Το ζήτημα της προστασίας των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε όλη την ΕΕ, αναδεικνύει ο Αλέξης Γεωργούλης

Το ζήτημα της προστασίας των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε όλη την ΕΕ, αναδεικνύει ο Αλέξης Γεωργούλης

Ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και συνιδρυτής της Ομάδας Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε ερώτηση του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναδεικνύει ως επιτακτική ανάγκη το ζήτημα της προστασίας των μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Μεσογείου, αλλά και όλης της Ε.Ε, από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Στην ερώτηση του, εκφράζει την ανησυχία του για τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς ελάχιστα εθνικά προγράμματα σε όλη την Ευρώπη, για την κλιματική αλλαγή, περιλαμβάνουν στοχευμένα μέτρα για τις περιοχές πολιτιστικής κληρονομιάς, και αυτό καθιστά τις περιοχές αυτές πιο ευάλωτες, ειδικά στην Μεσόγειο.

Πιο συγκεκριμένα, ο Αλέξης Γεωργούλης, ρωτά την Επιτροπή αν προτίθεται να δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο για τη χρηματοδότηση έργων που θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς στις ακτές της Μεσογείου που διατρέχουν κίνδυνο πλημμύρας και διάβρωσης λόγω της κλιματικής αλλαγής ή/και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, καθώς και αν προτίθεται να συστήσει ομάδα ειδικών επιστημόνων για τη συλλογή δεδομένων και την ανάπτυξη λύσεων.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Άρθρο 138
Αλέξης Γεωργούλης (The Left)

Θέμα: Γραπτή ερώτηση σχετικά με τους κινδύνους για τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς λόγω της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος

Πολυάριθμα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO καθώς και Μνημεία Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ιστορία και τον πολιτισμό της Ευρώπης και συμβολίζουν το κοινό μας παρελθόν και, ως εκ τούτου, το κοινό μας μέλλον, βρίσκονται στις ακτές της Μεσογείου, για παράδειγμα η Βενετική Λιμνοθάλασσα, ο αρχαιολογικός χώρος της Δήλου, η Παλιά Πόλη του Ντουμπρόβνικ, το Σύμπλεγμα των Σπηλαίων Γκόραμ, οι Οχυρώσεις των Ιπποτών γύρω από τα λιμάνια της Μάλτας, το Βεντοτένε.

Η πρόσφατη έκθεση της IPCC περιγράφει τη Μεσόγειο ως ένα «hotspot» κλιματικού κινδύνου, μια από τις πιο ευάλωτες περιοχές του κόσμου, που αντιμετωπίζει επιταχυνόμενους κινδύνους λόγω της κλιματικής αλλαγής. Επιπλέον, μια έρευνα για τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO που βρίσκονται σε χαμηλές παράκτιες περιοχές της Μεσογείου που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου, έδειξε ότι τα επόμενα χρόνια αυτά τα μνημεία θα απειλούνται όλο και περισσότερο από τη διάβρωση των ακτών λόγω της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και από τις καταιγίδες. Ήδη σήμερα σαράντα δύο από αυτά υποφέρουν από διάβρωση των ακτών.

Προτίθεται η Επιτροπή:
– Να εξετάσει την ιδέα δημιουργίας ειδικού ταμείου για τη χρηματοδότηση έργων που θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς στις ακτές της Μεσογείου που διατρέχουν κίνδυνο πλημμύρας και διάβρωσης λόγω της κλιματικής αλλαγής ή/και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος;

– Να συστήσει ομάδα ειδικών για την ανάπτυξη δεδομένων και λύσεων για το συγκεκριμένο θέμα;

 

Μπορείτε να βρείτε την ερώτηση εδώ.

Αλέξης Γεωργούλης: “Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα”

Αλέξης Γεωργούλης: “Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα”

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης παρευρέθηκε και στήριξε την πρωτοβουλία Liveurope, η οποία έχει ως στόχο την ανάδειξη νέων μουσικών ταλέντων στην Ευρώπη ως μέλος και συνιδρυτής της Ομάδας Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών.

Με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία, ο Ευρωβουλευτής εξήγησε ότι: “Αποφάσισα να ασχοληθώ με την πολιτική γιατί ένιωσα ότι οι πολιτικοί δεν βλέπουν αυτό το ανεκτίμητο εργαλείο που έχουν στα χέρια τους”, τονίζοντας πως «Ο πολιτισμός δεν λαμβάνει αυτό που του αξίζει. Η μουσική πρέπει να αναδημιουργήσει την ΕΕ γιατί η μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε τον προϋπολογισμό για την περίοδο 2021-2027 για τον τομέα της μουσικής, σε μια προσπάθεια να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον συγκεκριμένο Δημιουργικό και Πολιτιστικό Τομέα. Η χρηματοδότηση επέτρεψε την ύπαρξη δομών όπως η Liveurope. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζει τις αίθουσες συναυλιών οι οποίες αναδεικνύουν ανερχόμενους Ευρωπαίους καλλιτέχνες. «Πρόκειται για ένα έργο που γεννήθηκε το 2014 με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», εξηγεί η Elise Phamgia, η συντονίστριά του, «ένα έργο που γεννήθηκε από την όρεξη της Ancienne Belgique να δημιουργήσει συνεργασίες με αίθουσες συναυλιών σε όλη την Ευρώπη, για να προωθήσει ένα μεγαλύτερο ποσοστό νέα ταλέντα στην Ευρώπη».

