Μελέτη JRC – Ο πιθανός αντίκτυπος του COVID-19 στην εκπαίδευση: Σκέψεις με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία και πρόσφατα διεθνή σύνολα δεδομένων

Μελέτη JRC – Ο πιθανός αντίκτυπος του COVID-19 στην εκπαίδευση: Σκέψεις με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία και πρόσφατα διεθνή σύνολα δεδομένων

Με βάση την υπάρχουσα βιβλιογραφία και τα πρόσφατα διαθέσιμα δεδομένα, φαίνεται ότι προκύπτουν τέσσερα κύρια συμπεράσματα σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο του COVID-19 στην εκπαίδευση:

  1. Η εκπαίδευση των μαθητών αναμένεται, κατά μέσο όρο, να υποστεί πλήγμα. Παρά την εκτεταμένη μετάβαση στη διαδικτυακή διδασκαλία, η πρόοδος των μαθητών δεν θα είναι ανάλογη με την πρόοδο των μαθητών όταν τα σχολεία βρίσκονται σε κανονική λειτουργία.  Αν και η διαδικτυακή μάθηση έχει πολλές δυνατότητες, είναι πιο αποτελεσματική όταν οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί έχουν το χρόνο να προετοιμαστούν και να συνηθίσουν σε αυτό και τα σχολεία έχουν το χρόνο να δοκιμάσουν την εφαρμογή της. Δυστυχώς, σε πολλές περιπτώσεις αυτό δεν συνέβη καθώς ο COVID-19 ανάγκασε όλα τα εκπαιδευτικά ιδρύματα να κάνουν μια ξαφνική μετάβαση στη διαδικτυακή μάθηση.
  2. Η επίδραση του COVID-19 στις επιδόσεις των μαθητών είναι πιθανό να ποικίλλει ανάλογα με την κοινωνικοοικονομική κατάσταση. Οι μαθητές από λιγότερο ευνοημένα υπόβαθρα είναι πιθανό να αντιμετωπίσουν μεγαλύτερη μείωση στη μάθηση σε σύγκριση με τους πιο προνομιούχους. Αυτή η κρίση μπορεί επίσης να οδηγήσει σε μεγαλύτερο χάσμα μάθησης μεταξύ εγγενών και μεταναστών φοιτητών.
  3. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου έκτακτης ανάγκης μπορεί επίσης να αυξηθεί η ανισότητα στις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες. Τα παιδιά με χαμηλότερη κοινωνικοοικονομική κατάσταση είναι πιο πιθανό να εκτεθούν σε ένα αγχωτικό περιβάλλον στο σπίτι από τους συνομηλίκους τους με υψηλότερη κοινωνικοοικονομική κατάσταση. Επιπλέον, οι γονείς από πιο προνομιούχα υπόβαθρα μπορεί να είναι καλύτερα εξοπλισμένοι από την άποψη των κοινωνικο-συναισθηματικών δεξιοτήτων για να χειρίζονται προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια μιας μακράς περιόδου εγκλεισμού.
  4. Το διευρυνόμενο κοινωνικό χάσμα τόσο στις γνωστικές όσο και στις κοινωνικο-συναισθηματικές δεξιότητες που προκαλείται από τον COVID-19 μπορεί να έχει επιπτώσεις όχι μόνο βραχυπρόθεσμα, αλλά και μακροπρόθεσμα. Αυτή η αυξημένη ανισότητα μπορεί να επιμείνει ή ακόμη και να αυξηθεί με την πάροδο του χρόνου, έχοντας συνέπειες σε μεταγενέστερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, καθώς και μελλοντικές επιδόσεις στην αγορά εργασίας

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα δεδομένα εδώ.

Μελέτη EPRS – Επόμενη γενιά ή χαμένη γενιά: Παιδιά, νέοι και πανδημία

Μελέτη EPRS – Επόμενη γενιά ή χαμένη γενιά: Παιδιά, νέοι και πανδημία

Η πανδημία του COVID-19 έχει επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό το σύνολο της κοινωνίας. Ωστόσο, ποιες είναι οι συνέπειες αυτής της κρίσης για τη νέα γενιά και το μέλλον της; 

Η επόμενη γενιά, που μερικές φορές αναφέρεται ως «Generation Z» ή «Gen Z», περιλαμβάνει παιδιά και νέους που γεννήθηκαν μετά το 1995/1996.Είναι επίσης γνωστή ως «iGeneration» καθώς έχει μεγαλώσει με smartphone και tablet και τα περισσότερα άτομα έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο στο σπίτι. Ενώ, στην ΕΕ, αποτελεί τη γενιά με τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία όσον αφορά την καταγωγή, και είναι η πιο μορφωμένη, όσον αφορά το επίπεδο εκπαίδευσης, είναι η πιο ευάλωτη, κυρίως ως προς την  αγορά εργασίας. Είναι η γενιά που κινδυνεύει περισσότερο από τη φτώχεια και πλήττεται περισσότερο από την έλλειψη κινητικότητας μεταξύ των γενεών.

