Τηλεοπτικό και διαδικτυακό περιεχόμενο (CREA-MEDIA-2023-TVONLINE)

Τηλεοπτικό και διαδικτυακό περιεχόμενο (CREA-MEDIA-2023-TVONLINE)

Στόχος της υποστήριξης του τηλεοπτικού και διαδικτυακού περιεχομένου είναι να αυξηθεί η ικανότητα των οπτικοακουστικών παραγωγών να αναπτύσσουν και να παράγουν ισχυρά έργα με σημαντικές δυνατότητες κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη και πέρα ​​από αυτήν, και να διευκολύνει τις ευρωπαϊκές και διεθνείς συμπαραγωγές στον τηλεοπτικό και διαδικτυακό τομέα.

Η δράση στοχεύει στην ενίσχυση της ανεξαρτησίας των παραγωγών σε σχέση με τους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και τις ψηφιακές πλατφόρμες, την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ φορέων, συμπεριλαμβανομένων ανεξάρτητων παραγωγών, ραδιοτηλεοπτικών φορέων, ψηφιακών πλατφορμών και πρακτόρων πωλήσεων, από διάφορες χώρες που συμμετέχουν στο σκέλος MEDIA. Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα είναι η παραγωγή υψηλής ποιότητας υλικού το οποίο θα αφορά ευρεία διεθνή διανομή και θα προωθείται σε ευρύ κοινό, συμπεριλαμβανομένης της εμπορικής εκμετάλλευσης στο περιβάλλον πολλαπλών πλατφορμών. Ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί σε έργα που παρουσιάζουν καινοτόμες πτυχές στο περιεχόμενο και στη χρηματοδότηση που δείχνουν σαφή σύνδεση με τις προβλεπόμενες στρατηγικές διανομής.

 

Αναμενόμενα αποτελέσματα

  • Αυξημένη παραγωγή ευρωπαϊκών έργων υψηλής ποιότητας για γραμμική και μη γραμμική μετάδοση, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πλατφορμών, καθώς και αύξηση του αριθμού των συμπαραγωγών.
  • Ενισχυμένη συνεργασία μεταξύ φορέων εκμετάλλευσης από διάφορες χώρες που συμμετέχουν στο σκέλος MEDIA, μεταξύ άλλων μεταξύ ραδιοτηλεοπτικών φορέων.
  • Αυξημένο κοινό για ευρωπαϊκά έργα μέσω γραμμικής και μη γραμμικής μετάδοσης, συμπεριλαμβανομένων των ψηφιακών πλατφορμών.

Περιγραφή των προς χρηματοδότηση δραστηριοτήτων

Η δράση υποστηρίζει έργα (δραματικές ταινίες, κινούμενα σχέδια και ντοκιμαντέρ) που προορίζονται για γραμμική και μη γραμμική μετάδοση τα οποία παρουσιάζουν:

  • ισχυρή συνεργασία μεταξύ φορέων εκμετάλλευσης από διαφορετικές χώρες που συμμετέχουν στο σκέλος MEDIA, μεταξύ άλλων μεταξύ ραδιοτηλεοπτικών φορέων·
  • υψηλή δημιουργική/καλλιτεχνική αξία και ευρύ δυναμικό διασυνοριακής εκμετάλλευσης ικανό να προσεγγίσει κοινό σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο·
  • καινοτόμες πτυχές ως προς το περιεχόμενο και τη χρηματοδότηση που δείχνουν σαφή σύνδεση με τις προβλεπόμενες στρατηγικές διανομής.

Οι υποψήφιοι θα πρέπει να παρουσιάσουν κατάλληλες στρατηγικές για να διασφαλίσουν μια βιομηχανία πιο βιώσιμη και πιο φιλική προς το περιβάλλον (ιδίως με τη χρήση οικολογικών συμβούλων που επιτρέπουν τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των παραγωγών και των γυρισμάτων) και για τη διασφάλιση της ισορροπίας των φύλων, της ένταξης, της διαφορετικότητας και της αντιπροσωπευτικότητας.

 

Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα 

Δημοσίευση της πρόσκλησης: 18 Οκτωβρίου 2022

1η καταληκτική ημερομηνία

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 17 Ιανουαρίου 2023, 17:00 (ώρα Βρυξελλών)

Περίοδος αξιολόγησης: Φεβρουάριος – Απρίλιος 2023

Πληροφορίες για τους αιτούντες: Μάιος 2023

Υπογραφή συμφωνίας επιχορήγησης: Ιούλιος – Αύγουστος 2023

 

2η καταληκτική ημερομηνία

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 16 Μαΐου 2023, 17:00 (ώρα Βρυξελλών)

Περίοδος αξιολόγησης: Ιούνιος – Σεπτέμβριος 2023

Πληροφορίες για τους αιτούντες: Οκτώβριος 2023

Υπογραφή συμφωνίας επιχορήγησης: Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2023

 

Μπορείτε να βρείτε την πρόσκληση εδώ.