Συγκεκριμένα, οι χώροι που συμμετέχουν λαμβάνουν περίπου 1.000 ευρώ ανά ανερχόμενο Ευρωπαίο καλλιτέχνη που προβάλλουν. Χάρη σε αυτή την πρωτοβουλία, η παραγωγικότητά τους έχει αυξηθεί κατά 63%. Στηρίζει νέα ταλέντα που σπάνια έχουν τους απαραίτητους πόρους και το δίκτυο για να γίνουν γνωστοί και να ξεκινήσουν μια περιοδεία στο εξωτερικό.

Νέα επιστολή Α.Γεωργούλη στην Υπουργό Πολιτισμού για τη δίκαιη και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών

Νέα επιστολή Α.Γεωργούλη στην Υπουργό Πολιτισμού για τη δίκαιη και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών

Επιστολή προς την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, έστειλε ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και συνιδρυτής της Ομάδας Πολιτιστικών Δημιουργών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με τη διαδικασία ενσωμάτωσης των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2019/789 και 2019/790, ώστε να κατοχυρωθεί η δέουσα και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών αλλά και για να μην υποστεί η χώρα μας κυρώσεις ως μη εφαρμόζουσα την υποχρεωτική́ αυτή́ νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Αλέξης Γεωργούλης, αναφέρει σχετικά στην επιστολή του “Η Επιτροπή ήδη από τις 26 Ιουλίου του 2021 ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε προειδοποιητική επιστολή για την επιβολή κυρώσεων σε όσα κράτη μέλη δεν ενσωμάτωσαν μέχρι την προβλεπόμενη ημερομηνία τις Οδηγίες αυτές στην εθνική τους νομοθεσία, μεταξύ των οποίων ήταν και η Ελλάδα. Το θέμα αυτό το θεωρούμε πολύ σημαντικό και το παρακολουθούμε στενά, μεταξύ άλλων και με ερωτήσεις με αίτημα γραπτής απάντησης στην Επιτροπή. 

Πρόσφατα ενημερωθήκαμε ότι η Επιτροπή εκκίνησε στις 19 Μαΐου 1922 τη δεύτερη και αυστηρότερη φάση της διαδικασίας επιβολής κυρώσεων κατά των εναπομεινάντων κρατών μελών που δεν έχουν ακόμη ενσωματώσει τις Οδηγίες, στα οποία ανήκει και η Ελλάδα.

Μεταξύ των κρατών μελών που δεν έχουν ολοκληρώσει τη νομοθετική διαδικασία (10 για την οδηγία 2019/789 και 13 για την 2019/790) γνωρίζουμε ότι ορισμένα έχουν ήδη φέρει το σχέδιο νόμου στη Βουλή τους. Η παράταση που έχει δοθεί από την Επιτροπή είναι μόνο δύο (2) μήνες, δηλαδή οφείλει να έχει ψηφιστεί ο σχετικός νόμος πριν τις 19/7/2022. Ταυτόχρονα, επειδή, όπως όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε, η ενσωμάτωση των συγκεκριμένων οδηγιών στο εθνικό δίκαιο και ειδικά το Άρθρο 18, που προβλέπει τη δέουσα και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών/τριών, είναι μέγιστης σημασίας για τον καλλιτεχνικό κόσμο”.

 

Παράλληλα ο ευρωβουλευτής ρωτά την Υπουργό στην επιστολή του, εαν:α) Έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται; Αν όχι, πότε θα συσταθεί;

β) Αν ναι, η Ομάδα Εργασίας που ανέλαβε τη σύνταξη του νομοσχεδίου έχει ολοκληρώσει τη διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς και με ποιους συγκεκριμένους φορείς συνεργάστηκε η Ομάδα Εργασίας;

γ) Έχει συνταχθεί πλέον το νομοσχέδιο κι αν ναι, υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα αφενός για την ανοικτή διαδικτυακή φάση της διαβούλευσης και αφετέρου για τη συζήτηση στη Βουλή;

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

Η επιστολή αποτελεί συνέχεια προηγούμενης επιστολής που είχε σταλεί στις 6 Οκτωβρίου 2021 σχετικά με την ενσωμάτωση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2019/789 και 2019/790, που αφορούν στα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά́ δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων για έργα που αναρτώνται στις επιγραμμικές πλατφόρμες. Στην απαντητική επιστολή (2/11/2021) της Υπουργού Λίνας Μενδώνη προς τον Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη υπήρχε η διαβεβαίωση ότι «το τελικό σχέδιο νόμου καθώς και η σχετική Έκθεση Ανάλυσης Συνεπειών Ρύθμισης αναμένεται εντός σύντομου χρονικού διαστήματος να τεθεί σε ευρύτατη διαβούλευση […] και ακολούθως να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση». Όμως ακόμη δεν έχει έρθει στην ελληνική Βουλή το εν λόγω θέμα.

Онлайн-казино заборонені, це закон, але з яких причин?

Facts About Playing at Online Casinos - Truth About Online Gambling

Це факт, азартні ігри були заборонені з 1836 року, за кількома рідкісними винятками. У будь-якому випадку, це те, що передбачено законодавством відповідно до статті L320-1 внутрішнього кодексу безпеки.

Справжньою державною справою стало те, що лише після прийняття закону від 12 травня 2010 року оператори ставок на скачки, спортивні ставки та онлайн-покер могли легально працювати в Інтернеті. І хоча фізичні казино (фізичні ігрові заклади казино) дозволені під наглядом Міністерства внутрішніх справ, онлайн-казино залишається забороненим для французьких гравців. Але чому онлайн-казино https://v-bet.net.ua/vbet_app1.php заборонені ? Чи рулетка, ігрові автомати та інші ігри онлайн-казино небезпечніші за покер, ставки на спорт, скретч-карти та інші лотереї?