Επιπλέον, έχουν πληγεί περισσότερο από την κρίση της πανδημίας του COVID-19, μετά το κλείσιμο του σχολείου και επίσης την απώλεια θέσεων εργασίας. Οι αρνητικές τάσεις που αντιμετώπισε αυτή η γενιά πριν από την πανδημία παγιώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Η ευημερία, η εκπαιδευτική επιτυχία και η έξοδος στην αγορά εργασίας αυτής της γενιάς έχουν σημαντικό αντίκτυπο στη γενική ευημερία της κοινωνίας, καθώς και στην αύξηση της παραγωγικότητας, και επομένως σε ολόκληρη την οικονομία τώρα και στο μέλλον.

Είναι σημαντικός ο σχεδιασμός ολοκληρωμένων πολιτικών που θα καλύπτουν διάφορους τομείς και που θα αφορούν ολόκληρη τη γενιά κάτω των 22/24 ετών με έναν πολυδιάστατο τρόπο. Είναι επίσης ένας τρόπος να συμπεριληφθούν τα παιδιά και οι νέοι στη δημοκρατική διαδικασία και να παρακολουθεί η πρόοδό τους σε πολλούς δείκτες σε σχέση με τους στόχους της αειφόρου ανάπτυξης των Ηνωμένων Εθνών. Οι ισχυρότερες πολιτικές υπέρ των παιδιών και της νεολαίας μπορούν να συμβάλλουν στην επίτευξη πιο ισορροπημένων και αποτελεσματικών κρατών πρόνοιας που προστατεύουν πραγματικά ολόκληρο τον πληθυσμό.

Πώς αντιμετωπίζονται οι κίνδυνοι και οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Gen Z με τις πρωτοβουλίες της Επιτροπής; Η απάντηση στο ακόλουθο σχήμα:

Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη μελέτη μπορείτε να βρείτε εδώ.

Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων – Προθεσμία 31/01/2021

Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων – Προθεσμία 31/01/2021

Η Δράση «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων», της οποίας την επίσημη πρόσκληση μπορείτε να βρείτε εδώ, εντάσσεται στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανταγωνιστικότητα, Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία (ΕΠΑνΕΚ)» του ΕΣΠΑ 2014 – 2020. Ως στόχος τίθεται η βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Είναι σημαντικό πως ανάμεσα στους επιλέξιμους τομείς δραστηριότητας βρίσκονται και οι Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες (ΠΔΒ).

Επιλέξιμοι Τομείς Δραστηριότητας

  • Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων
  • Ενέργεια
  • Εφοδιαστική Αλυσίδα
  • Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες (ΠΔΒ)
  • Περιβάλλον
  • Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)
  • Υγεία
  • Υλικά – Κατασκευές.

Χρηματοδότηση

Επενδυτικά σχέδια από 20.000 ευρώ έως  200.000 ευρώ

Επιδότηση από 50% έως 65%

Το ύψος της επιδότησης καθορίζεται με βάση τις εξαγωγικές επιδόσεις των επιχειρήσεων.

Επιλέξιμες δαπάνες

  • Μηχανήματα – Εξοπλισμός έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
  • Πιστοποίηση Προϊόντων – Υπηρεσιών – Διαδικασιών έως 100% του επενδυτικού σχεδίου
  • Συσκευασία – Ετικέτα – Branding έως 25% του επενδυτικού σχεδίου
  • Ψηφιακή Προβολή
  • Συμβουλευτικές Υπηρεσίες-Τεχνικές Μελέτες
  • Μεταφορικά Μέσα
  • Μισθολογικό Κόστος Εργαζομένων (νέο προσωπικό)

Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων

31η Ιανουαρίου 2021 και ώρα 17:00.

Η προθεσμία ολοκλήρωσης των χρηματοδοτούμενων επενδύσεων δεν μπορεί να υπερβαίνει τους τριάντα (30) μήνες από την ημερομηνία έκδοσης της Απόφασης Ένταξης.