Πρότυπο πρότασης

Οδηγός για τους αιτούντες

Ευρωπαϊκή ανάπτυξη σχεδίων (CREA-MEDIA-2023-DEVSLATE) – Προθεσμία 25/01/2023

Ευρωπαϊκή ανάπτυξη σχεδίων (CREA-MEDIA-2023-DEVSLATE) – Προθεσμία 25/01/2023

Στόχος του προγράμματος, του οποίου την πρόσκληση μπορείτε να βρείτε εδώ, είναι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών ανεξάρτητων εταιρειών παραγωγής και η αύξηση του οικονομικού τους βάρους στην αγορά. Στόχος είναι, επίσης, να αυξηθεί η ικανότητα των παραγωγών οπτικοακουστικών μέσων να αναπτύσουν έργα με δυνατότητα κυκλοφορίας σε όλη την Ευρώπη και πέρα ​​από αυτήν, και να διευκολυνθεί η ευρωπαϊκή και διεθνής συμπαραγωγή. Η υποστήριξη αφορά επιπλέον αναδυόμενα ταλέντα, δίνοντάς τους την ευκαιρία να σκηνοθετήσουν μια ταινία μικρού μήκους που υποστηρίζεται από τα ισχυρά θεμέλια που παρέχουν έμπειρες εταιρείες.

Αναμενόμενα αποτελέσματα:

  • Ισχυρότερη θέση στις ευρωπαϊκές και διεθνείς αγορές.
  • Υποστήριξη της αύξησης της ποιότητας, της σκοπιμότητας, του διασυνοριακού δυναμικού και της αγοραίας αξίας των ευρωπαϊκών έργων.

Περιγραφή των προς χρηματοδότηση δραστηριοτήτων

Θα δοθεί υποστήριξη σε ανεξάρτητες ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής που θα είναι σε θέση να αναπτύξουν από 3 έως 5 οπτικοακουστικά έργα (μυθοπλασία, κινούμενα σχέδια, δημιουργικό ντοκιμαντέρ). Αυτό θα επιτρέψει στις εταιρείες παραγωγής να μειώσουν τους κινδύνους και να αυξήσουν την ικανότητά τους να προσελκύουν και να διατηρούν ταλέντα.

Τα έργα θα αξιοποιηθούν για εμπορική εκμετάλλευση και θα προορίζονται για κινηματογραφική κυκλοφορία, τηλεοπτική μετάδοση ή εμπορική εκμετάλλευση σε ψηφιακές πλατφόρμες ή περιβάλλον πολλαπλών πλατφορμών στις ακόλουθες κατηγορίες: κινούμενα σχέδια, δημιουργικό ντοκιμαντέρ ή μυθοπλασία . Οι υποψήφιοι μπορούν να προσθέσουν μια ταινία μικρού μήκους αναδεικνύοντας ταλέντα.

Στόχος είναι η παροχή κεφαλαίων σε εταιρείες παραγωγής οπτικοακουστικών μέσων για την ανάπτυξη εργασιών με υψηλή δημιουργική αξία και πολιτιστική ποικιλομορφία και ευρύ δυναμικό διασυνοριακής εκμετάλλευσης. Οι εταιρείες ενθαρρύνονται να αναπτύξουν στρατηγικές για το μάρκετινγκ και τη διανομή από την αρχή της φάσης ανάπτυξης, βελτιώνοντας έτσι τη δυνατότητα προσέγγισης κοινού σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.

Επιδιώκεται επίσης ευρύτερη συνεργασία, συμπεριλαμβανομένης της συνανάπτυξης, μεταξύ φορέων από διαφορετικές χώρες που συμμετέχουν στο MEDIA Strand. Επίσης στηρίζει την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ευρωπαϊκών εταιρειών παραγωγής οπτικοακουστικών μέσων εδραίωση της ικανότητάς τους για επενδύσεις στη φάση ανάπτυξης και επέκταση των δραστηριοτήτων των εταιρειών και της καινοτομίας τους ικανότητα εξερεύνησης νέων πεδίων και αγορών.

Οι αιτήσεις θα πρέπει να παρουσιάζουν επαρκείς στρατηγικές για τη διασφάλιση μιας πιο βιώσιμης και πιο φιλικής προς το περιβάλλον βιομηχανίας και για τη διασφάλιση της ισορροπίας των φύλων, της ένταξης, της ποικιλομορφίας και της αντιπροσωπευτικότητας.

 

Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα

Δημοσίευση της πρόσκλησης: 18 Οκτωβρίου 2022

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 25 Ιανουαρίου 2023, 17:00 (ώρα Βρυξελλών)

Περίοδος αξιολόγησης: Φεβρουάριος-Μάιος 2023

Ενημέρωση αιτούντων: Ιούνιος 2023

Υπογραφή συμφωνίας επιχορήγησης: Ιούλιος – Αύγουστος 2023

 

Χρήσιμα έγγραφα

Μπορείτε να βρείτε την Πρόσκληση εδώ. 

Πρότυπο πρότασης

Οδηγός για τους αιτούντες

European Audiovisual Observatory – Γυναίκες επαγγελματίες στην ευρωπαϊκή κινηματογραφική παραγωγή

European Audiovisual Observatory – Γυναίκες επαγγελματίες στην ευρωπαϊκή κινηματογραφική παραγωγή

Η μελέτη του Ευρωπαϊκού Παρατηρητηρίου του Οπτικοακουστικού Τομέα πραγματεύεται την παρουσία των γυναικών μεταξύ των επαγγελματιών του κινηματογράφου από τρεις διαφορετικές οπτικές γωνίες:

  1. Πώς εκπροσωπούνται οι γυναίκες μεταξύ των ενεργών επαγγελματιών; 
  2. Ποιο είναι το μέσο ποσοστό των επαγγελματιών γυναικών ανά ταινία; 
  3. Ποιες είναι οι εργασίες που πραγματοποιούνται από τις γυναίκες (ομάδες που καθοδηγούνται από γυναίκες);