І хіба тоді державі не вигідна легалізація онлайн-казино? Чи завжди їх забороняти, чи раз і назавжди легалізувати? Всі відповіді на ці питання ви знайдете, прочитавши цю статтю!

Чи справді онлайн-казино небезпечні?

На це запитання ми хотіли б відповісти вам, що онлайн-казино, якщо вони регулюються спеціальним законодавством, не є більш небезпечними, ніж фізичні казино, основними операторами яких у Франції є Barrière, Partouche і Joa.
Зрозуміло, що ігри, які пропонують онлайн-казино, практично такі ж, як і у звичайних казино. Але, однак, є помітні відмінності, які ми побачимо далі в цій статті.

Згідно з основним аргументом держави, онлайн-ігри в рулетку та блекджек, а також ігрові автомати є більш небезпечними з точки зору залежності, ніж інші азартні ігри, такі як лотереї.

Цей аргумент, висунутий державою, підтверджує доктор Селін Боннер, психолог, викладач і фахівець з поведінкових залежностей. Для неї немає сумніву, що ігри в казино (онлайн і фізичні) небезпечні.

За його словами: «З ігровими автоматами ви граєте в безперервний тип гри, тобто в ній дуже висока частота подій, тому що ви можете грати стільки разів за певний проміжок часу. До цього додається дуже висока норма прибутку для гравців. Однак чим більше повторюваних невеликих прибутків ви надаєте особі, тим більше ви активуєте систему винагород. На церебральному рівні це викликає викид дофаміну, що призводить до відчуття задоволення».

Як зазначає ANJ (Французьке національне управління азартними іграми), ігрові автомати, особливо коли їх пропонують онлайн, представляють доведений ризик надмірного захоплення азартними іграми та, отже, залежності.
Це головний аргумент, який висуває французька влада, ігри в казино, особливо ігрові автомати, можуть призвести до залежності. Таким чином, цей параметр став причиною заборони онлайн-казино у Франції.

Згідно з опитуванням, 48% завсідників онлайн-ігрових автоматів є надмірними гравцями.
Проте, за словами доктора Селін Боннер, надання доступу до ігрових автоматів 7 днів на тиждень, 24 години на добу, 365 днів на рік було б проблематичним.

Більше того, на відміну від звичайних казино, в онлайн-казино можна грати на кількох ігрових автоматах одночасно. З іншого боку, якщо у вас немає сили примножувати, ви не можете бути «в печі та в млині» у фізичному казино, це факт!
Крім того, на нашу думку, можливість присвятити себе кільком іграм в казино одночасно також піддасть ризику ваш гаманець…
Крім того, опитування, проведене e-Games France, показує, що 48% гравців в ігрові автомати в Інтернеті є надмірними азартними гравцями, тоді як гравці, залежні від Loto, становлять лише 3%.

Однак це дослідження слід розглянути в перспективі, оскільки гравці в лотерею принаймні контролюються, особливо онлайн, FDJ, який має власну систему для виявлення так званих проблемних гравців.

Насправді, велика різниця між грою в лото та гральним автоматом полягає в тому, що результат ставки на останньому стає миттєвим.

Тому, звичайно, ви скажете нам, що в лотереї Instant Loto результат також майже миттєвий. Так, але FDJ стежить за вами завдяки програмному забезпеченню Playscan, переконайтеся в цьому!
«Захистити гравців», ще один критерій, який згадує влада.
На питання, чому онлайн-казино заборонені у Франції на сьогоднішній день, ще одним критерієм влада назвала «захист гравців».

Α. Γεωργούλης: Διεκδικεί παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και το 2023

Α. Γεωργούλης: Διεκδικεί παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και το 2023

Ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, μέσα από γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικές τροπολογίες και τοποθετήσεις του στην Επιτροπή Πολιτισμού, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ζητά την επέκταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και το 2023, προκειμένου να μπορέσει να ενισχυθεί η νέα γενιά, η οποία έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία.

Πιο συγκεκριμένα στην ερώτησή του με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (E-002070/2022) υπογραμμίζει ότι: “οι δράσεις, οι εορτασμοί και οι ζωντανές εκδηλώσεις του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022, τόσο σημαντικές για τη νεολαία, δεν κατέστη δυνατό να εφαρμοστούν πλήρως…. λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, που είχαν συνολικά πολύ αρνητικό αντίκτυπο στη σωματική και ψυχική ευεξία των νέων καθώς και στην εκπαιδευτική τους πρόοδο.” και ρωτά την Επιτροπή:

  • Τι σχεδιάζει να κάνει η Επιτροπή για να βελτιώσει την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;
  • Εξετάζει η Επιτροπή το ενδεχόμενο να ανακηρύξει το 2023 επίσης Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας, ως παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;

Και προτείνει την δημιουργία ενός Ταμείου αφιερωμένου στη Νεολαία στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Επόμενη Γενιά ΕΕ.

Τοποθέτηση στην Επιτροπή Πολιτισμού

Επιπρόσθετα στην τοποθέτησή του, στην Επιτροπή Πολιτισμού με θέμα “Οι συνέπειες της αναστολής των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων για τη νεολαία λόγω της νόσου COVID-19 για τα παιδιά και τους νέους στην ΕΕ” υποστήριξε:

Πιστεύω ακόμη ότι η Επιτροπή πολύ σωστά ανταποκρίθηκε στις ανάγκες της εποχής μας και το 2022 ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας!

Όμως, δυστυχώς αυτό δεν αρκεί, ειδικά τη στιγμή που το βασικό μας χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την ανάκαμψη από την πανδημία, ενώ ονομάζεται Next Generation EU, δεν έχει σε προτεραιότητα καμία πολιτική για τη νεολαία.

