Ψηφιακή ανάδειξη της Σαλαμίνας μέσω παρουσίασης της ιστορίας και του πολιτιστικού της αποθέματος με χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών συστημάτων

Ψηφιακή ανάδειξη της Σαλαμίνας μέσω παρουσίασης της ιστορίας και του πολιτιστικού της αποθέματος με χρήση σύγχρονων οπτικοακουστικών συστημάτων

Η προτεινόμενη Δράση, της οποίας την επίσημη πρόσκληση μπορείτε να βρείτε εδώ, στοχεύει στην ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτιστικού αποθέματος της Σαλαμίνας μέσω της αξιοποίησης σύγχρονων ψηφιακών οπτικοακουστικών και διαδραστικών τεχνολογιών. Η δράση είναι ιδιαίτερα σημαντική για την ανάδειξη του νησιού και ειδικά σε μια χρονική περίοδο ορόσημο, 2.500 χρόνια μετά τη Ναυμαχία της Σαλαμίνας. Στόχος της Δράσης είναι η υλοποίηση ενεργειών που θα συμβάλουν στην ευρύτερη Στρατηγική του Δήμου Σαλαμίνας για την προβολή του νησιού και την ανάδειξη της σημασίας της “Ναυμαχίας της Σαλαμίνας” σε παγκόσμιο επίπεδο 2.500 χρόνια μετά. Ως εκ τούτου, και στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 2.500 χρόνια από το ιστορικό γεγονός της Ναυμαχίας κρίνεται σκόπιμη η χρηματοδότηση του Δήμου Σαλαμίνας έτσι ώστε να μπορέσει να αξιοποιήσει στο έπακρο τη συγκυρία αυτή και να καταστεί η περιοχή ένας ανταγωνιστικός τουριστικός προορισμός διεθνούς εμβέλειας, αξιοποιώντας ταυτόχρονα τα ιδιαίτερα και μοναδικά χαρακτηριστικά της πολιτιστικής κληρονομιάς του νησιού. Με την ψηφιακή ανάδειξη θα προαχθεί η εικόνα του νησιού ως προορισμός επίσκεψης, θα διατηρηθεί ζωντανή η τοπική ιστορία και θα υλοποιηθούν και δράσεις εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

Ποιους αφορά 

Δήμος Σαλαμίνας

Περίοδος υποβολής

από 22/2/2021 έως 15/7/2021

Μπορείτε να βρείτε την επίσημη πρόσκληση εδώ.

Μελέτη Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου – Τεχνητή νοημοσύνη στον οπτικοακουστικό

Μελέτη Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου – Τεχνητή νοημοσύνη στον οπτικοακουστικό

Το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο πραγματοποίησε μελέτη για την αξιοποίηση της Τεχνητής Νοημοσύνης στον οπτικοακουστικό τομέα. Ποια είναι τα μεγαλύτερα οφέλη που μπορούν να προκύψουν από τη χρήση της; Ποιοι είναι οι κίνδυνοι που ενέχει;

Η φράση που απορρέει από την κοινή λογική πως η μεγάλη δύναμη συνεπάγεται και μεγάλη ευθύνη ταιριάζει σε μεγάλο βαθμό στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης. Η Τεχνητή Νοημοσύνη έχει τεράστιες δυνατότητες, ωστόσο μπορεί να προκαλέσει τόσο καλό όσο και κακό. Γι ‘αυτό κρίνεται συναρπαστική και τρομακτική ταυτόχρονα. Ορισμένοι τείνουν να ανησυχούν και άλλοι δίνουν έμφαση στα θαυμάσια πράγματα που μπορούν να επιτευχθούν με αυτήν την πρωτοποριακή τεχνολογική ανάπτυξη.

Μια ανάγνωση των διαφορετικών συνεισφορών που δημοσιεύονται σε αυτήν την έκθεση δείχνει ότι δεν υπάρχει ενιαίο όραμα για το πώς θα πρέπει να ρυθμιστεί η Τεχνητή Νοημοσύνη. Ωστόσο υπάρχουν ορισμένες αρχές που υποστηρίζουν (με τον ένα ή τον άλλο τρόπο) όλοι οι συγγραφείς: επεξήγηση, εμπιστοσύνη, ιδιωτικότητα, πλουραλισμός, αλλά και ελευθερία έκφρασης, δημιουργικότητας και καινοτομίας. Εάν καταφέρουμε να συνδυάσουμε όλους αυτούς τους στόχους, η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να είναι μια ευλογία για την ανθρωπότητα με πολλούς τρόπους.