Η ανάλυση που παρουσιάζεται σε αυτήν την ενότητα βασίζεται σε στοιχεία από τη βάση δεδομένων LUMIERE του Ευρωπαϊκού Οπτικοακουστικού Παρατηρητηρίου, η οποία συγκεντρώνει τις ετήσιες εισαγωγές σε ταινίες που κυκλοφορούν στο θέατρο από μια μεγάλη ποικιλία πηγών, συμπεριλαμβανομένων των εθνικών κινηματογραφικών οργανισμών και των στατιστικών υπηρεσιών. Το δείγμα της μελέτης αποτελείται από ευρωπαϊκές ταινίες μεγάλου μήκους που έχουν παραχθεί μεταξύ 2017 και 2021 και κυκλοφόρησαν στους κινηματογράφους στην Ευρώπη μεταξύ 2017 και 2021. Το σύνολο δεδομένων περιλαμβάνει μόνο ταινίες για τις οποίες ήταν δυνατό να παρακολουθηθεί τουλάχιστον μία εμπορική προβολή σε μία από τις ευρωπαϊκές αγορές που καλύπτονται στο Βάση δεδομένων LUMIERE. Πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι ο ετήσιος αριθμός ταινιών που παράγονται σε μια δεδομένη χώρα όπως εμφανίζεται στο LUMIERE μπορεί να διαφέρει από τα επίσημα στοιχεία παραγωγής, καθώς η βάση δεδομένων περιλαμβάνει μόνο ταινίες που έχουν κυκλοφορήσει εμπορικά. 

Η παρούσα μελέτη λαμβάνει υπόψη την προέλευση των κινηματογραφικών έργων και όχι την εθνικότητα των σκηνοθετών. Μια ταινία θεωρείται ότι είναι ευρωπαϊκής προέλευσης όταν παράγεται και χρηματοδοτείται από μια ευρωπαϊκή χώρα. Για τους σκοπούς αυτής της ανάλυσης, τα 46 κράτη μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης θεωρούνται ευρωπαϊκές χώρες. Ωστόσο, η βάση δεδομένων LUMIERE καλύπτει 34 ευρωπαϊκές αγορές για ταινίες που παράγονται μεταξύ 2017 και 2021. Εφόσον το LUMIERE παρακολουθεί ταινίες βάσει εισιτηρίων, ο όγκος παραγωγής ταινιών σε εκείνες τις χώρες που δεν καλύπτονται στη βάση δεδομένων μπορεί να έχει υποτιμηθεί (δηλ. δεν περιλαμβάνουν ταινίες που κυκλοφόρησαν μόνο στις εθνικές τους αγορές).

Στη μελέτη μπορείτε να βρείτε στοιχεία και διαγράμματα όπως:

Τα ποσοστά των γυναικών διευθυντών στις ομάδες (2017-2021)

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ. 

Η μουσική κινεί την Ευρώπη (CREA-CULT-2022-MME) – Προθεσμία 12/01/2023

Η μουσική κινεί την Ευρώπη (CREA-CULT-2022-MME) – Προθεσμία 12/01/2023

Η παρούσα πρόκληση, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ, εντάσσεται στο πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη.

Το πρόγραμμα “Η Μουσική κινεί την Ευρώπη” θα υποστηρίξει τη βιώσιμη διανομή μουσικής, με έμφαση στη ζωντανή μουσική. Σύμφωνα με τους γενικούς στόχους, η δράση θα επικεντρωθεί στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας, της καινοτομίας και της ποικιλομορφίας του μουσικού τομέα της Ευρώπης.

Σκοπός αυτής της πρόσκλησης είναι να επιλέξει μια κοινοπραξία ικανή να προωθήσει την ανταγωνιστικότητα, την καινοτομία και την ποικιλομορφία σε μεγάλο αριθμό ευρωπαϊκών οργανισμών του μουσικού τομέα, συμπεριλαμβανομένης της παροχής οικονομικής στήριξης σε αυτούς.

Οι αιτήσεις πρέπει να περιλαμβάνουν πρόβλεψη για 2 ξεχωριστές, αλλά συνδεδεμένες δραστηριότητες:

  • Ένα πρόγραμμα οικονομικής στήριξης το οποίο θα αναδιανέμει τα κεφάλαια σε τρίτους που δραστηριοποιούνται στον τομέα της ζωντανής μουσικής
  • Πρόγραμμα δραστηριοτήτων ανάπτυξης ικανοτήτων προς όφελος του τομέα της ζωντανής μουσικής

Θέματα και προτεραιότητες

Οι δραστηριότητες που καθορίζονται στους στόχους πρέπει να επικεντρώνονται σε 3 θέματα επιχειρηματικής ανάπτυξης:

  • livestreaming
  • συνεργασία μεταξύ μουσικών χώρων
  • εξαγωγή μουσικής.

Το καθεστώς υποστήριξης πρέπει να αποτελείται από τουλάχιστον 3 προσκλήσεις υποβολής προτάσεων (οικονομική υποστήριξη σε τρίτους), ιδανικά μία ανά έτος, καλύπτοντας κάθε φορά ένα ή συνδυασμό αυτών των θεμάτων επιχειρηματικής ανάπτυξης.

Αντίκτυπος 

Η παρούσα πρόσκληση υποβολής προτάσεων αναμένεται να επιλέξει ένα ενιαίο έργο, το οποίο προτείνεται από μια κοινοπραξία οργανισμών, επιφορτισμένη με την οργάνωση δραστηριοτήτων με την ευρύτερη δυνατή προσέγγιση των ενδιαφερόμενων μερών (οργανισμούς και/ή άτομα) στον τομέα της μουσικής σε όλη την Ευρώπη.