Θα ήθελα λοιπόν να σας προτείνω να σκεφθείτε-σοβαρά να επεκτείνουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022 και να ανακηρυχθεί και το 2023 Ευρωπαϊκό Έτος νεολαίας, με περισσότερες δράσεις και χρηματοδοτήσεις για τους νέους, γιατί, αν πραγματικά μας ενδιαφέρει να μη μείνουμε στα λόγια, θα πρέπει από δω και στο εξής, κάθε έτος να είναι έτος νεολαίας”. 

Κατάθεση τροπολογιών

Σε παρόμοιο ύφος κινήθηκε και η κατάθεση τροπολογιών για τους φακέλους “E-sport και Videogames” και “Οι συνέπειες της αναστολής των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων για τη νεολαία λόγω της νόσου COVID-19 για τα παιδιά και τους νέους στην ΕΕ”.

Πιο συγκεκριμένα, τα κείμενα των τροπολογιών σχετικά με την επέκταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας ήταν, αντίστοιχα, τα ακόλουθα:

“Suggests the Commission to consider combining eSports and Video games with the European Year of Youth, while providing extension of the European Year of Youth throughout 2023 to allow for this combination to bear fruits”.

(Προτείνει στην Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο να συνδυάσει τα ηλεκτρονικά αθλήματα και τα βιντεοπαιχνίδια με το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας, παρέχοντας παράλληλα παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, ώστε αυτός ο συνδυασμός να αποφέρει καρπούς)

“Calls the Commission to consider extending the European Year of Youth 2022 throughout 2023 in order to allow enough time, at least for the mitigation of some the negative consequences of COVID-19 to children and youth”.

(Καλεί την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο παράτασης του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022 για όλο το 2023, προκειμένου να δοθεί αρκετός χρόνος, τουλάχιστον για τον μετριασμό ορισμένων των αρνητικών συνεπειών του COVID-19 στα παιδιά και τους νέους)

Το έτος 2022 έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό έτος Νεολαίας, γεγονός – έναυσμα για μια διαδικασία αναστοχασμού σχετικά με το μέλλον της νεολαίας και την ενεργό συμμετοχή της στην οικοδόμηση της Ευρώπης.

Αναλυτικά η Ερώτηση

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

E-002070/2022

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Alexis Georgoulis (The Left)

Θέμα: Σχετικά με την ανακήρυξη του 2023 ως Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας, παρατείνοντας το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022

Αν και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ονομάζεται Επόμενη Γενιά ΕΕ (Next Generation EU), η νεολαία δεν εμφανίζεται ως προτεραιότητα. Επίσης, παρά το ότι το 2022 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος της Νεολαίας και το έτος της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης και ότι η ευρωπαϊκή νεολαία είναι το μέλλον της Ένωσής μας, τα ευρωπαϊκά κονδύλια που έχουν ήδη αφιερωθεί στη νεολαία για το 2022 είναι ανεπαρκή.

Ταυtόχρονα, οι δράσεις, οι εορτασμοί και οι ζωντανές εκδηλώσεις του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022, τόσο σημαντικές για τη νεολαία, δεν κατέστη δυνατό να εφαρμοστούν πλήρως κατά τους πρώτους μήνες του 2022, λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, που είχαν συνολικά πολύ αρνητικό αντίκτυπο στη σωματική και ψυχική ευεξία των νέων καθώς και στην εκπαιδευτική τους πρόοδο.

 Στο πλαίσιο αυτό:

  • Τι σχεδιάζει να κάνει η Επιτροπή για να βελτιώσει την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;
  • Εξετάζει η Επιτροπή το ενδεχόμενο να ανακηρύξει το 2023 επίσης Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας, ως παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;
  • Σκοπεύει η Επιτροπή να αυξήσει τους ευρωπαϊκούς πόρους για τη νεολαία, μεταξύ άλλων με ένα ταμείο αφιερωμένο στη νεολαία στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Επόμενη Γενιά ΕΕ
Η φιλοδοξία της Πράσινης Συμφωνίας: Τεχνολογία, δημιουργικότητα και τέχνες για περιβαλλοντική βιωσιμότητα

Η φιλοδοξία της Πράσινης Συμφωνίας: Τεχνολογία, δημιουργικότητα και τέχνες για περιβαλλοντική βιωσιμότητα

Θέλοντας να ανταποκριθεί στην πρόκληση της ανοικοδόμησης μιας ανθεκτικής, βιώσιμης, και χωρίς αποκλεισμούς Ευρώπη, ενώ αντιμετωπίζει μια κλιματική κρίση και μια πανδημία, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus ξεκίνησε ως ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την ενίσχυση της καινοτομίας σε συγκεκριμένους τομείς. Στις προσπάθειές του να προωθήσει τη συνεργασία μεταξύ τεχνών, τεχνολογίας, επιστήμης, κοινωνικών και πολιτιστικών επιχειρήσεων, πολιτών και θεσμών, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus επιθυμεί να είναι ανοιχτό σε ιδέες και εποικοδομητική κριτική. 

Η μετάβαση προς μια κοινωνία που είναι πιο δίκαιη, χωρίς αποκλεισμούς και περιβαλλοντικά, πολιτισμικά και οικονομικά βιώσιμη, που διατηρεί και εμπνέεται από την τέχνη και τον πολιτισμό, απαιτεί πολιτιστική, γνωστική, επιχειρηματική, θεσμική και κοινωνική αλλαγή. Το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία στους Ευρωπαίους να οικοδομήσουν ένα τέτοιο μέλλον για τις επόμενες γενιές. Ωστόσο, δεν πρόκειται για μία μονοδιάστατη διαδικασία. Θα προκύψει ως αποτέλεσμα της διαπλοκής πολλών διαφορετικών τομέων, δεξιοτήτων και με τη συμβολή πολλών κοινωνικών ομάδων και παραγόντων. 