Μπορείτε να βρείτε τη μελέτη εδώ.

Πίσω από τις οθόνες – Ευρωπαϊκή μελέτη για την αποζημίωση των συγγραφέων των οπτικοακουστικών παραγωγών

Πίσω από τις οθόνες – Ευρωπαϊκή μελέτη για την αποζημίωση των συγγραφέων των οπτικοακουστικών παραγωγών

Η Federation of Screenwriters in Europe (FSE) και το Πανεπιστήμιο της Γάνδης έστρεψαν το ενδιαφέρον τους στους συγγραφείς των οπτικοακουστικών παραγωγών και στην αποζημίωση που τους αναλογεί.

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες έχουν αναγνωριστεί ως σημαντικά συστατικά της κοινωνίας μας, λόγω του ρόλου τους στον εμπλουτισμό και την ανάπτυξη του πολιτισμού. Η σημασία του ενισχύεται τόσο από οικονομικά όσο και από μη οικονομικά στοιχεία (αντίκτυπος στην κοινωνική συνοχή, αξίες, δημιουργική καινοτομία κ.λπ.). Τα τελευταία χρόνια δόθηκε μεγάλη προσοχή στα οικονομικά στοιχεία, λόγω του αναγνωρισμένου αντίκτυπου των πολιτιστικών βιομηχανιών, π.χ. αύξηση του ΑΕΠ και της απασχόλησης, η πεποίθηση ότι οι πολιτιστικές βιομηχανίες μπορούν να βελτιώσουν τη θέση και την ανταγωνιστικότητα του εξωτερικού εμπορίου μιας χώρας.

Οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες επιδεικνύουν ορισμένα αξιόλογα ποσοστα. Το 2013, οι πολιτιστικοί οργανισμοί και επιχειρήσεις αποτελούσαν το 6,4% του συνόλου των επιχειρήσεων στην ΕΕ και ο κύκλος εργασιών του πολιτιστικού τομέα ήταν περίπου 310 δισεκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούσαν στο 5,2% του κύκλου εργασιών των συνολικών υπηρεσιών (Eurostat, 2016). Το 2016, περίπου 4 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ-28) εργάζονταν άμεσα ή έμμεσα στον τομέα του πολιτισμού.

Ωστόσο, η κρίση είχε τεράστιο αντίκτυπο στην πολιτιστική βιομηχανία. Οι περικοπές του προϋπολογισμού σε πολιτιστικούς τομείς οδήγησαν στο κλείσιμο θεάτρων, μουσείων κ.λπ. Το 2014, τα περισσότερα από τα 21 κράτη μέλη της ΕΕ για τα οποία υπάρχουν διαθέσιμα δεδομένα δεν είχαν επιστρέψει ακόμη στα επίπεδα απόδοσης του 2008 (Eurostat, 2016). Αυτό σημαίνει ότι η ήδη επισφαλής θέση των εργαζομένων του δημιουργικού τομέα δέχεται ακόμη μεγαλύτερη πίεση την τελευταία δεκαετία. Στο πλαίσιο αυτό τίθενται σε κίνδυνο οι αποζημιώσεις των συγγραφέων των οπτικοακουστικών παραγωγών.

Ποιες είναι, όμως, οι τάσεις που έχουν διαμορφωθεί ως προς τα εισοδήματα με βάση τα χαρακτηριστικά και το φύλο; Η απάντηση στο σχήμα που ακολουθεί.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα στοιχεία για τη μελέτη εδώ.

Χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά παιχνίδια στην τάξη: οδηγός για επιτυχημένα μαθησιακά αποτελέσματα

Χρησιμοποιώντας εκπαιδευτικά παιχνίδια στην τάξη: οδηγός για επιτυχημένα μαθησιακά αποτελέσματα

Το εγχειρίδιο του European Schoolnet και της iSFE παρουσιάζει μεθόδους αξιοποίησης της τεχνολογίας κατά τη διαδικασία της μάθησης. Το παρόν εγχειρίδιο συντάχθηκε έχοντας ως γνώμονα τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο, μπορεί να αξιοποιηθεί από ευρύτερο κοινό το οποίο παρουσιάζει ενδιαφέρον για τα παιδαγωγικά παιχνίδια.

