομιλία του στη συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτισμού στις 25/01/2021 με θέμα “Κατευθυντήριες γραμμές για τον προϋπολογισμό του 2022”.

Ο Ευρωβουλευτής έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στο ζήτημα της στήριξης του πολιτισμού και της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα υποστήριξε:

“Από τον προϋπολογισμό του 2022, πρέπει να διαθέσουμε για τον πολιτισμό το 2% του Μηχανισμού Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, όπως ψηφίστηκε από την πλειοψηφία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Λάβετε υπόψη ότι ο πολιτισμός είναι ο πρώτος τομέας που επλήγη από την πανδημία και ο τελευταίος που θα ανακάμψει.

Επιπροσθέτως, οι νέοι μας και τα παιδιά χρειάζονται τη βοήθειά μας. Η ψηφιακή μετάβαση στην εκπαίδευση, που επιβλήθηκε επιτακτικά και χωρίς προετοιμασία από την πανδημία, φέρνει προβλήματα που ακόμη δεν έχουμε δει.

Ας μην ξεχνάμε ότι ο πρωταρχικός στόχος της σχολικής εκπαίδευσης είναι η κοινωνική εκπαίδευση.

Ας μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τους ανηλίκους, που προορίζονται να γίνουν οι ενήλικες του αύριο.

Αυτό σημαίνει ότι η στήριξη της εκπαίδευσης και της νεολαίας είναι στην πραγματικότητα μια επένδυση για τον εαυτό μας και το μέλλον μας.

Το μήνυμά μου είναι ότι δεν υπάρχουν δικαιολογίες!

Με τον προϋπολογισμό του 2022, στηρίξτε τον πολιτισμό, τη νεολαία και την εκπαίδευση, ουσιαστικά και συγκεκριμένα”.

Πρόκειται για μία θέση την οποία υποστηρίζει με συνέπεια και τονίζει την σημασία της με κάθε ευκαιρία. Ο πολιτισμός και η εκπαίδευση απαιτούν τη στήριξη όλων μας, καθώς στηρίζοντας αυτά, στηρίζουμε το μέλλον μας.

Α. Γεωργούλης: «Να ανάψουν οι προβολείς και να έλθει στο φως η αλήθεια»

Α. Γεωργούλης: «Να ανάψουν οι προβολείς και να έλθει στο φως η αλήθεια»

«Ευελπιστώ πως αυτό που συμβαίνει, θα εξελιχθεί σε μια ευρεία απελευθέρωση. Να ανάψουν πραγματικά οι προβολείς και να έλθει στο φως η αλήθεια. Είμαι ξεκάθαρα υπέρ των θυμάτων και όσων βρήκαν τη δύναμη να μιλήσουν. Είναι μία διαδικασία χειραφέτησης, η οποία θα πρέπει και μακάρι να διαπεράσει όλους τους επαγγελματικούς χώρους».

Με αυτά τα λόγια σχολιάζει τις τελευταίες εξελίξεις με τη «βροχή» καταγγελιών περί σεξουαλικών κακοποιήσεων στον χώρο του Πολιτισμού, ο Λαρισαίος ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, Αλέξης Γεωργούλης, μιλώντας στην «Ε» και προσθέτει πως «είναι απαραίτητος ένας κώδικας δεοντολογίας, ενώ στη διαδικασία διαμόρφωσής του θα πρέπει να συμμετέχουν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι ειδικοί επιστήμονες». Συμπληρώνει επίσης ότι «ένα μεγάλο κεφάλαιο που πρέπει να ανοίξει είναι η καλλιτεχνική εκπαίδευση».
Σχετικά με την ανάγκη επανέναρξης των πολιτιστικών εκδηλώσεων, ο κ. Γεωργούλης τονίζει πως «οι ειδικοί πρέπει να προσδιορίσουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα (περιορισμένος αριθμός θεατών, τήρηση αποστάσεων κ.λπ.), βάσει των οποίων θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ξανά οι χώροι εκδηλώσεων» και υπενθυμίζει πως ως ευρωβουλευτής έχει ζητήσει στήριξη και από ενωσιακούς πόρους.
Για τις πληγές που έχει προκαλέσει η πανδημία του κορονοϊού στον τουρισμό, ο ευρωβουλευτής αναφέρει ότι «στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπάρχει μεγάλη συζήτηση για τη δημιουργία ενός κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου πρωτοκόλλων για τα ταξίδια με τεστ κορονοϊού», ενώ για την πρωτοβουλία του να υιοθετήσει μονοπάτι στον Κίσσαβο, επαναλαμβάνει τη σκοπιμότητα να υποστηριχθεί ο βιώσιμος τουρισμός, που θα διατηρήσει το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον αναλλοίωτο.
Τέλος, αναφορικά με τους κινδύνους που κρύβει η καθιέρωση της τηλεργασίας στις εργασιακές σχέσεις, ο κ. Γεωργούλης θεωρεί πως «είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθούν κανόνες που θα προστατέψουν κάθε εργαζόμενο/-η από την εκμετάλλευση και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων».