Γεννημένο στο σημείο τομής μεταξύ επιστήμης, τεχνολογίας, τεχνών και κοινωνικής ανάπτυξης, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus θα υλοποιηθεί πλήρως μόνο εάν ο διάλογος μεταξύ όλων αυτών των παραγόντων είναι γνήσιος, γόνιμος και ανοιχτός. Με αφετηρία την ανάγκη εύρεσης λύσεων στις μεγάλες προκλήσεις που επηρεάζουν την παγκόσμια και ευρωπαϊκή κοινωνία ως αποτέλεσμα της οικολογικής και κλιματικής κρίσης και της πανδημίας, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus θεωρείται ως μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία να συγκεντρώσει όλους εκείνους που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη εφικτών λύσεων. 

Προκειμένου να μειώσει τον οικολογικό του αντίκτυπο, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus υιοθέτησε γρήγορα την έννοια του σχεδιασμού, των τεχνών, των νέων υλικών, της επιστήμης και της τεχνολογίας, των ψηφιακών εργαλείων και των υπολογιστικών δεξιοτήτων, της καινοτομίας στη λήψη αποφάσεων και στις κοινωνικές διαδικασίες και σε πολλούς άλλους τομείς σε μια απόλυτα δημιουργική προσπάθεια σχεδιασμού ενός καλύτερου μέλλοντος για την Ευρώπη του αύριο. 

Τα τελευταία χρόνια, η έρευνα για την καινοτομία έχει επικεντρωθεί έντονα στον ρόλο της δημιουργικότητας και των πολιτιστικών και κοινωνικών εγχειρημάτων- εκτός από την τεχνολογία και την επιστήμη- στη διαμόρφωση πραγματικά καινοτόμων μελλοντικών σεναρίων και στον πειραματισμό με πολλά υποσχόμενες λύσεις. Μετά από δεκαετίες εστίασης πρώτα στις παραδοσιακές βιομηχανίες και στη συνέχεια σε μια ισχυρή οικονομία προσανατολισμένη στις υπηρεσίες, η έμφαση δίνεται τώρα στις δημιουργικές βιομηχανίες.

 

Η παρούσα μελέτη συνδυάζει τη γνώση που προέκυψε από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των πιο ενημερωμένων εκδόσεων που ασχολούνται με την καινοτομία στους τομείς της τεχνολογίας και των τεχνών με τη γνώση  που αποκτήθηκε από συνεντεύξεις με ενδιαφερόμενους από ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, επαγγελματικών τομέων, ιδρυμάτων και κοινωνικών ομάδων.

 

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την μελέτη εδώ

Ανακοίνωση του CCFG για το Πολιτιστικό Μέλλον της Ευρώπης

Ανακοίνωση του CCFG για το Πολιτιστικό Μέλλον της Ευρώπης

Η Ομάδα Φιλίας Πολιτιστικών (CCFG), της οποίας ένας εκ των ιδρυτών είναι ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης, πραγματοποίησε δήλωση σχετικά με το Πολιτιστικό Μέλλον της Ευρώπης.

Στόχος του CCFG είναι να τονίσει την σημασία του Πολιτισμού για το μέλλον της Ευρώπης και να παρουσιάσει όλες τις κοινωνικές και οικονομικές δυνατότητες του Πολιτισμού. Παράλληλα, θέτει στο επίκεντρο το γεγονός πως οι δραστηριότητες που αφορούν τον Πολιτισμό, του πολιτιστικούς δημιουργούς και τις πολιτιστικές ανταλλαγές, αξίζουν μεγαλύτερης αναγνώρισης και χρηματοδότησης.

H ανακοίνωση του CCFG αναφέρει:

“Ο Πολιτισμός είναι ουσιώδης για το μέλλον μίας ενωμένης Ευρώπης. Πρόκειται για ένα απεριόριστο και ποικιλόμορφο πολιτιστικό οικοσύστημα, το οποίο αποτελεί την ραχοκοκαλιά μία λειτουργικής δημοκρατίας και δίδει μία εγγενή αξία σε ολόκληρη την κοινωνία μας. Το Ευρωπαϊκό εγχείρημα μπορεί να ευημερήσει μόνον εάν τοποθετήσουμε τον Πολιτισμό στο επίκεντρό του. 

Κατά την διάρκεια των περασμένων 12 μηνών, τα μέλη του CCFG, στη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης, εργάστηκαν πυρετωδώς για να φέρουν τον Πολιτισμό στο προσκήνιο και να αντικατοπτρίσουν ορθά την σημαντικότητα του θέματος των συμπερασμάτων τησ Διάσκεψης. Παρά τις προσπάθειες των μελών μας, δεν έχουν παρουσιαστεί όλες οι κοινωνικές και οικονομικές δυνατότητες του Πολιτισμού στη Διάσκεψη, κάτι για το οποίο λυπούμαστε.

Πάρα ταύτα, υφίστανται ορισμένες υποσχόμενες προσεγγίσεις για το πολιτιστικό Μέλλον της Ευρώπης – και για το μέλλον του Πολιτισμού στην Ευρώπη – που πιστεύουμε ότι αξίζουν μέτρα αναγνώρισης και ανάδειξης.