Τα άτομα που θα αξιοποιήσουν το παρόν εγχειρίδιο, μετά τη μελέτη του, θα έχουν αποκτήσεις τις εξής δεξιότητες:

  • Να κατανοούν τα οφέλη και τις ευκαιρίες αλλά και τις προκλήσεις που σχετίζονται με τη μάθηση η οποία βασίζεται στο παιχνίδι.
  • Να γνωρίζουν τις χρήσεις των βιντεοπαιχνιδιών ως πόρου μάθησης και να κατανοούν πώς το παιχνίδι μπορεί να βελτιώσουν τόσο τη διδασκαλία όσο και τη μάθηση.
  • Να πληροφορηθούν για τα βιντεοπαιχνίδια (και τα αναμενόμενα οφέλη εκμάθησης) που μπορούν να χρησιμοποιήσουν ως μαθησιακό πόρο στην τάξη.
  • Να κατανοήσουν τις διαφορές μεταξύ των ψηφιακών ειδών παιχνιδιών, τους μαθησιακούς τους σκοπούς και να ανακαλύψουν τρόπους για να εφαρμόσουν τα διάφορα παιχνίδια.
  • Να μάθουν πώς να αξιολογούν εάν ένα ψηφιακό παιχνίδι είναι κατάλληλο για την τάξη.
  • Να μάθουν να οργανώνουν την τάξη για μάθημα με βάση το παιχνίδι.
  • Να μάθουν να πραγματοποιούν απολογισμό μετά το παιχνίδι.
  • Να κατανοούν τις προκλήσεις που σχετίζονται με την διαδικτυακή ασφάλεια και να αναπτύσσουν υγιείς και ασφαλείς συνήθειες παιχνιδιού.
  • Να βρίσκουν τρόπους να μεγιστοποιούν τη μεταφορά γνώσεων, ώστε οι πληροφορίες που αποκτώνται στο παιχνίδι να μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν σε μεταγενέστερο στάδιο από τους μαθητές.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα στοιχεία εδώ.

KEA – Μέτρα στήριξης του Πολιτιστικού και Δημιουργικού Τομέα κατά τη διάρκεια της πανδημίας

KEA – Μέτρα στήριξης του Πολιτιστικού και Δημιουργικού Τομέα κατά τη διάρκεια της πανδημίας

Το KEA European Affairs είναι ένα διεθνές ερευνητικό κέντρο σχεδιασμού πολιτικής που ειδικεύεται στον πολιτισμό και τις δημιουργικές βιομηχανίες καθώς και στον αθλητισμό, την εκπαίδευση και τη νεολαία.

Στο πλαίσιο αυτό, και επιθυμώντας να καταγράψει τα μέτρα στήριξης του Πολιτιστικού και Δημιουργικού Τομέα κατά τη διάρκεια της πανδημίας, δημιούργησε μία πλατφόρμα την οποία μπορείτε να βρείτε διαθέσιμη εδώ.

Η πλατφόρμα παρουσιάζει τα μέτρα που ελήφθησαν σε εθνικό επίπεδο. Ωστόσο, ο τρόπος προσέγγισης του ζητήματος διαφοροποιείται και αξιοποιεί τα τεχνολογικά μέσα προκειμένου να προσφέρει μια σαφέστερη εικόνα της κατάστασης.

Ποιοι τομείς στηρίχθηκαν κυρίως σε εθνικό επίπεδο; Ποια ήταν τα μέτρα που υιοθετήθηκαν ευρέως; Ο χάρτης του ΚΕΑ απαντά σε αυτά και ακόμα περισσότερα ερωτήματα και δίνει μία σαφή εικόνα των μέτρων που ακολουθήθηκαν για την στήριξη του Πολιτιστικού και Δημιουργικού Τομέα.

Πώς, όμως, μοιάζει ο χάρτης που δημιούργησε το ΚΕΑ; Η απάντηση στην εικόνα που ακολουθεί:

Μπορείτε να βρείτε τον χάρτη των μέτρων εδώ.

Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο – Η προβολή των οπτικοακουστικών έργων στα βίντεο κατ’ απαίτηση

Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο – Η προβολή των οπτικοακουστικών έργων στα βίντεο κατ’ απαίτηση

Τα κύρια στοιχεία τα οποία περιέχονται στη μελέτη του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου είναι τα εξής:

Η ανάλυση της προβολής των ταινιών και του τηλεοπτικού περιεχομένου υπογραμμίζει τα ίδια τα χαρακτηριστικά των υπηρεσιών Transactional Video-On-Demand (TVOD) (Συναλλαγές βίντεο κατ’ απαίτηση)

Το επιχειρηματικό μοντέλο των TVOD βασίζεται κυρίως στην πώληση ή την αγορά ενός περιορισμένου αριθμού πρόσφατων πιθανώς εμπορικών ταινιών. Αυτές οι υψηλού εμπορικού μεγέθους ταινίες συμπληρώνονται από τη μεγάλη προσφορά παλαιότερων ταινιών και τηλεοπτικών εκπομπών, που δεν προωθούνται. Οι ταινίες υψηλού δυναμικού προβάλλονται στους καταναλωτές μέσω εντατικής προώθησης, ενώ άλλα προγράμματα διατίθενται για καταναλωτές που αναζητούν συγκεκριμένους τίτλους.

Η πρόσβαση στην προβολή των TVOD είναι μια πολύ επιλεκτική διαδικασία 

Μόνο ένα πολύ μικρό μερίδιο του καταλόγου των ταινιών (1% έως 2% των τίτλων) προωθείται κάθε μήνα. Και η προώθηση δεν κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ των τίτλων: από περίπου 1800 ταινίες που προβλήθηκαν τον Οκτώβριο του 2020, μόλις 10 ταινίες κατέλαβαν περίπου το 44% του συνόλου των ενεργειών προώθησης.

Οι υπηρεσίες των TVOD αφιερώνουν το μεγαλύτερο μέρος της προώθησης σε πρόσφατες ταινίες

Το 94% των διαφημιστικών σποτ αφιερώνεται σε ταινίες, έναντι του 6% για τηλεοπτικό περιεχόμενο, κυρίως τηλεοπτικές σειρές. Το 75% των διαφημιστικών σποτ πηγαίνει σε πρόσφατες ταινίες (του 2019 ή του 2020).

Διαφορετικοί τύποι ταινιών 

Οι ταινίες που προωθούνται από τις υπηρεσίες των TVOD είναι κυρίως θεατρικές ταινίες, είτε κυκλοφορούν σε κινηματογράφους στη χώρα της υπηρεσίας (87% όλων των ταινιών) είτε σε άλλη χώρα του δείγματος (2%). Το υπόλοιπο (11%) είναι ταινίες direct-to-VOD (και μερικές φορές απευθείας σε DVD), που δεν κυκλοφορούν σε κινηματογράφους σε οποιαδήποτε χώρα του δείγματος.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα στοιχεία για τη μελέτη εδώ.

Βραβείο Καρλομάγνου για τη Νεολαία 2021 – 22/02/2021

Βραβείο Καρλομάγνου για τη Νεολαία 2021 – 22/02/2021

Το Βραβείο Καρλομάγνου για τη Νεολαία διοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Διεθνές Ίδρυμα Βραβείου Καρλομάγνου στο Άαχεν. Αφορά την κατάθεση πρότζεκτ με ευρωπαϊκή διάσταση.

Τα κύρια κριτήρια συμμετοχής είναι τα ακόλουθα:

* να προάγουν την κατανόηση μεταξύ των λαών

* να προωθούν την ανάπτυξη μιας κοινής ευρωπαϊκής ταυτότητας και συνείδησης

* να λειτουργούν υποδειγματικά για τη νεολαία της Ευρώπης

* να παρέχουν απτά παραδείγματα συμβίωσης των Ευρωπαίων ως μια κοινότητα

Ποιους αφορά 

Άτομα από 16 έως 30 ετών

Προθεσμίες Υποβολής

Από 9 Νοεμβρίου μέχρι 22 Φεβρουαρίου 2021

Χρηματικό Έπαθλο 

Το πρώτο βραβείο 7.500 ευρώ, το δεύτερο βραβείο 5.000 ευρώ και το τρίτο βραβείο 2.500 ευρώ.

Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες εδώ.

Υποστήριξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του πολιτισμού εντός των ορίων περιοχής παρέμβασης της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επενδύσεων του Δήμου Αθηναίων –

Υποστήριξη των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο του πολιτισμού εντός των ορίων περιοχής παρέμβασης της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επενδύσεων του Δήμου Αθηναίων –

Η παρούσα δράση, της οποίας την επίσημη πρόσκληση μπορείτε να βρείτε εδώ, έχει ως σκοπό να στηριχθεί η οικονομία λόγω των επιπτώσεων της νόσου COVID-19. Δίνει έμφαση στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στο χώρο του πολιτισμού και των τεχνών. Η επιχορήγηση είναι μη επιστρεπτέα.