Μπορείτε να βρείτε την επίσημη πρόσκληση εδώ.

EPRS – Τι θα συμβεί αν η τεχνολογία και ο πολιτισμός συνδυαστούν για την ενίσχυση της πράσινης ανάκαμψης;

EPRS – Τι θα συμβεί αν η τεχνολογία και ο πολιτισμός συνδυαστούν για την ενίσχυση της πράσινης ανάκαμψης;

Μπορεί η πράσινη ανάκαμψη να συνδυαστεί αρμονικά με τον Πολιτισμό; Αυτός είναι ο στόχος που έχει τεθεί για την Ευρώπη.

Με το πρόσφατο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας, η ΕΕ προσπαθεί να επιτύχει την κλιματική ουδετερότητα στην οικονομία της έως το 2050 και, ταυτόχρονα, να βρεθεί στο δρόμο της ανάκαμψης από τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19. Η τεχνολογία θα διαδραματίσει αναπόφευκτα σημαντικό ρόλο σε αυτήν τη διαδικασία. Ωστόσο, η ιστορική εμπειρία μας λέει ότι ο πολιτισμός και η αισθητική είχαν επίσης πολύ σημαντικό ρόλο στην ανάκαμψη από κρίσεις, είτε πρόκειται για πόλεμο, οικονομική ύφεση ή επιδημία.

Η τεχνολογική καινοτομία ήταν ανέκαθεν απαραίτητο μέρος της ανάκαμψης από οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές κρίσεις. Ωστόσο, η τεχνολογία αντιτίθεται συχνά σε θέματα αισθητικής και πολιτισμού. Όμως, η ιστορική εμπειρία και η πρόβλεψη δείχνουν ότι σε περιόδους ανάκαμψης, η τεχνολογία και ο πολιτισμός μπορούν να συνδυαστούν για να δημιουργήσουν έναν βρόχο αξιοπιστίας. Αυτό θα μπορούσε να διευκολύνει την μετά την πανδημία ανάκαμψη της ΕΕ και επίσης να βοηθήσει στην αντιμετώπιση των δυνητικά ενοχλητικών επιπτώσεων της «πράσινης μετάβασης».

Τα στοιχεία προέρχονται από την Ερευνητική Υπηρεσία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (EPRS – European Parliament Research Service)

Μπορείτε να βρείτε περισσότερα σχετικά με το ζήτημα εδώ.

Μελέτη ZCCE – “Sleeping Beauty” – COVID -19 – αντίκτυπος στον πολιτιστικό τομέα

Μελέτη ZCCE – “Sleeping Beauty” – COVID -19 – αντίκτυπος στον πολιτιστικό τομέα

“Sleeping Beauty” – Τέσσερις ερευνητικές σημειώσεις σχετικά με τις επιπτώσεις του COVID -19 στον πολιτιστικό τομέα

Το Κέντρο Δημιουργικής Οικονομίας της Ζυρίχης (ZCCE – Zurich Centre for Creative Economies) δημοσίευσε τέσσερις ερευνητικές σημειώσεις που σχετίζονται με τις επιπτώσεις του COVID-19 στον πολιτιστικό τομέα που στοχεύουν:

(1) να θυμηθούμε την ιστορία των προγραμμάτων «ανακούφισης» που δημιουργήθηκαν στο παρελθόν για να βοηθήσουν τον πολιτιστικό τομέα.

(2) ανάλυση της τρέχουσας κατάστασης των πολιτιστικών τομέων ·

(3) παρουσίαση της ελβετικής δημιουργικής οικονομίας μέσω ορισμένων στατιστικών προβληματισμών σχετικά με την τρέχουσα συζήτηση στην Ελβετία · και τέλος

(4) να εξεταστούν εναλλακτικές στρατηγικές για την ανάλυση της δημιουργικής οικονομίας.

Απολογισμός 2020

Απολογισμός 2020

Ενωμένοι… θα τα καταφέρουμε!
YouTube player

Το 2020 ήταν μία χρονιά που άλλαξαν πολλά, αναθεωρήσαμε τον τρόπο που βρισκόμαστε με τους φίλους και τις οικογένειες μας, που εργαζόμαστε, που επικοινωνούμε και ξεκινήσαμε να κοινωνικοποιούμαστε μέσα από τις οθόνες. Ήρθαμε αντιμέτωποι με μία υγειονομική κρίση, μία οικονομική κρίση και μία κοινωνική κρίση σε όλο τον πλανήτη, που επηρεάζει κάθε νοικοκυριό και εργαζόμενο στην Ελλάδα και στην Ευρώπη.