Ειδικότερα, στην τελική έκθεση της Διάσκεψης καλούνται τα Κράτη-Μέλη να «δημιουργήσουν ευκαιρίες για ανταλλαγή του Ευρωπαϊκού Πολιτισμού, να φέρουν τους ανθρώπους πιο κοντά και να τους κινητοποιήσουν προς μία κοινή Ευρωπαϊκή ταυτότητα», απαιτώντας την «διεύρυνση υφιστάμενων μέτρων, όπως είναι η Δημιουργική Ευρώπη», καθώς και «ενέργειες εξασφάλισης, που θα διασφαλίζουν τους επαγγελματίες του Πολιτισμού επαρκώς σε Ευρωπαϊκό επίπεδο {..} με την θέσπιση ενός νομικού κανονισμού Ευρωπαϊκού επιπέδου.

Дізнайтеся, які ігри в казино платять найбільше

Кожна гра, що пропонує офіційне казино dtforum.in.ua , має коефіцієнт повернення гравцеві (RTP). Це вимірюється у відсотках, тож чим він вищий, потенційно вони повернуть більший відсоток від вашої початкової ставки як виграш. Зазвичай вони наближаються до 100%, причому найвищий показник коливається в районі 98-99% RTP.

Усі ігри онлайн-казино мають показувати RTP, тому легко визначити ті, які платять найбільше. Пам’ятайте, що це довгостроково, тобто протягом тривалого періоду гри. Ми можемо перевірити Return To Player для кожної гри онлайн-казино Україні в її описі.

Αυτό αποτελεί ένδειξη ισχυρής παρουσίας των πολιτών και της κοινωνίας των πολιτών μας, ευνοώντας μία μέγιστη Ευρωπαϊκή πολιτιστική διάσταση για τον Πολιτισμό. Πράγματι, είναι καιρός να αναγνωρίσουν πλήρως τα Κράτη-Μέλη, την αυξανόμενη διακρατική διάσταση του Πολιτισμού και να επιτρέψουν στην Ευρωπαϊκή Ένωση να απελευθερώσει πλήρως τις δυνατότητες του πολιτικού της τομέα. Σαφέστατα, κάτι τέτοιο πρέπει να αντικατοπτρίζεται σε έναν πιο διακεκριμένο πολιτιστικό ρόλο στην πολιτική ατζέντα της Ένωσης.

Η Ομάδα Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών (CCFG), συμφωνεί πλήρως με τη Διάσκεψη ότι οι ενέργειες της ΕΕ αναφορικά με τον πολιτισμό, τους πολιτιστικούς δημιουργούς και τις πολιτιστικές ανταλλαγές αξίζουν μεγαλύτερη αναγνώριση και χρηματοδότηση. Επομένως,  δεσμευόμαστε να εργαστούμε προς μια Ευρωπαϊκή Καλλιτεχνική ιδιότητα, καθώς επίσης και προς μια σημαντική διεύρυνση του επόμενου προγράμματος της Δημιουργικής Ευρώπης και σε μια σημαντική αύξηση του του προϋπολογισμού για το επόμενο Πολυετές Οικονομικό Πλαίσιο 2028-2034.  Θα το πραγματοποιήσουμε σε στενή συνεργασία με τους ενδιαφερόμενους φορείς του Πολιτιστικού και Δημιουργικού Τομέα.

Πριν από ένα έτος, υποσχεθήκαμε να εισακούσουμε τους Ευρωπαίους πολίτες και να υποστηρίξουμε τα συμπεράσματα της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης. Θέτοντας αυτή την άποψη, θα παραδώσουμε τα αποτελέσματα της Διάσκεψης και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε για να προσφέρουμε στους Πολιτιστικούς και Δημιουργικούς Τομείς με όλα τα συστατικά του – συγγραφείς, καλλιτέχνες, επαγγελματίες και ελεύθερους απασχολούμενους καλλιτέχνες και όλους τους πολιτιστικούς εργαζόμενους, τις δημιουργικές βιομηχανίες καθώς και τους επαγγελματίες πολιτιστικής εκπαίδευσης και κληρονομιάς – μια φωνή που θα ακουστεί κατά τη διαμόρφωση του του  ρόλου του Πολιτισμού για το Μέλλον της Ευρώπης”.

Ακολουθεί το κείμενο στα αγγλικά:

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Ο Αλέξης Γεωργούλης μιλά για το Ευρωπαϊκό Σχέδιο για την Καταπολέμηση του Καρκίνου

“Είναι  απαίτηση,  -πρώτα απ’ όλα των πολιτών μας- στη μάχη απέναντι στον καρκίνο να είμαστε όλοι ενωμένοι, χωρίς διαφορές!”, 

Αλέξης Γεωργούλης

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης ήταν μέλος της επιτροπής BECA, η οποία αποτελεί μία ειδική επιτροπή που συστάθηκε για τη δημιουργία του ευρωπαϊκού σχεδίου για την καταπολέμηση του καρκίνου και ολοκλήρωσε τις εργασίες της τον Δεκέμβριο του 2021. Κατά τη συμμετοχή του στις ενέργειες της Eπιτροπής, έχει τονίσει επανειλημμένα την ανάγκη να καλυφθούν τα κενά και οι αδυναμίες που υπάρχουν ως προς τις συνθήκες διαβίωσης των ασθενών και των επιζώντων του καρκίνου, καθώς επίσης και τις ανισότητες που έχουν δημιουργηθεί ανάμεσα στα κράτη-μέλη. 
YouTube player

Η πολιτική για την καταπολέμηση του καρκίνου θα πρέπει να εστιάζει και να καλύπτει μείζονα ζητήματα για όλα τα στάδια του καρκίνου, όπως:

-η πρόληψη, ο προ-συμπτωματικός έλεγχος και η ανίχνευση της νόσου χωρίς αποκλεισμούς

-η  Ισότιμη πρόσβαση στην αντικαρκινική περίθαλψη

-η Παροχή σθεναρής υποστήριξης σε καρκινοπαθείς, επιζώντες και φροντιστές και

-οι Προκλήσεις όσον αφορά τον καρκίνο που προσβάλλει παιδιά, εφήβους και νεαρούς ενήλικες”.