Οι αιτήσεις πρέπει να προβλέπουν το σχεδιασμό, την εφαρμογή και την παρακολούθηση ενός καθεστώτος οικονομικής στήριξης που αναδιανέμει τα κεφάλαια υπό μορφή επιχορηγήσεων (οικονομική στήριξη σε τρίτους) στους τελικούς αποδέκτες μέσω μίας ή περισσότερων ανοιχτών προσκλήσεων υποβολής προτάσεων ανά έτος και να τις συμπληρώνει με δραστηριότητες ανάπτυξης ικανοτήτων. Η οικονομική στήριξη σε τρίτους πρέπει να κατανεμηθεί σε τουλάχιστον 60 δικαιούχους (αποδέκτες επιχορήγησης) που καλύπτουν μεταξύ τους και τα τρία θέματα της παρούσας πρόσκλησης. 

Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης και συμφωνίας επιχορήγησης

Δημοσίευση της πρόσκλησης: 15 Σεπτεμβρίου 2022

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 12 Ιανουαρίου 2023 17:00 (ώρα Βρυξελλών)

Περίοδος αξιολόγησης: Ιανουάριος – Μάρτιος 2023

Ενημέρωση αιτούντων: Απρίλιος 2023

Υπογραφή συμφωνίας επιχορήγησης: Μήνας 202Χ

Τυπικό πρότυπο πρότασης Μπορείτε να βρείτε εδώ ολόκληρη την επίσημη πρόσκληση

Πρότυπο πρότασης (Μόνο για πληροφορίες – ΜΗΝ χρησιμοποιήσετε αυτό το πρότυπο για υποβολή. Θα βρείτε τη φόρμα αίτησης στο σύστημα υποβολής)

Dyslexia@Work.EU: Πως διευκολύνεται η ένταξη των ατόμων με δυσλεξία στο χώρο εργασίας

Dyslexia@Work.EU: Πως διευκολύνεται η ένταξη των ατόμων με δυσλεξία στο χώρο εργασίας

Ο Αλέξης Γεωργούλης, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, και η Ευρωπαϊκή Ένωση Δυσλεξίας (EDA) οργανώνουν εκδήλωση κατά την οποία θα συζητηθούν τα αποτελέσματα του έργου Dyslexia@Work.EU, που δημιουργήθηκε με σκοπό να αυξηθεί η πρόσβαση στην απασχόληση για άτομα με δυσλεξία.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στις 13 Οκτωβρίου 2022 στις Βρυξέλλες από τις 14:30 έως τις 17:30 ώρα Κεντρικής Ευρώπης.

Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιλαμβάνει:

14:30 Ομιλία έναρξης και καλωσόρισμα – Rosie Bissett, Πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Δυσλεξίας και Αλέξης Γεωργούλης, μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

14:40 Καλωσόρισμα

o Βίντεο – Roberta Metsola, Πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου

o Βίντεο – Helena Dalli, Επίτροπος για την Ισότητα

o Pina Picierno, Αντιπρόεδρος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου 

o Θέμις Χριστοφίδου, Γενική Διευθύντρια για την Εκπαίδευση, Νεολαία, Αθλητισμός και Πολιτισμός

15:00 Αποτελέσματα Φάσης 1: Συγκριτική ανάλυση νομοθεσίας, πολιτικής και πρακτικής, Ruth Farrell, Ένωση Δυσλεξίας Μάλτας.

15:15 Αποτελέσματα Φάσης 2: Έρευνα με εργοδότες και υπεύθυνους πρόσληψης προσωπικού για τη δυσλεξία στο χώρο εργασίας, Cristiano Termine, Αναπληρωτής Καθηγητής, University of Insubria, Varese, Ιταλία.

15:30 Αποτελέσματα Φάσης 3: Εγχειρίδιο και οδηγίες καλής πρακτικής για εργοδότες σχετικά με τη δυσλεξία στο χώρο εργασίας, Audrey Mazur, Ερευνητής Μηχανικός, Πανεπιστήμιο της Λυών, Γαλλία.

15:55 Κοινή χρήση προοπτικών. Συζήτηση ανάμεσα σε εργοδότες, εργαζόμενους και μέλη του project

  • Συντονιστής: Vincent Lochmann (FFDys)
  • Συμμετέχοντες: Elio Benvenuti (Ιταλία), Katell Datchary (Γαλλία), Roberta Di Tanna (Ιταλία), Sue Flohr (Αγγλία), Matthew Pullicino (Μάλτα), Caoimhe Scolard (Ιρλανδία), με Ruth Falzon (Μάλτα), Audrey Mazur ( Γαλλία), Cristiano Termine (Ιταλία).

16:45 Παρουσίαση των επόμενων έργων της EDA:

  • το έργο Neurodiversity at Work Erasmus+ και
  • ένα έργο βίντεο για την καταγραφή και την ανταλλαγή εμπειριών σε όλη την Ευρώπη 

16:55 Τελευταία σχόλια. Enrico Ghidoni (Associazione Italiana Dislessia) και Rosie Bissett (Ευρωπαϊκή Ένωση Δυσλεξίας).