Ειδικά ο χώρος της τέχνης και του πολιτισμού δέχθηκε ένα βάναυσο χτύπημα, με αποτέλεσμα να χάσει το 80% – σύμφωνα με εκτιμήσεις – του κύκλου εργασιών του, για το 2020. Στον αντίποδα, την σημασία της τέχνης και του πολιτισμού, την είδαμε και την νιώσαμε έντονα την περίοδο της πρώτης απαγόρευσης όπου σύσσωμη η κοινωνία σε όλες τις χώρες, στράφηκε στα βιβλία, στις ταινίες, στη μουσική, στο θέατρο για να μπορέσει να αντιμετωπίσει το πρώτο σοκ.  Χρόνιες παθογένειες ενός τομέα της οικονομίας, ο οποίος βασίζεται στην ανά project απασχόληση και στην εποχικότητα, ήρθαν στο φως την ώρα που παρατηρούσαμε τους χώρους πολιτισμού, τα θέατρα και τους κινηματογράφους να κλείνουν ο ένας μετά τον άλλον, τις συναυλίες να ακυρώνονται, αναδεικνύοντας ακόμα περισσότερο την επισφάλεια της εργασίας στον κλάδο του πολιτισμού.

Πολιτισμός S.O.S.

Το διάστημα αυτό, μέσα από ερωτήσεις, επιστολές, παρεμβάσεις και πρωτοβουλίες που ανέπτυξα, επικέντρωσα την προσπάθεια μου σε τρία βασικά ζητήματα για τον κλάδο. Την χρηματοδοτική στήριξη, την διασφάλιση των δικαιωμάτων όλων των εργαζόμενων στον χώρο και τη συλλογή επικαιροποιημένων και συγκρίσιμων στοιχείων για την ανάπτυξη μακροπρόθεσμων και βιώσιμων πολιτικών.

Από την πρώτη στιγμή οι ευρωβουλευτές της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (CULT Committee), ζητήσαμε από την Επίτροπο Μαρίγια Γκάμπριελ και τον Επίτροπο Τιερί Μπρετόν, ένα σχέδιο ανάκαμψης για τους τομείς της τέχνης και του πολιτισμού, τονίζοντας ότι η ζημιά στον τομέα του πολιτισμού και των τεχνών (ειδικά για μικρές επιχειρήσεις και ελεύθερους επαγγελματίες) σημαίνει πολλά περισσότερα από μια “απλή απώλεια θέσεων εργασίας”. 

Τον Μάιο, στη διαπραγμάτευση για το Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (ΠΔΠ), δηλαδή για την ραχοκοκαλιά όλων των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως μεταφράζεται σε δημοσιονομικούς όρους, δήλωσα την απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς Τομείς. 

Με την επιστολή μου προς την Υπουργό Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη, είχα υπογραμμίσει ότι τα πρώτα μέτρα που είχαν ληφθεί για τους ανθρώπους του πολιτισμού ήταν αποσπασματικά και δεν αφορούσαν όλους τους εργαζόμενους στον χώρο: «Κρίνεται σκόπιμο το συγκεκριμένο πακέτο μέτρων να εξειδικευτεί και να διευρυνθεί ως προς το σύνολο των εργαζομένων στον χώρο του πολιτισμού, καθώς παραμένουν ανοικτά ζητήματα για τα οποία δεν λαμβάνεται επαρκής μέριμνα».

Το μήνυμα ήταν και είναι ένα Όλοι οι εργαζόμενοι στον χώρο, συμβάλλουν και έχουν δικαιώματα”.

Σε συνεργασία με την Ομάδα Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου #CulturalCreatorsFriendshipGroup, μία διακομματική ομάδα δράσης για τον πολιτισμό, της οποίας είμαι ιδρυτικό μέλος, στείλαμε επιστολή προς τα Υπουργεία Πολιτισμού όλων των κρατών μελών και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όπου ζητήσαμε:

Η απότομη στροφή στην παραγωγή ψηφιακού περιεχομένου κατά τη διάρκεια της πανδημίας, από τη μία πλευρά δημιούργησε την ελπίδα ότι η νέα ψηφιακή εποχή θα είναι σύμμαχος σε αυτή την κρίση, από την άλλη πλευρά όμως ενέχει και κινδύνους για την ποιότητα του καλλιτεχνικού αποτελέσματος και την αμοιβή των δημιουργών και των ερμηνευτών. Ανέλαβα την πρωτοβουλία να ζητήσω από τις μεγάλες πλατφόρμες που λειτουργούν στον ευρωπαϊκό χώρο, να στηρίξουν έμπρακτα τους καλλιτέχνες. Η απάντηση που έλαβα, αφορούσε ενέργειες φιλανθρωπικού χαρακτήρα από τη μεριά τους για τη βελτίωση της πρόσβασης των καλλιτεχνών στις δικές τους υπηρεσίες.