Χρηματοδότηση 

Η δημόσια χρηματοδότηση καλύπτει Κεφάλαιο Κίνησης ίσο με το 50% των εξόδων της επιχείρησης το 2019 με ελάχιστο ποσό επιχορήγησης τα 5.000 € και μέγιστο τα 200.000 €. Τα έξοδα της επιχείρησης προκύπτουν από τον συνυπολογισμό των ακόλουθων δαπανών:

  • των αγορών εμπορευμάτων χρήσης
  • των αγορών πρώτων υλών και υλικών χρήσης
  • του συνόλου των δαπανών για παροχή υπηρεσιών
  • του συνόλου των ενοικίων που καταβλήθηκαν στην χρήση από την επιχείρηση
  • του συνόλου των παροχών σε εργαζομένους (πλην αυτών που απασχολήθηκαν σε αγροτικές – βιολογικές δραστηριότητες)
  • των διαφόρων λειτουργικών εξόδων.

Περιοχή εφαρμογής

Περιφέρεια Αττικής

Η περιοχή παρέμβασης στην οποία αφορά η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση περικλείεται από τις παρακάτω οδούς:

Αγ. Μελετίου, Ι. Δροσοπούλου, Φωκίωνος Νέγρη, Ζακύνθου, Κυψέλης, Μαυροματαίων, Βασ. Ηρακλείου, Μπουμπουλίνας, Στουρνάρη, Αραχώβης, Εμ. Μπενάκη, Ακαδημίας, Λεωφ. Βασ. Σοφίας, Ηρώδου Αττικού, Λεωφ.Βασιλέως Γεωργίου Β, Μελεάγρου, Ησιόδου, Λεωφ. Βασ. Κωνσταντίνου, Λεωφ. Αρδηττού, Καλλιρρόης, Βρύγου, Θαρύπου, Ντούρμ, Φιλίνου, Ευρυδάμαντος, Κράτητος, Λεωφ. Ελ. Βενιζέλου, Εφέσου, Λεωφ. Συγγρού, Λαγουμιτζή, Αλ. Πάντου, Οδυσ. Ανδρούτσου, Φαλήρου, Μακρυγιάννη, Διονυσίου Αρεοπαγίτου, Λεωφ. Βασ. Αμαλίας, Πιττακού, Περιάνδρου, Μονής Αστεριού Τσαγκάρη, Τσάτσου, Φιλελλήνων, Μητροπόλεως, Πλ. Μοναστηρακίου, Άρεως, Αδριανού, Αγ. Ασωμάτων, Απ. Παύλου, Ηρακλειδών, Θεσσαλονίκης, Αιγηίδων, Πανδώρου, Χαμοστέρνας, Αγ. Σοφίας, Χρυσ. Σμύρνης, Ταύρου, Μαινεμένης, Κωνσταντινουπόλεως, Θ. Δηληγιάννη, Δομοκού, Σεπολίων, Λιοσίων, Πλ. Αττικής, Αδμηττού, Αγ. Μελετίου.

Η περιοχή αποτυπώνεται σε χάρτη στο Παράρτημα ΙΧ της Πρόσκλησης

Προθεσμία 

από 28/1/2021 έως 5/3/2021

Μπορείτε να βρείτε την επίσημη πρόσκληση εδώ.

Μελέτη ΕY – Ξανακτίζοντας την Ευρώπη

Μελέτη ΕY – Ξανακτίζοντας την Ευρώπη

Η Πολιτιστική και Δημιουργική Οικονομία πριν και μετά την κρίση του COVID-19

Ο Ευρωπαϊκός Όμιλος Συλλόγων Συγγραφέων και Συνθετών (GESAC) ανέθεσε στην EY να εκπονήσει έκθεση σχετικά με την κατάσταση των πολιτιστικών και δημιουργικών βιομηχανιών (CCIs) στην Ευρώπη. Ποια ήταν η οικονομική τους κατάσταση πριν από την κρίση COVID-19 (στοιχεία 2019); Τι αντίκτυπο είχε η κρίση στη δραστηριότητα και την απασχόληση (στοιχεία 2020); Και ποιες είναι οι κύριες προτεραιότητες για τον τομέα προκειμένου να προστατευθεί από τις σοβαρότερες συνέπειες της κρίσης, να τεθεί ξανά σε πορεία ανάπτυξης και να ενισχύσει την θέση του στην ευρωπαϊκή οικονομία;