17:00 Κλείσιμο και δημιουργία επαφών

17:30 ΤΕΛΟΣ

 

YouTube player

 

Μελέτη  ΚΕΑ – ILUCIDARE: Συστάσεις πολιτικής για την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ως πηγής καινοτομίας και διεθνών σχέσεων

Μελέτη ΚΕΑ – ILUCIDARE: Συστάσεις πολιτικής για την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ως πηγής καινοτομίας και διεθνών σχέσεων

Το ΚΕΑ  δημοσίευσε μελέτη με τίτλο “ILUCIDARE*: Συστάσεις πολιτικής για την προώθηση της πολιτιστικής κληρονομιάς ως πηγής καινοτομίας και διεθνών σχέσεων”. Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να διαμορφωθεί η πολιτική για να αξιοποιηθεί στο έπακρο η πολιτιστική κληρονομιά για να υποστηρίξει την καινοτομία, τις διεθνείς σχέσεις και να συμβάλει σε ένα πιο πράσινο, χωρίς αποκλεισμούς και βιώσιμο μέλλον. 

Πιο συγκεκριμένα, οι συστάσεις πολιτικής στοχεύουν: 

  • να αναδείξουν την ανάγκη ενίσχυσης και βελτίωσης της χάραξης πολιτικής για την πολιτιστική κληρονομιά με σκοπό την περαιτέρω απελευθέρωση του δυναμικού της, έτσι ώστε να συμβάλει στην καινοτομία και τις διεθνείς σχέσεις. 
  • να βοηθήσουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να κατανοήσουν την αξία των επενδύσεων στην πολιτιστική κληρονομιά. 
  • να καθοδηγήσουν τη μελλοντική πολιτική δράση με συγκεκριμένα μέτρα για την αντιμετώπιση ζητημάτων διακυβέρνησης, νομικής φύσεως και χρηματοδότησης. 
  • να στηρίξουν τους ενδιαφερόμενους για την πολιτιστική κληρονομιά, έτσι ώστε να επηρεάσουν τη χάραξη πολιτικής και να αναπτύξουν βελτιωμένα έργα καινοτομίας και διεθνών σχέσεων με γνώμονα την πολιτιστική κληρονομιά. 

Οι συστάσεις πολιτικής στοχεύουν: 

  1. στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων των ευρωπαϊκών θεσμών, των κυβερνήσεων σε εθνικό, περιφερειακό και τοπικό επίπεδο στην Ευρώπη και πέραν αυτής, που διαχειρίζονται πόρους πολιτιστικής κληρονομιάς. Οι πόροι αυτοί συμβάλλουν στην καινοτομία, την επιχειρηματικότητα και τις πολιτιστικές επενδύσεις για την υποστήριξη της καινοτομίας και των διεθνών σχέσεων με γνώμονα την πολιτιστική κληρονομιά για τη βιώσιμη και χωρίς αποκλεισμούς ανάπτυξη· 
  2. στα ενδιαφερόμενα μέρη της πολιτιστικής κληρονομιάς, συμπεριλαμβανομένων των ερευνητών και των επαγγελματιών της πολιτιστικής κληρονομιάς, των ιδρυμάτων πολιτιστικής κληρονομιάς, των οργανώσεων της κοινωνίας των πολιτών και των επιχειρηματιών της πολιτιστικής κληρονομιάς.

 

 *Το ILUCIDARE είναι ένα ευρωπαϊκό χρηματοδοτούμενο έργο που προωθεί την κληρονομιά ως πηγή καινοτομίας και διεθνούς συνεργασίας.

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη Μελέτη εδώ. 

“Παραστατική” Ευρώπη (CREA-CULT-2022-PERFORM-EU) – Προθεσμία 8/11/2022

“Παραστατική” Ευρώπη (CREA-CULT-2022-PERFORM-EU) – Προθεσμία 8/11/2022

Η παρούσα πρόσκληση, την οποία μπορείτε να βρείτε εδώ, εντάσσεται στο πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη.

Τα αναμενόμενο αποτέλεσμα είναι:

Αντίκτυπος

Η παρούσα πρόσκληση υποβολής προτάσεων θα αναδείξει ένα μεμονωμένο έργο που θα υποστηρίζει τουλάχιστον 35 έργα σε διάστημα μέχρι 36 μήνες, από όλους τους κλάδους και τους υποτομείς των παραστατικών τεχνών (εκτός από παραστάσεις ζωντανής μουσικής). Τουλάχιστον το 70% του ποσού της επιχορήγησης θα πρέπει να δαπανηθεί για την υλοποίηση της στήριξης των έργων που επιλέχθηκαν μέσω της(των) ανοιχτής(-ων) πρόσκλησης(-ών)

Διαθέσιμος προϋπολογισμός

Ο διαθέσιμος προϋπολογισμός της πρόσκλησης είναι 3.000.000 ευρώ. Η επιχορήγηση θα βασίζεται στον προϋπολογισμό (πραγματικό κόστος, με στοιχεία κόστους μονάδας και κατ’ αποκοπή συντελεστή). Οι δαπάνες θα επιστραφούν με το ποσοστό χρηματοδότησης που καθορίζεται στη Συμφωνία Επιχορήγησης (μέγιστο 90% των επιλέξιμων δαπανών).

Σκοπός:

Οι αιτήσεις πρέπει να καλύπτουν τον ακόλουθο στόχο:

  • να υποστηρίζουν τις διασυνοριακές μετακινήσεις και την ψηφιακή διανομή έργων παραστατικών τεχνών, με βιώσιμο, χωρίς αποκλεισμούς, δίκαιο και καινοτόμο τρόπο.

Για να επιτευχθεί αυτό, οι αιτήσεις πρέπει να αποδείξουν ότι βασίζονται στο πιλοτικό έργο που εφαρμόστηκε μεταξύ Δεκεμβρίου 2020 και Ιουνίου 2021, παρέχοντας ευκαιρίες μετακινήσεων σε καλλιτέχνες και εταιρείες, καθώς και σε φεστιβάλ και χώρους για τη διαφοροποίηση και τη διεθνοποίηση των προγραμμάτων τους.

Οι αιτήσεις θα πρέπει επίσης να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις και τις ανάγκες στους τομείς των τεχνών του θεάματος (εξαιρουμένων των παραστάσεων ζωντανής μουσικής) και να προσπαθήσουν να μειώσουν τις ανισότητες και τις ανισορροπίες στις διασυνοριακές περιοδείες και την ψηφιακή διανομή έργων παραστατικών τεχνών.

Θέματα και προτεραιότητες 

Οι αιτήσεις πρέπει να αντιμετωπίζουν τα ακόλουθα δύο οριζόντια ζητήματα (ανατρέξτε στην ενότητα 1 του εγγράφου πρόσκλησης):

  • Ένταξη, ποικιλομορφία και ισότητα των φύλων.
  • Περιβάλλον και καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής.

Επιπλέον, οι εφαρμογές πρέπει να αποδεικνύουν πώς οι δραστηριότητες (πακέτα εργασίας) λαμβάνουν υπόψη τις ακόλουθες διαστάσεις:

  • δημιουργία συνθηκών που βοηθούν τον κλάδο να «αναπτυχθεί» από κοινωνική, ανθρώπινη, καλλιτεχνική, οικονομική και περιβαλλοντική άποψη, με μακροπρόθεσμη προοπτική.
  • ενσωμάτωση δραστηριοτήτων που απευθύνονται προληπτικά σε ανθρώπους, τόσο επαγγελματίες των τεχνών του θεάματος όσο και κοινό, από διαφορετικό γεωγραφικό και κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο, προκειμένου να διασφαλιστεί η ίση πρόσβασή τους στις ευκαιρίες διανομής και μια ποικιλόμορφη καλλιτεχνική προσφορά.
  • ειδική υποστήριξη σε Ουκρανούς καλλιτέχνες, επαγγελματίες του πολιτισμού και οργανισμούς που εργάζονται στον τομέα των τεχνών του θεάματος.
  • ενέργειες προς ένα σταθερό πλαίσιο με ισότιμη εκπροσώπηση διαφόρων παραγόντων στο οικοσύστημα των τεχνών του θεάματος: τους υποτομείς, τους καλλιτεχνικούς κλάδους, το μέγεθος και το είδος των οργανισμών, την ισορροπία μεταξύ αναδυόμενων και καθιερωμένων καλλιτεχνών, ισορροπία φύλων και γεωγραφική θέση, την ισορροπία μεταξύ αστικών και αγροτικών τουριστικών προορισμών.

Δραστηριότητες που μπορούν να χρηματοδοτηθούν 

Οι αιτήσεις πρέπει να παρουσιάζουν ένα πρόγραμμα δραστηριοτήτων που θα αναπτύξει, θα εφαρμόσει και θα διατηρήσει βιώσιμα μοντέλα για διασυνοριακές μετακινήσεις και ψηφιακή διανομή στον τομέα των τεχνών του θεάματος.

Η αίτηση πρέπει να υποβληθεί από έναν μόνο αιτούντα οργανισμό ή μια κοινοπραξία οργανισμών εταίρων. Αυτός ο αιτών (ενιαίος οργανισμός ή κοινοπραξία) μπορεί να συνεργαστεί με άλλους οργανισμούς για την υλοποίηση του προγράμματος εργασίας και αυτές οι συνεργασίες πρέπει να περιγράφονται λεπτομερώς στις σχετικές ενότητες του εντύπου αίτησης (δηλαδή εξωτερικοί πόροι, υπεργολάβοι, συνδεδεμένοι εταίροι ή/και συνδεδεμένες οντότητες) .

Επιλέξιμοι φορείς

Οι προτάσεις πρέπει να υποβάλλονται είτε από έναν μόνο αιτούντα οργανισμό είτε από κοινοπραξία οργανισμών εταίρων που πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

– πρέπει να είναι νομικά πρόσωπα (δημόσιοι ή ιδιωτικοί φορείς)

– εγκατεστημένος και επίσημα εγγεγραμμένος σε χώρα που συμμετέχει στο Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη ( κράτη μέλη της ΕΕ – συμπεριλαμβανομένων υπερπόντιων χωρών και εδαφών (ΥΧΕ) – και χώρες εκτός ΕΕ: ​​χώρες του ΕΟΧ και χώρες που συνδέονται με το Πρόγραμμα Δημιουργική Ευρώπη ή χώρες που βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις για συμφωνία σύνδεσης και όταν η συμφωνία τεθεί σε ισχύ πριν από την υπογραφή της επιχορήγησης).

– πρέπει να έχει νόμιμη ύπαρξη για τουλάχιστον 2 έτη κατά την ημερομηνία λήξης της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

– πρέπει να εγγραφεί στο Μητρώο Συμμετεχόντων — πριν από την υποβολή της πρότασης — και θα πρέπει να επικυρωθεί από την Κεντρική Υπηρεσία Επικύρωσης (REA Validation). Για την επικύρωση, θα τους ζητηθεί να ανεβάσουν έγγραφα που να αποδεικνύουν το νομικό καθεστώς και την προέλευση.