* Κύριε Γεωργούλη, τις τελευταίες μέρες ο καλλιτεχνικός χώρος πλήττεται και από τις καταγγελίες ηθοποιών, οι οποίοι υπέστησαν σεξουαλική παρενόχληση και λεκτική βία. Οι περισσότεροι δείχνουν να μην ξαφνιάζονται από τα τεκταινόμενα. Ποιο είναι το σχόλιό σας;
– Ευελπιστώ πως αυτό που συμβαίνει, θα εξελιχθεί σε μια ευρεία απελευθέρωση. Να ανάψουν πραγματικά οι προβολείς και να έλθει στο φως η αλήθεια. Είμαι ξεκάθαρα υπέρ των θυμάτων και όσων βρήκαν τη δύναμη να μιλήσουν. Είναι μία διαδικασία χειραφέτησης, η οποία θα πρέπει και μακάρι να διαπεράσει όλους τους επαγγελματικούς χώρους. Πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν θεσμικές λύσεις σε αυτά τα ζητήματα.
Γι’ αυτό, από την πρώτη στιγμή απευθύνθηκα στον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO) και στη Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (ILO) με σκοπό την ενημέρωσή μου για αντίστοιχα πρωτόκολλα διασφάλισης της ψυχικής υγείας και της ασφάλειας, στον εργασιακό χώρο. Υπάρχουν θεσμικές λύσεις, όπως και πρακτικές που εφαρμόζονται ήδη στις ΗΠΑ. Για παράδειγμα, όταν γυρίζουν ερωτικές σκηνές στην Αμερική, πλέον επιβλέπει ειδικός Υπεύθυνος Οικειότητας.
Αντίστοιχα πρωτόκολλα είχαν ξεκινήσει να διαμορφώνονται για το γύρισμα επικίνδυνων σκηνών, όπως αυτές που έχουν κασκαντέρ. Ένα μεγάλο κεφάλαιο, που θα πρέπει να ανοίξει είναι αυτό της καλλιτεχνικής εκπαίδευσης. Παράλληλα, ένας κώδικας δεοντολογίας είναι απαραίτητος, αλλά δεν πρέπει να είναι μονόπλευρος. Είναι σημαντικό να συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία διαμόρφωσής του όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς και οι ειδικοί επιστήμονες. Η στιγμή είναι τώρα. Να αδράξουμε θετικά τη στιγμή.

* Την ίδια ώρα ο χώρος του Πολιτισμού πλήττεται από την παύση των καλλιτεχνικών εκδηλώσεων εδώ και έναν χρόνο λόγω της πανδημίας και της απουσίας οικονομικής κρατικής στήριξης. Πιστεύετε ότι θα μπορούσαν να λειτουργήσουν θέατρα και άλλοι καλλιτεχνικοί χώροι, με τήρηση μέτρων αποστασιοποίησης;
– Η επαναλειτουργία των πολιτιστικών χώρων είναι αναγκαία όχι μόνο για την οικονομική ανάκαμψη του κλάδου, αλλά και για την ψυχική υγεία όλων μας. Έχουμε χάσει ένα σημαντικό στήριγμα, μια σημαντική απόλαυση και μια διαφυγή από τη δύσκολη κατάσταση που ζούμε. Πρέπει οι ειδικοί να προσδιορίσουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα (περιορισμένος αριθμός θεατών, τήρηση αποστάσεων κ.λπ.), βάσει των οποίων θα μπορέσουν να λειτουργήσουν ξανά οι χώροι εκδηλώσεων, όπως για παράδειγμα στην Ισπανία, οι οποίοι λειτουργούν εφαρμόζοντας προφυλάξεις.