Ωστόσο, αυτό που οφείλουμε στους καλλιτέχνες, δεν είναι φιλανθρωπία, αλλά να λάβουν αυτά που αξίζουν. Για το λόγο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντική η άμεση εφαρμογή του Άρθρου 18 της Οδηγίας περί πνευματικών δικαιωμάτων στην Ψηφιακή Ενιαία Αγορά, το οποίο εξασφαλίζει τη δέουσα και αναλογική αμοιβή των δημιουργών και ερμηνευτών.

Παράλληλα με γραπτές ερωτήσεις μου προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζήτησα τι μέτρα σκοπεύει να λάβει για :

Στατιστικά στοιχεία και χρηματοδοτικά εργαλεία 

Η έλλειψη δεδομένων σχετικά με τους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς Τομείς, έχει επισημανθεί ως ένα από τα κύρια εμπόδια για την άμεση υποστήριξη τους λόγω της πανδημία COVID-19. Μέσα στον χρόνο, ανέπτυξα την πρωτοβουλία να επικοινωνήσω με την Επίτροπο Μαρίγια Γκάμπριελ και την Ευρωπαϊκή Στατιστική Υπηρεσία. H απάντηση της Επιτρόπου είναι ενδεικτική: “Θέσατε ένα σημαντικό ερώτημα, τη στιγμή που η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι εθνικές αρχές αξιολογούν και αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της πανδημίας…Πρόσφατα, η Eurostat άρχισε να διερευνά επιπλέον λεπτομερώς δεδομένα για τον πολιτισμό, για παράδειγμα σε περιφερειακό επίπεδο ή για συγκεκριμένους πολιτιστικούς τομείς, όπως η μουσική, η πολιτιστική κληρονομιά και οι εκδόσεις….Επίσης, επί του παρόντος δεν υπάρχει συμφωνημένος ορισμός για τις «πολιτιστικές και δημιουργικές βιομηχανίες/ τομείς», ενώ ένας τέτοιος κοινός ορισμός είναι απαραίτητος για τη συλλογή εναρμονισμένων στατιστικών.”

Αναδεικνύοντας το πρόβλημα και συμβάλλοντας στη λύση, δημιούργησα το Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο για τον Πολιτισμό, στο οποίο όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να αναζητήσουν τις πιο πρόσφατες χρηματοδοτήσεις, μελέτες και στοιχεία για τους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς Τομείς στην Ευρώπη.

Η Ολομέλεια του Δεκεμβρίου 2020, δικαίωσε τις διεκδικήσεις μας για αύξηση της χρηματοδότησης σε εμβληματικά προγράμματα της Ε.Ε για τον πολιτισμό. Συγκεκριμένα στο πρόγραμμα Creative Europe δίνονται επιπλέον 600 εκατομμύρια, 2,2 δισ. περισσότερα στο Erasmus+ και 800 εκατομμύρια στο πρόγραμμα “Rights and Values” , για το οποίο υπήρξα σκιώδης εισηγητής.

Ψήφισμα για την Πολιτιστική Ανάκαμψη της Ευρώπης

Η διαβούλευση με την ευρωπαϊκή κοινωνία των πολιτών και τους ευρωπαϊκούς φορείς όπως European Composer and Songwriter Alliance – (ECSA), Society of Audiovisual Authors (SAA) και The International Confederation of Art Cinemas (CICAE)  και η συνεχής διεκδίκηση στήριξης για το πλήγμα που δέχθηκε ο πολιτισμός με την πανδημία COVID-19, οδήγησε στη δημιουργία και σύνταξη του ψηφίσματος που πέρασε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο με 598 θετικές ψήφους τον Σεπτέμβριο του 2020.