Πρέπει να σημειωθεί ότι η πανδημία του COVID-19 είχε αρνητικές επιπτώσεις στην ανίχνευση, την πρόληψη και τη θεραπεία του καρκίνου και ανέδειξε χρόνια προβλήματα και αδυναμίες. Επομένως, μέσω του ψηφίσματος, δίνεται οι δυνατότητα να καθοριστούν οι βασικές γραμμές για την αντιμετώπιση αυτών των αδυναμιών. 

Στο πλαίσιο αυτό πρέπει να δοθεί έμφαση στην πρόληψη και τον προ-συμπτωματικό έλεγχο, με ειδικά μέτρα για τον παιδικό και νεανικό καρκίνο. Επίσης, είναι σημαντικός ο περιορισμός καρκινογενών παραγόντων στην διατροφή και αύξηση των μελετών γύρω από τα ζητήματα που αφορούν τη νόσο. Θα πρέπει να εξασφαλιστεί αξιοπρεπής διαβίωση για τους νοσούντες αλλά και ομαλή επανένταξη των επιζώντων εξαλείφοντας κάθε στιγματισμό. 

Φυσικά, απαιτείται επαρκής χρηματοδότηση σε κάθε στάδιο και επίπεδο που αφορά τον καρκίνο και τους καρκινοπαθείς προκειμένου να αντιμετωπιστούν άμεσα και αποτελεσματικά τα κενά που εντοπίζονται.

 Το Ευρωπαϊκό σχέδιο για την Καταπολέμηση του Καρκίνου αποτελεί θεμελιώδη προτεραιότητα στον τομέα της υγείας. Περιλαμβάνει τέσσερις βασικούς τομείς δράσης: την πρόληψη την έγκαιρη διάγνωση, την διάγνωση και θεραπεία και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στα παιδιά και τους νέους.

Το ευρωπαϊκό σχέδιο για την καταπολέμηση Του καρκίνου που παρουσιάστηκε τον Φεβρουάριο του 2021, αποτελεί την απάντηση της ΕΕ στις ολοένα και μεγαλύτερες προκλήσεις καθώς και στις εξελίξεις στον τομέα αντιμετώπισης του καρκίνου και αποτελεί πολιτική δέσμευση ότι θα καταβληθεί κάθε δυνατή προσπάθεια στη μάχη κατά του καρκίνου. Με βάση δέκα εμβληματικές πρωτοβουλίες και διάφορες υποστηρικτικές δράσεις, αποτελεί μέρος των προτάσεων της Επιτροπής για μια ισχυρή Ευρωπαϊκή Ένωση Υγείας με σκοπό την εξασφάλιση μιας ασφαλέστερης, καλύτερα προετοιμασμένης και ανθεκτικότερης ΕΕ.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Α. Γεωργούλης: “Η Ευρώπη χρειάζεται μία Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τον ηλεκτρονικό αθλητισμό και τα βιντεοπαιχνίδια”

Στην συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου στις 17/05/2022, τοποθετήθηκε ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης σχετικά με το θέμα: “Ηλεκτρονικός αθλητισμός και βιντεοπαιχνίδια”.

YouTube player

 

Πιο συγκεκριμένα, στον ομιλία του ο Ευρωβουλευτής υποστήριξε:

Πιστεύω ότι η Ευρώπη χρειάζεται μία Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τον ηλεκτρονικό αθλητισμό και τα βιντεοπαιχνίδια, γιατί η νέα αυτή αγορά εξελίσσεται με ραγδαίους ρυθμούς. 

Γι’ αυτό θα πρέπει να δράσουμε άμεσα, ώστε να προλάβουμε τις εξελίξεις και η νέα αυτή Στρατηγική να δώσει γερές βάσεις και να φτάσει σε όλη την επικράτεια της Ευρώπης, επωφελώντας εξίσου όλες τις χώρες και όλους τους πολίτες. 

Εδώ, υπάρχει μία ευκαιρία την οποία οφείλουμε να αδράξουμε!

Να σημειωθεί πως ό,τι γεννιέται σήμερα, στον κλάδο αυτόν σε έξι μήνες θεωρείται ήδη παλιό. Άρα, η εξελικτική αυτή καινοτομία καθιστά απαραίτητη την ενίσχυση το οικοσυστήματος των βιντεοπαιχνιδιών, σε ιδιαίτερα μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Επομένως χρειαζόμαστε μέτρα και μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις για ένα πλαίσιο: 

  • μεγαλύτερης ενίσχυσης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που κυριαρχούν στον κλάδο
  • ίσης εκπροσώπησης των γυναικών
  • δίκαιων εργασιακών συνθηκών, κοινωνικής ασφάλισης και αμοιβών για τους εργαζομένους στον κλάδο,
  • μέτρα για την προστασία των παικτών και ειδικά των νέων και ανηλίκων ως προς: 
    • τα προσωπικά δεδομένα
    • και τον κίνδυνο εθισμού

αλλά και μέτρα για τη συμπερίληψη όλων, από τα Άτομα με Αναπηρία, μέχρι και τις χώρες με δυσκολία ένταξης στον ψηφιακό κόσμο, ώστε να μην μείνει κανέναν πίσω”.

Είναι αναγκαία μια Ευρωπαϊκή στρατηγική  για τον ηλεκτρονικό αθλητισμό και τα βιντεοπαιχνίδια, γιατί μέσα από αυτήν μπορεί να δοθεί ώθηση στους δημιουργούς και πολιτιστικούς τομείς συνολικά, σε μια στιγμή που το το χρειάζονται πιο πολύ πάρα ποτέ, μετά το χτύπημα της πανδημίας στον πολιτισμό.

Ωστόσο, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, προκειμένου να αντιμετωπιστούν αποτελεσματικά οι προκλήσεις που υπάρχουν στον κλάδο. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να στηριχθεί ο κλάδος των βιντεοπαιχνιδιών με περισσότερες χρηματοδοτήσεις, ώστε να ενισχυθεί ουσιαστικά η πλειοψηφία των επιχειρήσεων που λειτουργούν στο οικοσύστημα των βιντεοπαιχνιδιών, που αποτελείται κατά κύριο λόγο από μικρομεσαίες επιχειρήσεις!

Πρόκειται για μια ισχυρότατη αναδυόμενη οικονομία, η οποία ταυτόχρονα συμβάλλει όλο και περισσότερο στην προώθηση της καινοτομίας, η οποία είναι τόσο σημαντική για την Ευρώπη! 

Πρέπει επίσης να υπάρξει μέριμνα για ένα δίκαιο καθεστώς απασχόλησης των εργαζομένων στον κλάδο! Πρόκειται για μια κοινότητα από προγραμματιστές, γραφίστες, μουσικούς και κάθε είδους δημιουργούς, οι οποίοι παρέχουν την απαραίτητη πρώτη ύλη για αυτήν την νέα οικονομία! Χωρίς αυτούς δεν έχουμε τίποτα!

Και πρέπει να μπουν γερά θεμέλια που θα διασφαλίζουν ένα δίκαιο πλαίσιο εργασιακών συνθηκών, κοινωνικής ασφάλισης και αμοιβών, που να ισχύει σε όλη την Ευρώπη, και να επεκταθεί και σε όλο το ευρύτερο φάσμα Δημιουργικών και Πολιτιστικών Τομέων, οι οποίοι πάσχουν από χρόνιες παθογένειες.

Ιδιαίτερη μέριμνα χρειάζεται για την ίση εκπροσώπηση των γυναικών στον κλάδο των βιντεοπαιχνιδιών!

Θα πρέπει να δημιουργηθούν μέτρα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των παικτών και πολιτών, αλλά και για να αποφύγουμε τυχόν αρνητικές επιπτώσεις λόγω εθισμού των παικτών ή και των επαγγελματιών του κλάδου.

Ο στόχος για μια Ευρωπαϊκή Στρατηγική για τον ηλεκτρονικό αθλητισμό και τα βιντεοπαιχνίδια, είναι ένα έργο πολλα υποσχόμενο που δημιουργεί προσδοκίες, στις οποίες οφείλουμε να ανταποκριθούμε και να συνεργαστούμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για να έχουμε ένα πολύ καλό αποτέλεσμα.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Α. Γεωργούλης: “Προτείνω να επεκτείνουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022 και να ανακηρυχθεί και το 2023 Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας”

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης τοποθετήθηκε στην Επιτροπή Πολιτισμού και Εκπαίδευσης στις 17 Μαΐου 2022 στο θέμα με τίτλο: “Οι συνέπειες της αναστολής των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων για τη νεολαία λόγω της νόσου COVID-19 για τα παιδιά και τους νέους στην ΕΕ”.

YouTube player

Στην τοποθέτησή του  ο Ευρωβουλευτής υποστήριξε:

“Ενδεικτικά, θα ήθελα να υπογραμμίσω τον 5ο Ευρωπαϊκό Στόχο για τη νεολαία, που αφορά στην Ψυχική Υγεία και Ευημερία. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία έχουμε 20 με 25% αύξηση των προβλημάτων ψυχικής-υγείας στους νέους! Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή λοιπόν, γιατί στο μέλλον, αυτά τα ποσοστά είναι πιο πιθανό να αυξηθούν, παρά να μειωθούν.

Πιστεύω ακόμη ότι η Επιτροπή πολύ σωστά ανταποκρίθηκε στις ανάγκες της εποχής μας και το 2022 ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας!

Όμως, δυστυχώς αυτό δεν αρκεί, ειδικά τη στιγμή που το βασικό μας χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την ανάκαμψη από την πανδημία, ενώ ονομάζεται Next Generation EU, δεν έχει σε προτεραιότητα καμία πολιτική για τη νεολαία.

Θα ήθελα λοιπόν να σας προτείνω να σκεφθείτε-σοβαρά να επεκτείνουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022 και να ανακηρυχθεί και το 2023 Ευρωπαϊκό Έτος νεολαίας, με περισσότερες δράσεις και χρηματοδοτήσεις για τους νέους, γιατί, αν πραγματικά μας ενδιαφέρει να μη μείνουμε στα λόγια, θα πρέπει από δω και στο εξής, κάθε έτος να είναι έτος νεολαίας

Και θα ήθελα να σας ρωτήσω -προκειμένου το Ευρωπαϊκό Έτος νεολαίας να αφήσει μια κληρονομιά, μια παρακαταθήκη – έχετε σκοπό να δημιουργήσετε έναν Ευρωπαϊκό Φορέα για τους νέους που να κατοχυρώσει τη συνέχεια αυτών των δραστηριοτήτων σταθερά και μακροπρόθεσμα; και πιστεύω ότι σε αυτόν τον φορέα θα πρέπει να υπάρχουν θεσμικά κατοχυρωμένες ανοιχτές διαδικασίες που να δεχόμαστε τις ιδέες και την κριτική των νέων μακροπρόθεσμα έτσι ώστε να αξιοποιείται μακροπρόθεσμα και σε μια σταθερή συνέχεια

και η όλη διαδικασία από τη Διάσκεψη για το Μέλλον της Ευρώπης”.