* Οι καλλιτέχνες έχουν ανάγκη οικονομικής στήριξης, έσοδα δεν υπάρχουν και δε λαμβάνουν όλοι επιδόματα. Τι θα μπορούσε να γίνει στην περίπτωσή τους; Ως ευρωβουλευτής έχετε ζητήσει με παρέμβαση στην Ευρωβουλή τη στήριξη και από ενωσιακούς πόρους αυτών των ανθρώπων;
– Την αποσπασματικότητα των μέτρων την έχω τονίσει από καιρό με επιστολή μου προς την υπουργό Πολιτισμού, με την οποία ζητώ να στηρίξουμε όλους τους ανθρώπους χωρίς διακρίσεις. Η Πολιτεία έχει υποχρέωση να στηρίξει το σύνολο των καλλιτεχνών και των εργαζομένων στον χώρο, που εξαιτίας των συνθηκών δεν εργάζονται.
Στο Ευρωκοινοβούλιο η Επιτροπή Πολιτισμού, όπου συμμετέχω, έδωσε τεράστια μάχη για να αυξηθεί το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη», το βασικό πρόγραμμα δηλαδή, που χρηματοδοτεί καλλιτεχνικές πρωτοβουλίες και το καταφέραμε!
Επίσης, διεκδικούμε από την Κομισιόν και τις εθνικές κυβερνήσεις να δοθεί το 2% του Ταμείου Ανάκαμψης στον χώρο του πολιτισμού. Λίγο πριν φύγει το 2020, ανέλαβα μία πρωτοβουλία μαζί με άλλους 104 ευρωβουλευτές από όλες τις πολιτικές ομάδες. Ζητάμε από τα κράτη – μέλη, να δεσμεύσουν συγκεκριμένα κονδύλια και μέτρα ενίσχυσης για τη χρηματοδότηση και στήριξη του καλλιτεχνικού κόσμου, που έχει χάσει στο σύνολο 80-90% του κύκλου εργασιών του με την πανδημία.
Σημαντική δουλειά για την ανάδειξη των θεμάτων του καλλιτεχνικού κόσμου κάνει και η διακομματική Ομάδα Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών που δημιούργησα, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ακριβώς γι’ αυτόν τον λόγο.
Αυτήν τη στιγμή έχουν συσταθεί ομάδες εργασίας για τα βασικά ζητήματα του κλάδου, με ειδική έμφαση στα πνευματικά δικαιώματα και τις εργασιακές συνθήκες, ώστε να αντιμετωπιστεί η τεράστια επισφάλεια εργασίας, που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι στον καλλιτεχνικό χώρο.

* Σχετικά με την πανδημία, η διαδικασία εμβολιασμού στην Ευρώπη δεν προχωρά με τους επιθυμητούς ρυθμούς. Πολλοί επιρρίπτουν ευθύνες στους αρχηγούς κρατών – μελών της Ε.Ε., ότι αδυνατούν να επιβληθούν στις εταιρείες – κολοσσούς στον χώρο παρασκευής των εμβολίων. Ένα ακόμα δείγμα ότι η οικονομία -και δη η ιδιωτική- υπερκέρασε την πολιτική;
– Είναι κομβικό να έχουν όλοι και όλες δωρεάν πρόσβαση στα εμβόλια, καθώς και να επιταχυνθεί ο μαζικός εμβολιασμός.
Με ερώτησή μου τον περασμένο Μάιο, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησα ίση πρόσβαση όλων των πολιτών για να λάβω την απάντηση ότι ιδίως στη βάση της δημόσιας χρηματοδότησης πρέπει να εξασφαλίζεται «όχι μόνο η καινοτομία, αλλά και η επαρκής και ταχεία προμήθεια των εν λόγω τεχνολογιών σε παγκόσμιο επίπεδο».
Οπότε συμπεραίνουμε ότι ενώ είναι ξεκάθαρο ότι είναι στη φαρέτρα των διαπραγματεύσεών τους, δεν το έχουν αξιοποιήσει κατάλληλα.