Η προσπάθεια που κάναμε, ήταν να:

  • αναδειχθεί η σημασία του πολιτισμού στην Ευρωπαϊκή κοινωνία και οικονομία
  • υπογραμμιστούν οι επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19 στους πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς της οικονομίας
  • παρουσιαστούν προτάσεις για την ανάκαμψη του πολιτισμού.

Η βασική μας διεκδίκηση ήταν να στηριχθεί ο Πολιτισμός με το 2% από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Αυτό συνεχίζουμε να ζητάμε στην επίσημη επιστολή μας προς τους ευρωπαίους αρχηγούς κρατών και κυβερνήσεων, τους Υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού της Ευρώπης, που συνυπογράφουν 104 Ευρωβουλευτές.

Ζητήματα παιδείας 

Η πανδημία COVID-19 επηρέασε πολλούς τομείς της ζωής μας και ένας από αυτούς είναι η εκπαίδευση της ευρωπαϊκής νέας γενιάς και ειδικά των μικρών παιδιών που ήρθαν μπροστά σε μία νέα πραγματικότητα, αυτή της τηλεκπαίδευσης. Ήταν σημαντικό να αναδειχθούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα οι προκλήσεις από αυτή την πραγματικότητα. Στην απάντηση της ερώτησης που καταθέσαμε ως ευρωομάδα με πρωτοβουλία μου, η Επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκάμπριελ τονίζει ότι «Η Επιτροπή συμφωνεί ότι η μετάβαση στην εξ αποστάσεως μάθηση δημιούργησε σημαντικές προκλήσεις όσον αφορά την ποιότητα και την ένταξη και ότι η εξ’ αποστάσεως μάθηση δεν προορίζεται να αντικαταστήσει τη διά ζώσης μάθηση» ενώ προσθέτει πως «τα παιδιά που προέρχονται από περιβάλλον που μειονεκτεί και εκείνα που αντιμετωπίζουν κίνδυνο φτώχειας και κοινωνικού αποκλεισμού έχουν επηρεαστεί κατά δυσανάλογο τρόπο από τη μετάβαση στην ψηφιακή εκπαίδευση».

Συνολικά κατέθεσα επτά (7) ερωτήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για θέματα παιδιών – εκπαίδευσης, μεταξύ των οποίων για την ασφάλεια των παιδιών στο διαδίκτυο.

Πολιτιστική Κληρονομιά

Το 2020 συμπληρώθηκαν 100 χρόνια από τη γέννηση της Μελίνας Μερκούρη

κι όπως η ίδια έχει πει: “Έχουμε το προνόμιο να ζούμε σε μια χώρα που κάθε σπιθαμή του εδάφους της μαρτυρεί πολιτισμό και ιστορία…Είναι ένα προνόμιο μοναδικό, το οποίο, όμως δημιουργεί και τη σοβαρή υποχρέωση της προστασίας αυτής της κληρονομιάς. Η προστασία των έργων του Πολιτισμού δεν είναι μόνο ένα ηθικό χρέος. Είναι και συμφέρον, επειδή η πολιτιστική κληρονομιά αποτελεί πλούτο και με την κυριολεκτική σημασία του όρου.”

Ο Πολιτισμός ενώνει

Το 2020 η προσήλωση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην πράσινη και ψηφιακή μετάβαση της Ευρώπης, θα μπορούσε  – αν δεν υπήρχε η πανδημία –  να είχε μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μας. Από το μεγάλο αυτό ευρωπαϊκό στοίχημα, δεν μπορούν να μείνουν εκτός οι Δημιουργικοί και Πολιτιστικοί Τομείς της Ευρώπης. Ο πολιτισμός δημιουργεί γέφυρες, είναι μία δύναμη που ενώνει και μετασχηματίζει την κοινωνία, απέναντι στις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Η ευρωπαϊκή συνοχή, περνάει μέσα από τον πολιτισμό κι αυτή είναι η θέση του στην Ε.Ε.

H επόμενη χρονιά ξεκινάει με το κάλεσμα σε νέους πτυχιούχους να δηλώσουν συμμετοχή για έμμισθη πρακτική άσκηση στο γραφείο μου, φέρνοντας το #Ευρωκοινοβούλιο, ένα ακόμα βήμα πιο κοντά στον #Πολίτη. Με την λειτουργία από το Φθινόπωρο του 2020, της σελίδας www.alexisgeorgoulis.eu, δίνεται η ευκαιρία σε όποιον ενδιαφέρεται να περιηγηθεί και να ενημερωθεί αναφορικά με τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μου στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, να μάθει χρήσιμες πληροφορίες και να επικοινωνήσει με το γραφείο μου διαδικτυακά στέλνοντας μήνυμα στο e-office.