Ενδεικτικό χρονοδιάγραμμα αξιολόγησης και συμφωνίας επιχορήγησης

  • Δημοσίευση της πρόσκλησης: 7 Σεπτέμβριος 2022
  • Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 8 Νοεμβρίου 2022, 17:00 (ώρα Βρυξελλών)
  • Περίοδος αξιολόγησης: Νοέμβριος 2022 – Ιανουάριος 2023
  • Ενημέρωση αιτούντων: Φεβρουάριος 2023
  • Υπογραφή συμφωνίας επιχορήγησης: Μάρτιος 2023

Χρήσιμα έγγραφα

Όρια και διάταξη πρότασης: Ανατρέξτε στο Μέρος Β του τυπικού προτύπου πρότασης.

A. Γεωργούλης: Τα προβλήματα που προκύπτουν από την καύση ακατάλληλων υλικών είναι ευαίσθητο και σημαντικό θέμα για την δημόσια υγεία

A. Γεωργούλης: Τα προβλήματα που προκύπτουν από την καύση ακατάλληλων υλικών είναι ευαίσθητο και σημαντικό θέμα για την δημόσια υγεία

“Σε κάθε μου επαφή με τους πολίτες και τους φορείς της περιοχής, γίνομαι αποδέκτης της έντονης ανησυχίας τους. Και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στο Βόλου είναι πραγματικό”, δήλωσε ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, σχολιάζοντας την αναφορά με αριθ. 1355/2021, του/της C.V., ελληνικής ιθαγένειας, εξ ονόματος της περιβαλλοντικής πρωτοβουλίας της Μαγνησίας και του Πανελλήνιου Δικτύου Οικολογικών Οργανώσεων, σχετικά με την ατμοσφαιρική ρύπανση στον Βόλο (Ελλάδα) και τις επιπτώσεις της στη δημόσια υγεία. Η αναφορά εξετάστηκε την Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2022 κατά τη συνεδρίαση της Επιτροπής Αναφορών. 

Ο Ευρωβουλευτής επίσης συμπλήρωσε ότι Επιδημιολογικές έρευνες του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας έχουν συνδέσει τις εξάρσεις των αιωρούμενων σωματιδίων με τις εισαγωγές στο νοσοκομείο του Βόλου τόσο παιδιών όσο και ευπαθών ομάδων πολιτών. Θα ήθελα επίσης να τονίσω ότι κάποια είδη καρκίνου, στην περιοχή, είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο στην Ελλάδα”. 

Ο Αλέξης Γεωργούλης, από την επικοινωνία του με τους πολίτες της περιοχής αναφέρει ότι “Οι πολίτες του Βόλου έχουν πολλαπλώς εκφράσει τη διαμαρτυρία τους, ακόμα και με κινητοποιήσεις. Δυστυχώς όμως δεν έχουν βρει ανταπόκριση, γι’ αυτό και αναγκάστηκαν να προσφύγουν σε εμάς. 

Τόνισε το γεγονός πως οι Ελληνικές Αρχές δεν εφαρμόζουν επαρκώς τις οδηγίες, γεγονός που εντείνει το πρόβλημα. Για το λόγο αυτό προέτρεψε να μείνει ανοιχτή η αναφορά υποστηρίζοντας πως: 
“Αφήνοντας ανοιχτή την αναφορά μπορούμε να συμβάλλουμε ώστε οι Ελληνικές αρχές να επανεξετάσουν το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης του Βόλου… Τα προβλήματα που προκύπτουν από την καύση ακατάλληλων υλικών από τις βιομηχανίες που λειτουργούν μέσα στον αστικό ιστό είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο και σημαντικό θέμα για την δημόσια υγεία”.

Η αναφορά παρέμεινε ανοιχτή και το θέμα παραπέμπεται στην Επιτροπή Περιβάλλοντος του Ευρωπαικού Κοινοβουλίου για να δώσει το πόρισμα της.

YouTube player

 

 

 

 

 

 

A. Γεωργούλης: “Είναι πολύ σημαντικό ότι μέσα από τo Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus (NEB), αποδεικνύεται ότι οι Δημιουργικοί και Πολιτιστικοί Τομείς είναι απαραίτητοι για να επιτευχθεί η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία”

A. Γεωργούλης: “Είναι πολύ σημαντικό ότι μέσα από τo Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus (NEB), αποδεικνύεται ότι οι Δημιουργικοί και Πολιτιστικοί Τομείς είναι απαραίτητοι για να επιτευχθεί η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία”

“Είναι πολύ σημαντικό ότι μέσα από τo Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus (NEB), αποδεικνύεται ότι οι Δημιουργικοί και Πολιτιστικοί Τομείς είναι απαραίτητοι για να επιτευχθεί η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία”, δήλωσε ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, κατά την χθεσινή τοποθέτησή του στην Ολομέλεια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου με αφορμή τη συζήτηση για το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus., παρουσία της Επιτρόπου Νεολαίας και Εκπαίδευσης Μαρίγια Γκάμπριελ.

Ωστόσο συμπλήρωσε δύο θέματα που έχει θέσει και στην Επιτροπή Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

“Πρώτον η χρηματοδότηση του Νέου Ευρωπαϊκού Bauhaus δε θα πρέπει να αφαιμαξει τα χρηματοδοτικά κονδύλια που προορίζονται για τον Πολιτισμό. Ειδικά αυτή την περίοδο που η Επιτροπή αποσκοπεί να τα μειώσει.

Δεύτερον, χρειάζεται να έχουμε πάντα στο μυαλό μας, ότι η Ευρώπη είναι ένα μωσαϊκό πολιτισμών. Αυτή η διαφορετικότητα λοιπόν, είναι η βάση πάνω στην οποία χρειάζεται να πατήσει το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus, αλλά, όχι μόνο αυτό, και να την αναδείξει!

Μόνο ενωμένοι μέσα από την ποικιλομορφία μας μπορούμε να πετύχουμε τους στόχους μας  για το κοινό ευρωπαϊκό μας μέλλον, για την πράσινη μετάβαση, και για κάθε άλλη μετάβαση”.

Πλαίσιο

Το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus είναι ένα περιβαλλοντικό, οικονομικό και πολιτιστικό έργο που αποσκοπεί να συνδυάσει τον σχεδιασμό, τη βιωσιμότητα, την προσβασιμότητα, την οικονομική προσιτότητα και τις επενδύσεις προκειμένου να συμβάλει στην υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Το νέο ευρωπαϊκό Bauhaus που εγκαινιάστηκε από την πρόεδρο κ. Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν στην ομιλία της για την κατάσταση της Ένωσης το 2020, σχεδίασαν από κοινού χιλιάδες άτομα και οργανώσεις από ολόκληρη την Ευρώπη και όχι μόνο.

 

YouTube player

 

 

Το ζήτημα της παράνομης διακίνησης αρχαιοτήτων φέρνει στην Επιτροπή Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Αλέξης Γεωργούλης

Το ζήτημα της παράνομης διακίνησης αρχαιοτήτων φέρνει στην Επιτροπή Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ο Αλέξης Γεωργούλης

Καίρια παρέμβαση πραγματοποίησε χθες ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, στην Επιτροπή Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, στο πλαίσιο της εισηγητικής έκθεσης για την «Εφαρμογή της νέας ατζέντας για τον πολιτισμό και της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τις Διεθνείς Πολιτιστικές Σχέσεις», με αφορμή το ουσιαστικό ζήτημα που έχει προκύψει στην Ελλάδα, για την κύρωση της σύμβασης που αφορά σε ιδιωτική συλλογή αποτελούμενη συνολικά από 161 αρχαιότητες του κυκλαδικού πολιτισμού.

Χθες, Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου, συναντήθηκαν στην Επιτροπή Πολιτισμού, οι Σκιώδεις εισηγητές/τριες της Έκθεσης, για την «Εφαρμογή της νέας ατζέντας για τον πολιτισμό και της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τις Διεθνείς Πολιτιστικές Σχέσεις». Στη συνάντηση η εκπρόσωπος της Τσεχικής Προεδρίας Yvona Havel, η οποία προεδρεύει της αρμόδιας για τον πολιτισμό Επιτροπής του Συμβουλίου, παρουσίασε τις δράσεις της Προεδρίας και το περιεχόμενου του Σχεδίου Εργασίας για τον Πολιτισμό που αφορά στην επόμενη τετραετία και που βρίσκεται σε φάση διαπραγματεύσεων, μέχρι να καταλήξει στο Συμβούλιο Υπουργών Πολιτισμού, τον ερχόμενο Νοέμβριο.

Ο Αλέξης Γεωργούλης, εκπροσωπώντας την πολιτική ομάδα της Αριστεράς, στην παρέμβασή του ρώτησε αρχικά την κυρία Havel, αν η Επιτροπή του Συμβουλίου για τον πολιτισμό έχει περιλάβει στον προγραμματισμό δράσεις για το θέμα του παράνομου εμπορίου αντικειμένων, που ανήκουν στην πολιτιστική κληρονομιά. Εξήγησε ότι σε χώρες όπως η Ελλάδα, υπάρχει έντονο το πρόβλημα της αρχαιοκαπηλίας και ανέφερε την πρόσφατη συζήτηση στην ελληνική Βουλή με αφορμή μια ιδιωτική συλλογή 161 έργων Κυκλαδικής τέχνης, που βρίσκεται εκτός Ελλάδας και προφανώς έχει δημιουργηθεί παράνομα.

Ο Αλέξης Γεωργούλης, υποστήριξε ότι το Συμβούλιο πρέπει να ενδιαφερθεί για αυτά τα θέματα, γιατί αφορούν την ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά. Τα αρχαιολογικά ευρήματα πχ. της Ελλάδας αποτελούν φυσικά ελληνική πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και κατ’επέκταση ευρωπαϊκή.

Με τον ευρωβουλευτή της Αριστεράς, συμφώνησε και η Εισηγήτρια της Έκθεσης Εφαρμογής, Salima Yenbou (Renew). Είπε εμφατικά ότι τα έργα πολιτισμού κάθε κράτους μέλους αποτελούν τμήμα της ενιαίας ευρωπαϊκής κληρονομιάς, συνεπώς, οφείλει να αποτελέσει αντικείμενο συζήτησης στα ευρωπαϊκά όργανα το σύγχρονο παράνομο εμπόριο αρχαιοτήτων.

Η εκπρόσωπος της Τσεχικής Προεδρίας, ενώ αρχικά ανέφερε ότι τα θέματα αυτά αφορούν μόνο τα κράτη μέλη, στο τέλος συμφώνησε ότι το παράνομο εμπόριο αρχαιοτήτων εμπίπτει στο ευρωπαϊκό δίκαιο, όπως κάθε είδους εμπόριο, και άρα θα μπορούσε να συνταχθεί σχετική Οδηγία, σύμφωνα με την παρέμβαση του Αλέξη Γεωργούλη.