* Ο πρωθυπουργός Κυρ. Μητσοτάκης πρότεινε το πιστοποιητικό εμβολιασμού. Αυτό θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί και για τον τουρίστα, ο οποίος θέλει να επισκεφθεί τη χώρα μας. Ποια είναι η γνώμη σας;
– Έχει γίνει πολύς λόγος για το πιστοποιητικό εμβολιασμού, αλλά υπάρχουν βάσιμες επιφυλάξεις για αυτό το μέτρο. Καταρχάς, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, υπάρχουν επιφυλάξεις για το εάν το εμβόλιο εμποδίζει τη μετάδοση του ιού. Γι’ αυτό και η Κομισιόν μέχρι στιγμής δεν έχει ακολουθήσει αυτήν την πολιτική ή άλλη παρόμοια.
Επιπλέον, υπάρχουν ηθικής τάξης αντιρρήσεις για τη χρήση του μέτρου. Είναι προτιμότερο αυτήν την ώρα, να επενδύσουμε σε επιστημονικές μελέτες και μεθόδους παρά σε πολιτικές τακτικές.
Αυτήν τη στιγμή χρειάζονται άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις για την ασφαλή και ομαλή επανεκκίνηση του τουριστικού κλάδου, τη στήριξη των τοπικών κοινωνιών και των εργαζομένων, κανένας δε θα αντέξει αν για δεύτερο καλοκαίρι δε δουλέψει… Και στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υπάρχει μεγάλη συζήτηση που είναι σε εξέλιξη, για τη δημιουργία ενός κοινού ευρωπαϊκού πλαισίου πρωτοκόλλων για τα ταξίδια με τεστ κορονοϊού.

* Η πανδημία έχει φέρει ανατροπές και στις εργασιακές σχέσεις, με την τηλεργασία να κυριαρχεί. Συμμερίζεστε τις ανησυχίες των εργαζομένων ότι μια πιθανή καθιέρωση αυτής της μορφής εργασίας θα φέρει μείωση μισθού, αλλά αύξηση του χρόνου εργασίας;
– Η τηλεργασία έχει και θετικές και αρνητικές πλευρές. Όπως μπορεί να διευκολύνει γονείς με μικρά παιδιά, ή να μειώσει τις μετακινήσεις άρα και τους ατμοσφαιρικούς ρύπους, έτσι μπορεί να γίνει και ένα «μαύρο κουτί», χωρίς εποπτεία και έλεγχο για τους εργοδότες και τον ελεύθερο χρόνο των εργαζομένων.
Τα άτομα που εργάζονται από το σπίτι είναι δύο φορές πιο πιθανό να εργάζονται επιπλέον του απαιτούμενου ανώτατου ωραρίου εργασίας, σε σύγκριση με τα άτομα που δουλεύουν από το γραφείο.
Είναι βάσιμες λοιπόν οι ανησυχίες, γι’ αυτό είναι αναγκαίο να θεσμοθετηθούν κανόνες που θα προστατέψουν κάθε εργαζόμενο/-η από την εκμετάλλευση και την καταπάτηση των εργασιακών δικαιωμάτων.
Εδώ το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ενώ τόνισε την ανάγκη κατοχύρωσης του δικαιώματος στην αποσύνδεση, λόγω του κινδύνου μη αμειβόμενων υπερωριών, του αρνητικού αντίκτυπου στην υγεία, στην ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και στην ανάπαυση από την εργασία, δεν μπόρεσε παρόλα αυτά, να αποτρέψει τις παρεμβάσεις εκείνες, που μεταθέτουν την ισχύ του τέσσερα χρόνια μετά.

* Η υιοθεσία του μονοπατιού που ξεκινήσατε πέρυσι, εδώ στην περιοχή μας, ήταν στη λογική της ενίσχυσης του τουρισμού ή της προστασίας της φύσης;
– Η πρωτοβουλία μου για την υιοθέτηση του μονοπατιού της Αγιάς, σε συνεργασία με τον Δήμο, βρίσκεται στη λογική ανάδειξης και άλλων, λιγότερο γνωστών στοιχείων του τόπου, όπως και στοιχείων άυλης πολιτιστικής κληρονομιάς. Ο εναλλακτικός τουρισμός, όπως και ο οικοτουρισμός, πλεονεκτούν έναντι του κλασικού τουρισμού σε συνθήκες όπως αυτές που ζούμε σήμερα.
Επιπλέον, μην ξεχνάμε ότι οι άνθρωποι που αγαπούν, για παράδειγμα την πεζοπορία σε παρθένα τοπία της φύσης, είναι άνθρωποι που σέβονται τη φύση. Θέλουμε τέτοιους τουρίστες και τουρίστριες, γιατί ακριβώς έτσι θα υποστηριχθεί ο βιώσιμος τουρισμός, που θα διατηρήσει το φυσικό και πολιτιστικό περιβάλλον.
Αν σκεφτόμαστε μακροπρόθεσμα, η διατήρηση αυτού του περιβάλλοντος είναι ο μόνος τρόπος για να παραμείνει ελκυστική η χώρα μας.

Συνέντευξη: Γιώργος Ρούστας – Εφημερίδα Ελευθερία 

 

 

Μελέτη Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Πολιτιστικοί και Δημιουργικοί Τομείς στην μετά-COVID-19 Ευρώπη

Μελέτη Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου – Πολιτιστικοί και Δημιουργικοί Τομείς στην μετά-COVID-19 Ευρώπη

Οι Πολιτιστικοί και Δημιουργικοί Τομείς (CCS) έχουν πληγεί σοβαρά από τις συνέπειες της πανδημίας COVID-19. Η παρούσα μελέτη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου αναλύει τις μέχρι τώρα επιπτώσεις της κρίσης στους Πολιτιστικούς και Δημιουργικούς Τομείς, καθώς και τις πολιτικές που υιοθετήθηκαν για τη στήριξη των τομέων. Με βάση την ανάλυση, διατυπώνονται συστάσεις πολιτικής για την περαιτέρω βελτίωση της ανθεκτικότητας των ΠΔΤ στην Ευρώπη μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα.

Λαμβάνοντας υπόψη τον στόχο αυτής της μελέτης, η ανάλυση των επιπτώσεων της κρίσης του COVID-19 επικεντρώνεται στους ακόλουθους οκτώ υποτομείς των ΠΔΤ και τις αντίστοιχες αλυσίδες αξίας τους:

  • Τέχνες του θεάματος
  • Μουσική
  • Εικαστικές τέχνες και χειροτεχνίες
  • Πολιτιστική κληρονομιά
  • Ταινίες
  • Έκδοση βιβλίων και τύπου
  • Ραδιόφωνο και τηλεόραση
  • Παιχνίδια και κινούμενα σχέδια

Από τα μέσα Μαρτίου του 2020, όλα τα ευρωπαϊκά Κράτη Μέλη έχουν λάβει μέτρα για τον περιορισμό της εξάπλωσης του ιού COVID-19. Αυτό έχει προκαλέσει μια αλυσίδα επιπτώσεων, επηρεάζοντας σοβαρά την οικονομική και κοινωνική κατάσταση των ΠΔΤ. Οι ΠΔΤ (CCS) συγκαταλέγονται μεταξύ των τομέων που επηρεάστηκαν αρνητικά από την κρίση του COVID-19.

Η κρίση είχε άμεση επίδραση στις ευκαιρίες εισοδήματος, στις επιχειρηματικές ευκαιρίες δικτύωσης και στις προκλήσεις για την προσέγγιση κοινού με εναλλακτικούς τρόπους. Ευρύτερες κοινωνικές επιπτώσεις που σχετίζονται με τις μεταβαλλόμενες πολιτιστικές συνήθειες των καταναλωτών και τη μεγάλη συμβολή των ΠΔΤ στην ατομική ευημερία και την κοινωνική συνοχή κατά τη διάρκεια της κρίσης.

Πέρα από τις άμεσες αρνητικές επιπτώσεις λόγω της διακοπής των δραστηριοτήτων, η κρίση υπογράμμισε ιδιαίτερα προϋπάρχουσες μη βιώσιμες δομές και πρακτικές στους Τομείς. Μια ομάδα που φαίνεται ιδιαίτερα ευάλωτη στο οικοσύστημα των ΠΔΤ, είναι οι πολλοί μη τυπικοί εργαζόμενοι.

Παρόλο που η κρίση έγινε αισθητή στο σύνολο των ΠΔΤ, ο αντίκτυπος της κρίσης δεν ήταν ίδιος για όλες τις δραστηριότητες και τους εργαζόμενους. Ιδιαίτερα οι υποτομείς που απαιτούν φυσική παρουσία, όπως οι παραστατικές τέχνες και ο τομέας της κληρονομιάς, πλήττονται περισσότερο και άμεσα.

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Ομιλία του Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη – Επιτροπή Πολιτισμού (24/02/2021)

Πρέπει να διασφαλίσουμε τη δια βίου μάθηση

Σήμερα, ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης με ομιλία του στην Επιτροπή Πολιτισμού συμμετείχε στην ανταλλαγή απόψεων για ζητήματα που αφορούν την πορεία του προγράμματος Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+.

YouTube player

Στο πλαίσιο αυτό, ο Ευρωβουλευτής αναφέρθηκε σε μείζονα ζητήματα της σημερινής εποχής που σχετίζονται άμεσα με τον ψηφιακό μετασχηματισμό. Πιο συγκεκριμένα, έθιξε το ζήτημα του ψηφιακού αναλφαβητισμού που οδηγεί στον κοινωνικό αποκλεισμό των ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας και των ηλικιωμένων. Μεταξύ άλλων τόνισε ότι “Αυτή τη δύσκολη εποχή της πανδημία του COVID-19, χρειάζεται να υποστηρίξουμε την κοινωνία και εκείνους που είναι πιο ευάλωτοι. Η πανδημία ανέδειξε μια σειρά από προκλήσεις οι οποίες απειλούν την εκπαίδευση των παιδιών μας και επιταχύνουν την ψηφιακή μετάβαση. Επομένως, πρέπει να δράσουμε με συγκεκριμένα χρηματοδοτικά μέτρα, έτσι ώστε όλα τα παιδιά να έχουν ισότιμη πρόσβαση στον εξοπλισμό και όλα τα άλλα μέσα που πιθανώς χρειάζονται.

Ταυτόχρονα, υπάρχει η πρόκληση του κοινωνικού αποκλεισμού λόγω του ψηφιακού αναλφαβητισμού, ο οποίος εντοπίζεται πιο συχνά στους μεγαλύτερους σε ηλικία και τους ηλικιωμένους.

Επομένως, πρέπει να διασφαλίσουμε τη δια βίου μάθηση, έτσι ώστε οι μεγαλύτεροι σε ηλικία και οι ηλικιωμένοι να έχουν καλύτερες συνθήκες και να συμπεριληφθούν στην κοινωνική ζωή, δίνοντάς τους την ευκαιρία να αποκτήσουν νέες δεξιότητες και να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους στην ψηφιακή εποχή”.

Είναι σαφές ότι “το πρόγραμμα Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ (πρέπει) να συμπεριλάβει σαφώς τις εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες, ως απτή έκφραση των ελπίδων μας για τη νεολαία μας και της εμπιστοσύνης μας στη δύναμη των πατεράδων και των μητεράδων μας”, όπως επεσήμανε ο κ. Αλέξης Γεωργούλης.

Το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+ έχει ως κύριο μέλημα την στήριξη των κρατών μελών προκειμένου να αντιμετωπίσουν την κρίση η οποία προέκυψε από την πανδημία του COVID-19. Εντός του πλαισίου στόχων του είναι η επίτευξη υψηλών επιπέδων απασχόλησης, δίκαιης κοινωνικής προστασίας και ειδικευμένου και ανθεκτικού εργατικού δυναμικού έτοιμου για τη μετάβαση σε μια πράσινη και ψηφιακή οικονομία.

Στις 30 Μαΐου 2018, η Επιτροπή ενέκρινε την πρότασή της σχετικά με τη στήριξη του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου+ για την περίοδο 2021-2027. Ενώ τον Ιανουάριο του 2021, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και τα κράτη μέλη της ΕΕ στο Συμβούλιο κατέληξαν στην πολιτική συμφωνία σχετικά με την πρόταση κανονισμού της Επιτροπής για το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο+.

Συνέργειες Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Αττικής – Προθεσμία 5/3/2021

Συνέργειες Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Αττικής – Προθεσμία 5/3/2021

Βασικός στόχος της Δράσης «Συνέργειες Έρευνας και Καινοτομίας στην Περιφέρεια Αττικής», της οποίας την επίσημη πρόσκληση μπορείτε να βρείτε εδώ, είναι η ενίσχυση συνεργατικών ερευνητικών έργων με σκοπό την προώθηση της καινοτομίας, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων και την ενίσχυση της σύνδεσης έρευνας/καινοτομίας και παραγωγής.

Ποσό χρηματοδότησης

Η συνολική Δημόσια Δαπάνη των δράσεων της παρούσας Πρόσκλησης κατανέμεται ανά θεματικό τομέα ως ακολούθως:

  • Πολιτισμός – Τουρισμός – Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες: 3.000.000€
  • Αγροδιατροφή: 3.000.000€
  • Περιβάλλον και Βιώσιμη Ανάπτυξη: 3.000.000€

Η συμμετοχή στο πρόγραμμα απαιτεί σύμπραξη οργανισμών

Σε ποιους απευθύνεται

  • Υφιστάμενες επιχειρήσεις
  • Οργανισμοί έρευνας και διάδοσης γνώσεων, που λειτουργoύν νομίμως στην Περιφέρεια Αττικής.

Επιλέξιμες δαπάνες

Μπορείτε να βρείτε τις επιλέξιμες δαπάνες εδώ. 

Περίοδος υποβολής

από 13/11/2020 έως 5/3/2021 (ώρα 15:00)

Μπορείτε να βρείτε την επίσημη πρόσκληση εδώ.

e-λιανικό – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος – Προθεσμία 24/03/2021

e-λιανικό – Επιχορήγηση υφιστάμενων ΜμΕ επιχειρήσεων του κλάδου του λιανεμπορίου για την ανάπτυξη, αναβάθμιση και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος – Προθεσμία 24/03/2021

Το παρόν πρόγραμμα, του οποίου την επίσημη πρόσκληση μπορείτε να βρείτε εδώ, έχει ως στόχο την ανάπτυξη και διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος. Σκοπός είναι η στήριξη της λειτουργίας των ΜμΕ επιχειρήσεων υπό το καθεστώς της πανδημίας κορωνοϊού (COVID-19),  η ενίσχυση του βαθμού ενσωμάτωσης της ψηφιακής τεχνολογίας καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού τους και η αποφυγή του συνωστισμού στους εσωτερικούς τους χώρους. Από το πρόγραμμα μπορούν να επωφεληθούν οι Πολιτιστικοί και Δημιουργικοί Τομείς που ασχολούνται με την λιανική πώληση όπως το Λιανικό εμπόριο φωτογραφικών και κινηματογραφικών ειδών (ΚΑΔ 47.78.83.22), Λιανικό εμπόριο μαγνητικών ταινιών εγγραφής ήχου (ΚΑΔ 47.63.64.06) κ.λπ..

Περιοχές εφαρμογής

Ολόκληρη η Ελλάδα

Περίοδος υποβολής

από 22/2/2021 έως 24/3/2021 (έως 15:00)

Σε ποιους απευθύνεται

Μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανικού εμπορίου και διατηρούν φυσικό κατάστημα σε διακριτό της οικίας τους χώρο ανεξάρτητα από τη νομική τους μορφή, που λειτουργούν νομίμως στη χώρα και έχουν κάνει έναρξη στην αρμόδια ΔΟΥ. Οι επιχειρήσεις διακρίνονται σε:

  • Υφιστάμενες, εφόσον έχουν συσταθεί έως και την 30/09/2019
  • Νεοσύστατες, εφόσον έχουν συσταθεί από 01/10/2019 μέχρι την ημερομηνία προκήρυξης της Δράσης.

Προϋποθέσεις ένταξης

Μπορείτε να τις βρείτε εδώ.

Χρηματοδότηση 

Το μέγιστο ποσό χρηματοδότησης ανέρχεται στα 5.000 ευρώ.

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη την επίσημη πρόσκληση εδώ.