Το 2020 ήρθε να μας θυμίσει ποια είναι τα σημαντικά πράγματα στη ζωή…με το καλό ας υποδεχτούμε το νέο έτος, με τις πιο θερμές ευχές μου, με υγεία πάνω απ’ όλα δύναμη και αγάπη! Καλή Χρονιά!

Royalty-free-music from:

https://www.bensound.com/royalty-free-music/track/photo-album

Μελέτη ΟΟΣΑ – Σύγκριση πολιτικών στήριξης του πολιτισμού έναντι των επιπτώσεων του COVID-19 μεταξύ διαφορετικών χωρών

Μελέτη ΟΟΣΑ – Σύγκριση πολιτικών στήριξης του πολιτισμού έναντι των επιπτώσεων του COVID-19 μεταξύ διαφορετικών χωρών

Πρόκειται για μελέτη του ΟΟΣΑ για τις πολιτικές στήριξης του πολιτισμού έναντι των επιπτώσεων του COVID-19, συγκριτικά μεταξύ διαφορετικών χωρών με τίτλο: Culture shock: COVID-19 and the cultural and creative sectors

Ο πολιτισμός είναι ο πρώτος τομέας που χτυπήθηκε από τον COVID-19 και ο τελευταίος που θα ανακάμψει.

Σε όλες τις χώρες, σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό, υιοθετήθηκαν πολιτικές και μέτρα στήριξης του πολιτισμού και των Δημιουργικών και Πολιτιστικών Τομέων (ΔΠΤ) συνολικά. Για παράδειγμα, σε πολλές χώρες λήφθηκαν μέτρα για καλύτερους όρους δανείων, εισοδηματική στήριξη και ευέλικτους μηχανισμούς ανακούφισης από οικονομικές και διοικητικές υποχρεώσεις.

Στην συγκεκριμένη μελέτη του ΟΟΣΑ περιλαμβάνεται μια συγκριτική προσέγγιση των διαφορετικών πολιτικών που υιοθετήθηκαν μεταξύ διαφορετικών χωρών. Ειδικό ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πίνακας της μελέτης, όπου στις στήλες του πίνακα παρουσιάζονται οι κατηγορίες μέτρων και πολιτικών που υιοθετήθηκαν και στις γραμμές του πίνακα, παρουσιάζονται οι διαφορετικές χώρες υπό μελέτη.

Ο πίνακας διατίθεται εδώ.

Συνοπτικό υλικό για τη μελέτη διατίθεται εδώ.

Το πλήρες κείμενο της μελέτης διατίθεται εδώ (σε ενιαίο αρχείο pdf).

Μελέτη Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Η κατάσταση και οι συνθήκες εργασίας των καλλιτεχνών και των επαγγελματιών του πολιτισμού

Μελέτη Ευρωπαϊκής Επιτροπής – Η κατάσταση και οι συνθήκες εργασίας των καλλιτεχνών και των επαγγελματιών του πολιτισμού

Πώς έχει διαμορφωθεί η κατάσταση και ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας που επικρατούν για τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες στο χώρο του πολιτισμού και της δημιουργίας στην σύγχρονη εποχή; Ποιες είναι οι προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν;

Εντός της μελέτης εξετάζονται τα χαρακτηριστικά της απασχόλησης των καλλιτεχνών και των επαγγελματιών στο χώρο του πολιτισμού και της δημιουργίας στα κράτη μέλη της ΕΕ, όσον αφορά το καθεστώς και τα δικαιώματα καλλιτεχνών, την κοινωνική ασφάλιση, την αυτοαπασχόληση, τα οικοσυστήματα υποστήριξης και την εναλλακτική χρηματοδότηση, την καλλιτεχνική ελευθερία, την ανάπτυξη της σταδιοδρομίας και τα μέτρα για την αντιμετώπιση της κρίσης του Covid-19.

Η μελέτη καθιστά σαφές ότι εναπόκειται κυρίως στα κράτη μέλη να βελτιώσουν τις συνθήκες εργασίας των καλλιτεχνών. Επίσης, συνιστά στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή να συλλέγει και να διαδίδει ορθές πρακτικές και να ενημερώνει τα κράτη μέλη για τις πολιτικές και τα μέτρα που είναι διαθέσιμα σε όσους εργάζονται στους τομείς του πολιτισμού και της δημιουργίας.