Η παρούσα μελέτη καλύπτει τους 10 κύριους Πολιτιστικούς και Δημιουργικούς Τομείς. Αυτοί είναι:

  • Διαφήμιση
  • Αρχιτεκτονική
  • Οπτικοακουστικά
  • Βιβλία
  • Μουσική
  • Εφημερίδες και περιοδικά
  • Παραστάσεις τέχνες
  • Ραδιόφωνο
  • Βιντεοπαιχνίδια
  • Εικαστικές τέχνες

Για χάρη της αυστηρότητας και της συνέπειας, η μελέτη συμμορφώνεται με τον ορισμό της UNESCO, σύμφωνα με τον οποίο οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες ορίζονται ως δραστηριότητες «των οποίων ο κύριος σκοπός είναι η παραγωγή ή η αναπαραγωγή, η προώθηση, η διανομή ή η  εμπορία αγαθών, υπηρεσιών και οι δραστηριότητες πολιτιστικής ή καλλιτεχνικής ή πολιτιστικής φύσης». Επομένως, τα κύρια δεδομένα που εμφανίζονται σε αυτήν την αναφορά δεν περιλαμβάνουν ορισμένες άλλες «δημιουργικές δραστηριότητες», όπως μόδα, κοσμήματα ή βιομηχανικό σχεδιασμό – ούτε τομείς όπου η δημιουργικότητα διαδραματίζει κεντρικό ρόλο, όπως

είδη πολυτελείας ή η γαστρονομία, τα οποία μερικές φορές περιλαμβάνονται στις Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες.

Το γεωγραφικό πεδίο της μελέτης είναι η Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και το Ηνωμένο Βασίλειο (ΗΒ), γνωστά ως ΕΕ-28.

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Μπορείτε να βρείτε μία περίληψη της μελέτης εδώ.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Ομιλία του Αλέξη Γεωργούλη στην Επιτροπή Πολιτισμού – 25/01/2021

Α. Γεωργούλης: Για να εμπνεύσουμε την εμπιστοσύνη πρέπει να καθοδηγούμαστε από το παράδειγμα, να είμαστε η αλλαγή που θέλουμε να κάνουμε
YouTube player

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης συμμετέχει με ομιλία του στην συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτισμού στις 25/01/2021 με θέμα “Διάλογοι με τους πολίτες και συμμετοχή των πολιτών στην ενωσιακή διαδικασία λήψης αποφάσεων”. Με την ομιλία του δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πολίτες η οποία θα βασίζεται στην ειλικρίνεια και δεν θα χαρακτηρίζεται από αποκλεισμούς.

Πιο συγκεκριμένα ο Ευρωβουλευτής υποστήριξε: “Οι πολίτες και η συμμετοχή των πολιτών στην ενωσιακή διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι υψίστης σημασίας, καθώς αφορά τη σχέση μεταξύ των πολιτών και των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων.

Αν, λοιπόν, στοχεύουμε στη συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες της ΕΕ, πρέπει να επικεντρωθούμε στην οικοδόμηση αυτής της σχέσης δημιουργώντας μία κουλτούρα εμπιστοσύνης, όπως επίσης ειλικρίνειας και χωρίς αποκλεισμούς.

Για να οικοδομήσουμε την εμπιστοσύνη χρειαζόμαστε διαφάνεια, ανάληψη ευθυνών και ακεραιότητα, ενσωματωμένες οριζόντια σε όλες τις διαδικασίες της ΕΕ.

Κυρίως, για να εμπνεύσουμε την εμπιστοσύνη πρέπει να καθοδηγούμαστε από το παράδειγμα, να είμαστε η αλλαγή που θέλουμε να κάνουμε”.

Κλείνοντας την ομιλία του τόνισε: “Ας κάνουμε το πρώτο βήμα και ας συνεργαστούμε για την ενδυνάμωση της εμπιστοσύνης και της ένταξης, που και τα δύο φανερώνουν τον πολιτισμό”.

Οι ευρωπαϊκές αρχές πρεσβεύουν την ισότιμη και χωρίς αποκλεισμού συμμετοχή των πολιτών στις διαδικασίες λήψεις αποφάσεων. Η προσβασιμότητα στις διαδικασίες αυτές επικεντρώνει το ενδιαφέρον της στις καθημερινές ανάγκες των πολιτών. Για το λόγο αυτό, θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο απτές και προσιτές για τους πολίτες.