Οι συνθήκες για τους καλλιτέχνες είναι εξαιρετικά επείγουσες και χρήζουν την πραγμάτωση δραστικών ενεργειών. 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διεξήγαγε αυτήν τη μελέτη σε συνεργασία με διάφορους τομεακούς οργανισμούς ενδιαφερομένων, συμπεριλαμβανομένων των The International Network for Contemporary Performing Arts (IETM), On The Move, PEARLE – Live Performance Europe, Freemuse and Culture Action Europe (CAE).

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

Μπορείτε να βρείτε μία περίληψη της μελέτης εδώ.

Μπορείτε να βρείτε τα Συμπεράσματα και τις Προτάσεις εδώ.

Πρωτοβουλία Γεωργούλη – 104 Ευρωβουλευτές – Στηρίξτε την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Ανάκαμψη

Πρωτοβουλία Γεωργούλη – 104 Ευρωβουλευτές – Στηρίξτε την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Ανάκαμψη

Πανευρωπαϊκή πρωτοβουλία Γεωργούλη για την στήριξη του πολιτισμού

Πρωτοβουλία για την πολιτιστική ανάκαμψη της Ευρώπης, μετά το χτύπημα που επέφερε η πανδημία COVID-19 στους Πολιτιστικούς και Δημιουργικούς Τομείς το 2020, ανέπτυξε ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ_ΠΣ, την οποία συνυπογράφουν εκατόν τρεις (103) ευρωβουλευτές και από τις έξι (6) πολιτικές ομάδες.

Με την ανοιχτή επιστολή τους προς τους αρχηγούς των κρατών της ΕΕ, τους Υπουργούς Οικονομικών και Πολιτισμού, οι εκατόν τέσσερις (104) ευρωβουλευτές ζητούν να αναλάβουν την ευθύνη της στήριξης του πολιτισμού τόσο στις χώρες τους όσο και πανευρωπαϊκά, μετά από το ηχηρό μήνυμα που έδωσε το Ευρωκοινοβούλιο με το Ψήφισμα για την Πολιτιστική Ανάκαμψη της Ευρώπης για δέσμευση του 2%  από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας υπέρ του πολιτισμού.

Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία αναπτύχθηκε μετά από διαβούλευση με ευρωπαϊκούς φορείς και σε ανταπόκριση προηγούμενης επιστολής της Culture Action Europe εκ μέρους 110 ευρωπαϊκών φορέων για έκκληση στήριξης για τον πολιτισμό (εδώ).

Η επιστολή αναλυτικά:














Μελέτη Live DMA – COVID-19 – O αντίκτυπος σε χώρους ζωντανής μουσικής και κλαμπ στην Ευρώπη

Μελέτη Live DMA – COVID-19 – O αντίκτυπος σε χώρους ζωντανής μουσικής και κλαμπ στην Ευρώπη

COVID-19 – O αντίκτυπος σε χώρους ζωντανής μουσικής και κλαμπ στην Ευρώπη

Το Live DMA συλλέγει δεδομένα προκειμένου να αναλύσει την κατάσταση των χώρων και των κλαμπ ζωντανής μουσικής στην Ευρώπη.

Από τον Μάρτιο του 2020, περισσότεροι από τους 2.600 χώρους ζωντανής μουσικής και κλαμπ που εκπροσωπούνται από το Live DMA και τα μέλη του σε 16 ευρωπαϊκές χώρες αντιμετωπίζουν δυσκολίες επιβίωσης. Λόγω των κυβερνητικών κανονισμών, οι μουσικοί χώροι και τα κλαμπ έπρεπε να ακυρώσουν ή να επαναπρογραμματίσουν όλες τις εκδηλώσεις τους, που είναι η βασική τους δραστηριότητα και η κύρια πηγή εσόδων. Οι περισσότεροι χώροι έπρεπε να κλείσουν εντελώς για πολλές εβδομάδες την Άνοιξη του 2020, και στη συνέχεια άνοιξαν υπό αυστηρές συνθήκες

Η μελέτη παρουσιάζει τα αποτελέσματα και τις συνέπειες αυτών των συνθηκών δίνοντας έμφαση στις οικονομικής επιπτώσεις. Χαρακτηριστικά σημειώνει 70% μείωση των μουσικών εκδηλώσεων και των καλλιτεχνικών παραστάσεων και 76% μείωση των επισκεπτών.

Εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερα.