Νέοι ηθοποιοί και οι κίνδυνοι κατά τη διαδικτυακή διαφήμιση

Νέοι ηθοποιοί και οι κίνδυνοι κατά τη διαδικτυακή διαφήμιση

Το Ευρωπαϊκό Οπτικοακουστικό Παρατηρητήριο πραγματοποίησε μελέτη με θέμα “Νέοι ηθοποιοί και οι κίνδυνοι κατά τη διαδικτυακή διαφήμιση”.

Η διαδικτυακή διαφήμιση χρηματοδοτεί μεγάλο μέρος του συστήματος ψηφιακών μέσων. Είναι μια σημαντική πηγή εσόδων για τις διαδικτυακές πλατφόρμες που έχουν ανέβει στην κορυφή όχι μόνο της ψηφιακής οικονομίας, αλλά και της γενικότερης οικονομίας. Διαδραματίζει επίσης σημαντικό ρόλο για τους influencers που δραστηριοποιούνται σε αυτές τις πλατφόρμες, τους παραδοσιακούς οργανισμούς μέσων ενημέρωσης και μια σειρά από άλλες εταιρείες ψηφιακών μέσων. 

Η τεχνολογία και η αλυσίδα αξίας πίσω από τη διαφήμιση στα ψηφιακά μέσα γίνεται όλο και πιο περίπλοκη. Τα εξατομικευμένα συστήματα διαφήμισης που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη και τα οποία ταιριάζουν διαφημιστές με ιδιώτες μοιάζουν ελάχιστα με τις απλές διαφημίσεις banner με τις οποίες ξεκίνησε η διαδικτυακή διαφήμιση στις αρχές της δεκαετίας του 1990. Και η αλυσίδα αξίας πίσω από μια στοχευμένη διαδικτυακή διαφήμιση περιλαμβάνει πλέον εταιρείες διαχείρισης δεδομένων που συλλέγουν και διαχειρίζονται δεδομένα πελατών, δίκτυα διαφημίσεων που συνδέουν διαφημιστές και εκδότες, αυτοματοποιημένες εταιρείες δημιουργίας περιεχομένου και εργαλεία διαχείρισης συναίνεσης, καθώς και φυσικά διαδικτυακές πλατφόρμες όπως το Facebook.

Τα τελευταία χρόνια οι νομοθέτες, ιδίως σε επίπεδο ΕΕ, προσπαθούν να προσαρμόσουν τα νομικά πλαίσια στην αυξανόμενη πολυπλοκότητα και τον αντίκτυπο της διαδικτυακής διαφήμισης. Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιείται μια επισκόπηση των τεχνολογικών εξελίξεων και των βασικών παραγόντων στη διαδικτυακή διαφήμιση και, στη συνέχεια, χαρτογραφεί το ευρωπαϊκό κανονιστικό πλαίσιο που ισχύει για τη διαδικτυακή διαφήμιση.

Ένθεση HTML μη διαθέσιμη.

Oι Eυρωβουλευτές της CULT ζητούν την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας στην ψυχική υγεία των νέων

Οι Ευρωβουλευτές της Επιτροπής Πολιτισμού και Εκπαίδευσης απαιτούν να αντιμετωπιστούν επειγόντως οι μόνιμες συνέπειες των μέτρων για τον περιορισμό της διάδοσης της πανδημίας του COVID-19 σε παιδιά και νέους και να αυξηθεί η χρηματοδότηση για την ψυχική υγεία στην εκπαίδευση.

Στην έκθεση, η οποία εγκρίθηκε με 25 ψήφους υπέρ, 1 κατά και 3 αποχές, οι Ευρωβουλευτές αναφέρουν ότι το κλείσιμο παρόχων προσχολικής εκπαίδευσης και φροντίδας, των σχολείων, των χώρων εργασίας για νέους – κάτι που συνέβη σε κρίσιμη περίοδο της ζωής τους, πολιτιστικών χώρων και αθλητικών εγκαταστάσεων είχαν μόνιμες επιπτώσεις στην ψυχική υγεία πολλών παιδιών και των νέων στην ΕΕ.

Προτρέπουν τα κράτη μέλη να αυξήσουν σημαντικά τις δημόσιες δαπάνες για την εκπαίδευση και την κατάρτιση πάνω από τον μέσο όρο της ΕΕ (5,00% του ΑΕΠ το 2020) και να επενδύσουν στη βελτίωση των υπηρεσιών ψυχικής υγείας και της ευαισθητοποίησης στα σχολεία και στην προώθηση της κατάρτισης του εκπαιδευτικού προσωπικού σχετικά με την ψυχική υγεία.

Καλούν επίσης τα κράτη μέλη και την Επιτροπή να εξαλείψουν το στίγμα και τη σιωπή γύρω από θέματα ψυχικής υγείας και να ξεκινήσει μια πανευρωπαϊκή εκστρατεία για την ευαισθητοποίηση σχετικά με την ψυχική υγεία σε εκπαιδευτικά και επαγγελματικά ιδρύματα.

Επισημαίνουν επίσης τα σημαντικά περιφερειακά κενά σε ολόκληρη την ΕΕ όσον αφορά την πρόσβαση στην ψυχική υγεία και τους περιορισμούς σε ορισμένα κράτη μέλη όσον αφορά την επιδότηση των συνεδριών ψυχοθεραπείας από τους προϋπολογισμούς της δημόσιας υγείας.

«Η συνεχιζόμενη πανδημία του κορωνοϊού έχει αφήσει βαθιά σημάδια στην ψυχή των παιδιών και των νέων. Βλέπουμε ήδη μια τεράστια αύξηση στα προβλήματα ψυχικής υγείας, αλλά αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου», δήλωσε ο εισηγητής Hannes Heide (S&D, AT) μετά την ψηφοφορία.

«Πρέπει να λάβουμε τα σωστά μαθήματα και να κάνουμε το εκπαιδευτικό μας σύστημα μακροπρόθεσμα ανθεκτικό στην κρίση. Το ασυντόνιστο και κακοσχεδιασμένο κλείσιμο σχολείων και εγκαταστάσεων αναψυχής έχει επηρεάσει σημαντικά την εμπιστοσύνη απέναντι στην πολιτική και τους θεσμούς. Η στροφή της διδασκαλίας και της φροντίδας στο ψηφιακό κόσμο έχει με τη σειρά της φέρει στο φως τεράστιες ανισότητες. Και αυτό συνδυάζεται με ένα συνεχές αίσθημα ανασφάλειας, την έλλειψη άμεσων κοινωνικών επαφών και την ξαφνική απώλεια της δυνατότητας να κάνουμε μακροπρόθεσμα σχέδια. Στο μέλλον, το κλείσιμο των σχολείων πρέπει να είναι μόνο η τελευταία λύση, γιατί το σχολείο ως κοινωνικός χώρος μάθησης και συντροφικότητας συμβάλλει καθοριστικά στην ψυχική υγεία των παιδιών και των νέων», υποστήριξε.

O Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης σε σχετική συζήτηση στην Επιτροπή Πολιτισμού και Εκπαίδευσης του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, αφού συνεχάρη τον Hannes Heide για την εξαιρετική δουλειά που έχει κάνει σχετικά με την έκθεση υπογράμμισε ότι:

«Θα ήθελα να τονίσω ότι οι επιπτώσεις της πανδημίας ειδικά στους νέους ακόμη δεν έχουν εκτιμηθεί πλήρως και θα έχουν περαιτέρω αντίκτυπο που ακόμα δεν γνωρίζουμε, αλλά που θα κληθούμε να αντιμετωπίσουμε στο μέλλον.

Γι’ αυτό πιστεύω πως θα πρέπει να πιέσουμε ουσιαστικά για απτές πολιτικές, σε όλο το φάσμα, από την εκπαίδευση και την επαγγελματική τους σταδιοδρομία, μέχρι και την στη διαμόρφωση της προσωπικότητας και την ταυτότητάς τους, στο πλαίσιο μιας συντονισμένης Ευρωπαϊκής Στρατηγικής με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Και για να γίνει αυτό χρειαζόμαστε μέτρα για:

  • μια ολιστική κατανόηση της υγείας που περιλαμβάνει την πλήρη σωματική, ψυχική και κοινωνική ευεξία!
  • περισσότερες δραστηριότητες καλλιέργειας δημιουργικών και κοινωνικών δεξιοτήτων
  • περισσότερη τέχνη, πολιτισμό και αθλητισμό στα σχολικά προγράμματα σπουδών,
  • ένα δημιουργικό, δυναμικό, ευέλικτο και υγιές μαθησιακό περιβάλλον ολιστικής ανάπτυξης που θα συμπεριλαμβάνει όλους με ίσες ταχύτητες, και θα μειώνει και θα προλαμβάνει τον κίνδυνο ψυχο-σωματικών ασθενειών και μετά την ενηλικίωσή τους.

Αναμφισβήτητα, χρειάζονται περισσότερες χρηματοδοτήσεις».

Ακολουθεί ολόκληρη η ομιλία του Ευρωβουλευτη:

YouTube player

 

Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία, το 64% των νέων στην ηλικιακή ομάδα 18-34 ετών διέτρεχαν κίνδυνο κατάθλιψης την άνοιξη του 2021. Η UNICEF αναφέρει ότι η αυτοκτονία είναι η δεύτερη κύρια αιτία θανάτου μεταξύ των νέων.

Ανησυχία Γεωργούλη για την τραγική καθυστέρηση ενσωμάτωσης των οδηγιών για την δίκαιη και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών

Ανησυχία Γεωργούλη για την τραγική καθυστέρηση ενσωμάτωσης των οδηγιών για την δίκαιη και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών

Ο ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης συνεχίζει να πιέζει για την ενσωμάτωση των οδηγιών 2019/789 και 2019/790 – η οποία θα έπρεπε να έχει γίνει από τις 7 Ιουνίου 2021 – καθώς σύμφωνα με το άρθρο 18 της οδηγίας 2019 / 790 τα Κράτη Μέλη υποχρεούνται να εξασφαλίσουν ότι οι δημιουργοί και ερμηνευτές λαμβάνουν τη δέουσα και αναλογική αμοιβή για την εκμετάλλευση των έργων τους, συμπεριλαμβανομένης της διαδικτυακής εκμετάλλευσης τους.

Σε ερώτηση του με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή, εξέφρασε την ανησυχία του για τα εισοδήματα που χάνουν οι δημιουργοί και ερμηνευτές λόγω της μη έγκαιρης ενσωμάτωσης στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών των οδηγιών 2019/789 και 2019/790 και ζήτησε την άμεση παρέμβασή της.

Παράλληλα τόνισε την ανησυχία του σχετικά με τη δέουσα και αναλογική αμοιβή των δημιουργών και ερμηνευτών Σε σχέση με τις ψηφιακές πλατφόρμες που αναπαράγουν τα έργα τους, καθώς σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούν την μοναδική πηγή εσόδων τους, γεγονός το οποίο έγινε ακόμα πιο έντονο, καθώς κατά την διάρκεια της πανδημίας υπήρχε αδυναμία πραγματοποίησης δια ζώσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων.

Στην απάντηση της η επιτροπή ενημέρωσε τον Ευρωβουλευτή ότι απέστειλε πρόσφατα αιτιολογημένες γνώμες σε 13 κράτη μέλη που δεν έχουν ακόμη θεσπίσει τους αναγκαίους εθνικούς κανόνες εφαρμογής της οδηγίας (ΕΕ) 2019/790 και σε 10 κράτη μέλη που δεν έχουν μεταφέρει την οδηγία (ΕΕ) 2019/789 στο εθνικό τους δίκαιο. Τα εν λόγω κράτη μέλη έχουν προθεσμία 2 μηνών από την παραλαβή της αιτιολογημένης γνώμης για να διορθώσουν την κατάσταση και να θεσπίσουν εθνικά μέτρα μεταφοράς των εν λόγω οδηγιών. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να τις παραπέμψει στο Δικαστήριο της ΕΕ.

Σχετικά με την αναδρομική αποζημίωση ερμηνευτών και δημιουργών η Επιτροπή “νίπτει τας χείρας της”, καθώς όπως επισημαίνει δεν είναι αρμόδια να λάβει ειδικά πρόσθετα μέτρα για τη διασφάλιση της αποζημίωσης των καλλιτεχνών.

Ακολουθεί ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης E-002087/2022

προς την Επιτροπή

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Αλέξης Γεωργούλης (The Left)

Θέμα:      Διαφυγόντα εισοδήματα δημιουργών και ερμηνευτών λόγω μη έγκαιρης ενσωμάτωσης στο εθνικό δίκαιο κρατών μελών των οδηγιών 2019/789 και 2019/790

Έχει παρέλθει ένας χρόνος από την προθεσμία για την ενσωμάτωση στο εθνικό δίκαιο των κρατών μελών των οδηγιών 2019/789 και 2019/790. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά κράτη μέλη (10 για την πρώτη και 13 για τη δεύτερη), όπου ακόμα εκκρεμούν οι σχετικές διαδικασίες.

Το άρθρο 18 της οδηγίας 2019/790 για τη δέουσα και αναλογική αμοιβή των δημιουργών και ερμηνευτών από τις ψηφιακές πλατφόρμες που αναπαράγουν τα έργα τους είναι κρίσιμης σημασίας για τους καλλιτέχνες, ενίοτε δε και η μοναδική πηγή εισοδήματός τους, δεδομένης της αδυναμίας πραγματοποίησης δια ζώσης καλλιτεχνικών εκδηλώσεων για όλο το χρονικό διάστημα της πανδημίας, αλλά και της ευρύτερης οικονομικής κρίσης λόγω της πανδημίας στον πολιτισμό, ο οποίος είναι ο πρώτος που χτυπήθηκε και ο τελευταίος που θα ανακάμψει.

Άρα, πρόκειται για διαφυγόντα εισοδήματα, τα οποία οι καλλιτέχνες έχουν χάσει, με ευθύνη των κρατών-μελών, επειδή τα κράτη μέλη δεν έχουν ενσωματώσει ακόμα στο εθνικό τους δίκαιο, όπως όφειλαν, τις οδηγίες 2019/789 και 2019/790, ενώ ταυτόχρονα δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο για να διεκδικήσουν οι καλλιτέχνες τις αποζημιώσεις τους.

Ερωτάται συνεπώς η Επιτροπή: Σκοπεύει να λάβει μέτρα ώστε να μεριμνήσει για την αποζημίωση των δικαιούχων, έστω και αναδρομικά, για τα διαφυγόντα εισοδήματα τους, εφόσον δεν υπάρχει πλαίσιο για να τα διεκδικήσουν;

 

Μελέτη UNESCO: Μουσεία σε όλο τον κόσμο ενόψει του COVID-19

Μελέτη UNESCO: Μουσεία σε όλο τον κόσμο ενόψει του COVID-19

Η μελέτη με τίτλο “Μουσεία σε όλο τον κόσμο ενόψει του COVID-19” πραγματοποιήθηκε από την UNESCO και δημοσιεύτηκε το 2020.

Τους τελευταίους μήνες, η κρίση του COVID-19 έχει επηρεάσει βαθιά τις κοινωνίες παγκοσμίως, βυθίζοντας την οικονομία σε βαθιά ύφεση. Με την πλειονότητα των πολιτιστικών ιδρυμάτων να αναγκάζονται να κλείσουν τις πόρτες τους, ο πολιτιστικός τομέας ήταν ένας από εκείνους που επηρεάστηκαν περισσότερο. Ο τουρισμός έχει σταματήσει σε μεγάλο βαθμό, επηρεάζοντας τις κοινότητες τόσο κοινωνικά όσο και οικονομικά και βυθίζοντας τους καλλιτέχνες και τους επαγγελματίες του πολιτισμού σε μια κατάσταση ακραίας οικονομικής και κοινωνικής αστάθειας. 

Οι επισκέπτες, που δεν μπορούν να μοιραστούν και να γιορτάσουν την κληρονομιά τους – ιδίως την άυλη πολιτιστική τους κληρονομιά – έχουν υποστεί την απώλεια θεμελιωδών πολιτιστικών στοιχείων της καθημερινής τους κοινωνικής και ατομικής ζωής. Παρά τις προκλήσεις που θέτει αυτή η άνευ προηγουμένου κρίση, πολλά πολιτιστικά ιδρύματα και επαγγελματίες συνέχισαν να χρησιμεύουν ως πηγή ανθεκτικότητας και υποστήριξης στις κοινότητες, επινοώντας νέους τρόπους για την παροχή πρόσβασης στον πολιτισμό και την εκπαίδευση στο πλαίσιο των μέτρων περιορισμού. 

Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι αυτές οι καινοτομίες δεν έχουν καταπολεμήσει τις σοβαρές οικονομικές ελλείψεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες του πολιτισμού. Επιπλέον, σχεδόν ο μισός παγκόσμιος πληθυσμός δεν έχει επί του παρόντος πρόσβαση στο Διαδίκτυο, με αποτέλεσμα την άνιση πρόσβαση σε πολιτιστικούς πόρους.

Τα μουσεία έχουν πληγεί ιδιαίτερα από την πανδημία COVID-19, με σχεδόν το 90% αυτών (περισσότερα από 85.000 ιδρύματα σε όλο τον κόσμο) να έχουν κλείσει τις πόρτες τους κατά τη διάρκεια της κρίσης. Ο αντίκτυπος του κλεισίματος δεν είναι μόνο οικονομικός, αλλά και κοινωνικός. Τα μουσεία διαδραματίζουν ζωτικό ρόλο στις κοινωνίες μας. Όχι μόνο διατηρούν την κοινή μας κληρονομιά, αλλά παρέχουν και χώρους που προάγουν την εκπαίδευση, την έμπνευση και τον διάλογο. Με βάση τις αξίες του σεβασμού και της πολιτιστικής πολυμορφίας, τα μουσεία ενισχύουν την κοινωνική συνοχή, προάγουν τη δημιουργικότητα και αποτελούν μεταφορείς της συλλογικής μνήμης. Επιπλέον, ο ρόλος τους στην προώθηση του τουρισμού είναι κεντρικός και αποτελούν βασικό μοχλό βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο, κάτι που θα είναι απαραίτητο για την αντιμετώπιση της κρίσης τους επόμενους μήνες και χρόνια.

Μεταξύ άλλων η μελέτη περιέχει στοιχεία σχετικά με το δίκτυο μουσείων σε όλων τον κόσμο (Διάγραμμα 1) και την κατανομή των τύπων ψηφιακής απόκρισης (Διάγραμμα 2).

Διάγραμμα 1: Αριθμός κρατών και αριθμός μουσείων

Διάγραμμα 2: Ανάλυση ψηφιακής ανταπόκρισης ανά περιοχή

 

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

 

Μελέτη Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας – Ο COVID-19 και οι τομείς των Μέσων Ενημέρωσης και του Πολιτισμού

Μελέτη Διεθνούς Οργάνωσης Εργασίας – Ο COVID-19 και οι τομείς των Μέσων Ενημέρωσης και του Πολιτισμού

Η μελέτης με τίτλο “Ο COVID-19 και οι τομείς των Μέσων Ενημέρωσης και του Πολιτισμού” πραγματοποιήθηκε από την Διεθνή Οργάνωση Εργασίας (International Labour Organization) και δημοσιεύτηκε το 2020.

Η πανδημία COVID-19 έχει υπογραμμίσει τη σημασία των μέσων ενημέρωσης και του τομέα του πολιτισμού για την στήριξη των ατόμων σε δύσκολες στιγμές. Καθώς εκατοντάδες εκατομμύρια άνθρωποι ήταν περιορισμένοι στα σπίτια τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πολλοί στράφηκαν στη μουσική, τον κινηματογράφο, την τηλεόραση και άλλες μορφές τέχνης για ψυχαγωγία, εκπαίδευση και πολιτιστικό εμπλουτισμό, οδηγώντας σε άνοδο των διαδικτυακών υπηρεσιών. 

Ωστόσο, την ίδια στιγμή, ήταν εξαιρετικά δύσκολο να συνεχιστεί η πολιτιστική παραγωγή (από ζωντανές εμφανίσεις έως ηχογραφημένα μέσα) εξαιτίας του lockdown και των μέτρων περιορισμού, με τον κλάδο να πλήττεται σκληρά. 

Το 2015, η UNESCO εκτίμησε ότι υπήρχαν σχεδόν 30 εκατομμύρια εργαζόμενοι στον πολιτισμό και στα μέσα ενημέρωσης, δημιουργώντας περισσότερα από 2 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα παγκοσμίως και συμβάλλοντας στην αύξηση της απασχόλησης των νέων στην πολιτιστική αγορά εργασίας (επιχειρήσεις, δημόσιας ή ιδιωτικής ιδιοκτησίας).

Χρησιμοποιεί επίσης διάφορους τύπους συμβάσεων, από συμβάσεις εργασίας έως ρυθμίσεις για ελεύθερους επαγγελματίες. Πολλές συμβάσεις είναι συμφωνίες μερικής απασχόλησης, κατ’ απαίτηση και βάσει έργου. Η φύση του έργου ποικίλλει επίσης, περιλαμβάνοντας καλλιτεχνικά, τεχνικά επαγγέλματα και επαγγέλματα πληροφορικής. Μια τέτοια ποικιλία ρυθμίσεων μπορεί να προσφέρει ανεξαρτησία, ευελιξία και ευκαιρίες απασχόλησης, αλλά δημιουργεί προκλήσεις σχετικά με την πρόσβαση σε παροχές κοινωνικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της άδειας ασθενείας μετ’ αποδοχών και της υγειονομικής περίθαλψης, καθώς και το δικαίωμα των εργαζομένων να συμμετέχουν στις συλλογικές διαπραγματεύσεις. Έχει επίσης σημαντικές επιπτώσεις στις συνθήκες εργασίας, συμπεριλαμβανομένων των συστημάτων ασφάλειας και υγείας στην εργασία και των αμοιβών.

 

Μπορείτε να βρείτε ολόκληρη τη μελέτη εδώ.

 

Το ζήτημα της προστασίας των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε όλη την ΕΕ, αναδεικνύει ο Αλέξης Γεωργούλης

Το ζήτημα της προστασίας των μνημείων πολιτιστικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής σε όλη την ΕΕ, αναδεικνύει ο Αλέξης Γεωργούλης

Ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και συνιδρυτής της Ομάδας Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε ερώτηση του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αναδεικνύει ως επιτακτική ανάγκη το ζήτημα της προστασίας των μνημείων Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Μεσογείου, αλλά και όλης της Ε.Ε, από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής.

Στην ερώτηση του, εκφράζει την ανησυχία του για τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς καθώς ελάχιστα εθνικά προγράμματα σε όλη την Ευρώπη, για την κλιματική αλλαγή, περιλαμβάνουν στοχευμένα μέτρα για τις περιοχές πολιτιστικής κληρονομιάς, και αυτό καθιστά τις περιοχές αυτές πιο ευάλωτες, ειδικά στην Μεσόγειο.

Πιο συγκεκριμένα, ο Αλέξης Γεωργούλης, ρωτά την Επιτροπή αν προτίθεται να δημιουργήσει ένα ειδικό ταμείο για τη χρηματοδότηση έργων που θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς στις ακτές της Μεσογείου που διατρέχουν κίνδυνο πλημμύρας και διάβρωσης λόγω της κλιματικής αλλαγής ή/και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος, καθώς και αν προτίθεται να συστήσει ομάδα ειδικών επιστημόνων για τη συλλογή δεδομένων και την ανάπτυξη λύσεων.

Ακολουθεί αναλυτικά η ερώτηση:

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή
Άρθρο 138
Αλέξης Γεωργούλης (The Left)

Θέμα: Γραπτή ερώτηση σχετικά με τους κινδύνους για τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς λόγω της κλιματικής αλλαγής και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος

Πολυάριθμα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO καθώς και Μνημεία Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς, που έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην ιστορία και τον πολιτισμό της Ευρώπης και συμβολίζουν το κοινό μας παρελθόν και, ως εκ τούτου, το κοινό μας μέλλον, βρίσκονται στις ακτές της Μεσογείου, για παράδειγμα η Βενετική Λιμνοθάλασσα, ο αρχαιολογικός χώρος της Δήλου, η Παλιά Πόλη του Ντουμπρόβνικ, το Σύμπλεγμα των Σπηλαίων Γκόραμ, οι Οχυρώσεις των Ιπποτών γύρω από τα λιμάνια της Μάλτας, το Βεντοτένε.

Η πρόσφατη έκθεση της IPCC περιγράφει τη Μεσόγειο ως ένα «hotspot» κλιματικού κινδύνου, μια από τις πιο ευάλωτες περιοχές του κόσμου, που αντιμετωπίζει επιταχυνόμενους κινδύνους λόγω της κλιματικής αλλαγής. Επιπλέον, μια έρευνα για τα Μνημεία Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO που βρίσκονται σε χαμηλές παράκτιες περιοχές της Μεσογείου που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Κιέλου, έδειξε ότι τα επόμενα χρόνια αυτά τα μνημεία θα απειλούνται όλο και περισσότερο από τη διάβρωση των ακτών λόγω της ανόδου της στάθμης της θάλασσας και από τις καταιγίδες. Ήδη σήμερα σαράντα δύο από αυτά υποφέρουν από διάβρωση των ακτών.

Προτίθεται η Επιτροπή:
– Να εξετάσει την ιδέα δημιουργίας ειδικού ταμείου για τη χρηματοδότηση έργων που θα μπορούσαν να προστατεύσουν τα μνημεία πολιτιστικής κληρονομιάς στις ακτές της Μεσογείου που διατρέχουν κίνδυνο πλημμύρας και διάβρωσης λόγω της κλιματικής αλλαγής ή/και της υποβάθμισης του περιβάλλοντος;

– Να συστήσει ομάδα ειδικών για την ανάπτυξη δεδομένων και λύσεων για το συγκεκριμένο θέμα;

 

Μπορείτε να βρείτε την ερώτηση εδώ.

Αλέξης Γεωργούλης: “Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα”

Αλέξης Γεωργούλης: “Η μουσική είναι μια παγκόσμια γλώσσα”

Ο Ευρωβουλευτής Αλέξης Γεωργούλης παρευρέθηκε και στήριξε την πρωτοβουλία Liveurope, η οποία έχει ως στόχο την ανάδειξη νέων μουσικών ταλέντων στην Ευρώπη ως μέλος και συνιδρυτής της Ομάδας Φιλίας Πολιτιστικών Δημιουργών.

Με αφορμή αυτή την πρωτοβουλία, ο Ευρωβουλευτής εξήγησε ότι: “Αποφάσισα να ασχοληθώ με την πολιτική γιατί ένιωσα ότι οι πολιτικοί δεν βλέπουν αυτό το ανεκτίμητο εργαλείο που έχουν στα χέρια τους”, τονίζοντας πως «Ο πολιτισμός δεν λαμβάνει αυτό που του αξίζει. Η μουσική πρέπει να αναδημιουργήσει την ΕΕ γιατί η μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα».

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αύξησε τον προϋπολογισμό για την περίοδο 2021-2027 για τον τομέα της μουσικής, σε μια προσπάθεια να δοθεί μεγαλύτερη έμφαση στον συγκεκριμένο Δημιουργικό και Πολιτιστικό Τομέα. Η χρηματοδότηση επέτρεψε την ύπαρξη δομών όπως η Liveurope. Πρόκειται για μία πρωτοβουλία η οποία υποστηρίζει τις αίθουσες συναυλιών οι οποίες αναδεικνύουν ανερχόμενους Ευρωπαίους καλλιτέχνες. «Πρόκειται για ένα έργο που γεννήθηκε το 2014 με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής», εξηγεί η Elise Phamgia, η συντονίστριά του, «ένα έργο που γεννήθηκε από την όρεξη της Ancienne Belgique να δημιουργήσει συνεργασίες με αίθουσες συναυλιών σε όλη την Ευρώπη, για να προωθήσει ένα μεγαλύτερο ποσοστό νέα ταλέντα στην Ευρώπη».

Συγκεκριμένα, οι χώροι που συμμετέχουν λαμβάνουν περίπου 1.000 ευρώ ανά ανερχόμενο Ευρωπαίο καλλιτέχνη που προβάλλουν. Χάρη σε αυτή την πρωτοβουλία, η παραγωγικότητά τους έχει αυξηθεί κατά 63%. Στηρίζει νέα ταλέντα που σπάνια έχουν τους απαραίτητους πόρους και το δίκτυο για να γίνουν γνωστοί και να ξεκινήσουν μια περιοδεία στο εξωτερικό.

Νέα επιστολή Α.Γεωργούλη στην Υπουργό Πολιτισμού για τη δίκαιη και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών

Νέα επιστολή Α.Γεωργούλη στην Υπουργό Πολιτισμού για τη δίκαιη και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών

Επιστολή προς την Υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, έστειλε ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και συνιδρυτής της Ομάδας Πολιτιστικών Δημιουργών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σχετικά με τη διαδικασία ενσωμάτωσης των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2019/789 και 2019/790, ώστε να κατοχυρωθεί η δέουσα και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών αλλά και για να μην υποστεί η χώρα μας κυρώσεις ως μη εφαρμόζουσα την υποχρεωτική́ αυτή́ νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο Αλέξης Γεωργούλης, αναφέρει σχετικά στην επιστολή του “Η Επιτροπή ήδη από τις 26 Ιουλίου του 2021 ανακοίνωσε ότι προχώρησε σε προειδοποιητική επιστολή για την επιβολή κυρώσεων σε όσα κράτη μέλη δεν ενσωμάτωσαν μέχρι την προβλεπόμενη ημερομηνία τις Οδηγίες αυτές στην εθνική τους νομοθεσία, μεταξύ των οποίων ήταν και η Ελλάδα. Το θέμα αυτό το θεωρούμε πολύ σημαντικό και το παρακολουθούμε στενά, μεταξύ άλλων και με ερωτήσεις με αίτημα γραπτής απάντησης στην Επιτροπή. 

Πρόσφατα ενημερωθήκαμε ότι η Επιτροπή εκκίνησε στις 19 Μαΐου 1922 τη δεύτερη και αυστηρότερη φάση της διαδικασίας επιβολής κυρώσεων κατά των εναπομεινάντων κρατών μελών που δεν έχουν ακόμη ενσωματώσει τις Οδηγίες, στα οποία ανήκει και η Ελλάδα.

Μεταξύ των κρατών μελών που δεν έχουν ολοκληρώσει τη νομοθετική διαδικασία (10 για την οδηγία 2019/789 και 13 για την 2019/790) γνωρίζουμε ότι ορισμένα έχουν ήδη φέρει το σχέδιο νόμου στη Βουλή τους. Η παράταση που έχει δοθεί από την Επιτροπή είναι μόνο δύο (2) μήνες, δηλαδή οφείλει να έχει ψηφιστεί ο σχετικός νόμος πριν τις 19/7/2022. Ταυτόχρονα, επειδή, όπως όλοι μπορούμε να αντιληφθούμε, η ενσωμάτωση των συγκεκριμένων οδηγιών στο εθνικό δίκαιο και ειδικά το Άρθρο 18, που προβλέπει τη δέουσα και αναλογική αμοιβή δημιουργών και ερμηνευτών/τριών, είναι μέγιστης σημασίας για τον καλλιτεχνικό κόσμο”.

 

Παράλληλα ο ευρωβουλευτής ρωτά την Υπουργό στην επιστολή του, εαν:α) Έχει συσταθεί Ομάδα Εργασίας; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται; Αν όχι, πότε θα συσταθεί;

β) Αν ναι, η Ομάδα Εργασίας που ανέλαβε τη σύνταξη του νομοσχεδίου έχει ολοκληρώσει τη διαβούλευση με τους ενδιαφερόμενους φορείς και με ποιους συγκεκριμένους φορείς συνεργάστηκε η Ομάδα Εργασίας;

γ) Έχει συνταχθεί πλέον το νομοσχέδιο κι αν ναι, υπάρχει σαφές χρονοδιάγραμμα αφενός για την ανοικτή διαδικτυακή φάση της διαβούλευσης και αφετέρου για τη συζήτηση στη Βουλή;

Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή:

Η επιστολή αποτελεί συνέχεια προηγούμενης επιστολής που είχε σταλεί στις 6 Οκτωβρίου 2021 σχετικά με την ενσωμάτωση των Ευρωπαϊκών Οδηγιών 2019/789 και 2019/790, που αφορούν στα δικαιώματα πνευματικής ιδιοκτησίας και τα συγγενικά́ δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων για έργα που αναρτώνται στις επιγραμμικές πλατφόρμες. Στην απαντητική επιστολή (2/11/2021) της Υπουργού Λίνας Μενδώνη προς τον Ευρωβουλευτή Αλέξη Γεωργούλη υπήρχε η διαβεβαίωση ότι «το τελικό σχέδιο νόμου καθώς και η σχετική Έκθεση Ανάλυσης Συνεπειών Ρύθμισης αναμένεται εντός σύντομου χρονικού διαστήματος να τεθεί σε ευρύτατη διαβούλευση […] και ακολούθως να κατατεθεί στη Βουλή προς ψήφιση». Όμως ακόμη δεν έχει έρθει στην ελληνική Βουλή το εν λόγω θέμα.

Α. Γεωργούλης: Διεκδικεί παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και το 2023

Α. Γεωργούλης: Διεκδικεί παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και το 2023

Ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ, μέσα από γραπτή ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σχετικές τροπολογίες και τοποθετήσεις του στην Επιτροπή Πολιτισμού, του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ζητά την επέκταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας και το 2023, προκειμένου να μπορέσει να ενισχυθεί η νέα γενιά, η οποία έχει δεχθεί ισχυρό πλήγμα από την πανδημία.

Πιο συγκεκριμένα στην ερώτησή του με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (E-002070/2022) υπογραμμίζει ότι: “οι δράσεις, οι εορτασμοί και οι ζωντανές εκδηλώσεις του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022, τόσο σημαντικές για τη νεολαία, δεν κατέστη δυνατό να εφαρμοστούν πλήρως…. λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, που είχαν συνολικά πολύ αρνητικό αντίκτυπο στη σωματική και ψυχική ευεξία των νέων καθώς και στην εκπαιδευτική τους πρόοδο.” και ρωτά την Επιτροπή:

  • Τι σχεδιάζει να κάνει η Επιτροπή για να βελτιώσει την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;
  • Εξετάζει η Επιτροπή το ενδεχόμενο να ανακηρύξει το 2023 επίσης Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας, ως παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;

Και προτείνει την δημιουργία ενός Ταμείου αφιερωμένου στη Νεολαία στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Επόμενη Γενιά ΕΕ.

Τοποθέτηση στην Επιτροπή Πολιτισμού

Επιπρόσθετα στην τοποθέτησή του, στην Επιτροπή Πολιτισμού με θέμα “Οι συνέπειες της αναστολής των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων για τη νεολαία λόγω της νόσου COVID-19 για τα παιδιά και τους νέους στην ΕΕ” υποστήριξε:

Πιστεύω ακόμη ότι η Επιτροπή πολύ σωστά ανταποκρίθηκε στις ανάγκες της εποχής μας και το 2022 ανακηρύχθηκε Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας!

Όμως, δυστυχώς αυτό δεν αρκεί, ειδικά τη στιγμή που το βασικό μας χρηματοδοτικό πρόγραμμα για την ανάκαμψη από την πανδημία, ενώ ονομάζεται Next Generation EU, δεν έχει σε προτεραιότητα καμία πολιτική για τη νεολαία.

Θα ήθελα λοιπόν να σας προτείνω να σκεφθείτε-σοβαρά να επεκτείνουμε το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022 και να ανακηρυχθεί και το 2023 Ευρωπαϊκό Έτος νεολαίας, με περισσότερες δράσεις και χρηματοδοτήσεις για τους νέους, γιατί, αν πραγματικά μας ενδιαφέρει να μη μείνουμε στα λόγια, θα πρέπει από δω και στο εξής, κάθε έτος να είναι έτος νεολαίας”. 

Κατάθεση τροπολογιών

Σε παρόμοιο ύφος κινήθηκε και η κατάθεση τροπολογιών για τους φακέλους “E-sport και Videogames” και “Οι συνέπειες της αναστολής των εκπαιδευτικών, πολιτιστικών, αθλητικών δραστηριοτήτων και των δραστηριοτήτων για τη νεολαία λόγω της νόσου COVID-19 για τα παιδιά και τους νέους στην ΕΕ”.

Πιο συγκεκριμένα, τα κείμενα των τροπολογιών σχετικά με την επέκταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας ήταν, αντίστοιχα, τα ακόλουθα:

“Suggests the Commission to consider combining eSports and Video games with the European Year of Youth, while providing extension of the European Year of Youth throughout 2023 to allow for this combination to bear fruits”.

(Προτείνει στην Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο να συνδυάσει τα ηλεκτρονικά αθλήματα και τα βιντεοπαιχνίδια με το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας, παρέχοντας παράλληλα παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, ώστε αυτός ο συνδυασμός να αποφέρει καρπούς)

“Calls the Commission to consider extending the European Year of Youth 2022 throughout 2023 in order to allow enough time, at least for the mitigation of some the negative consequences of COVID-19 to children and youth”.

(Καλεί την Επιτροπή να εξετάσει το ενδεχόμενο παράτασης του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022 για όλο το 2023, προκειμένου να δοθεί αρκετός χρόνος, τουλάχιστον για τον μετριασμό ορισμένων των αρνητικών συνεπειών του COVID-19 στα παιδιά και τους νέους)

Το έτος 2022 έχει ανακηρυχθεί Ευρωπαϊκό έτος Νεολαίας, γεγονός – έναυσμα για μια διαδικασία αναστοχασμού σχετικά με το μέλλον της νεολαίας και την ενεργό συμμετοχή της στην οικοδόμηση της Ευρώπης.

Αναλυτικά η Ερώτηση

Ερώτηση με αίτημα γραπτής απάντησης προς την Επιτροπή

E-002070/2022

Άρθρο 138 του Κανονισμού

Alexis Georgoulis (The Left)

Θέμα: Σχετικά με την ανακήρυξη του 2023 ως Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας, παρατείνοντας το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας 2022

Αν και το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας ονομάζεται Επόμενη Γενιά ΕΕ (Next Generation EU), η νεολαία δεν εμφανίζεται ως προτεραιότητα. Επίσης, παρά το ότι το 2022 είναι το Ευρωπαϊκό Έτος της Νεολαίας και το έτος της Διάσκεψης για το Μέλλον της Ευρώπης και ότι η ευρωπαϊκή νεολαία είναι το μέλλον της Ένωσής μας, τα ευρωπαϊκά κονδύλια που έχουν ήδη αφιερωθεί στη νεολαία για το 2022 είναι ανεπαρκή.

Ταυtόχρονα, οι δράσεις, οι εορτασμοί και οι ζωντανές εκδηλώσεις του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022, τόσο σημαντικές για τη νεολαία, δεν κατέστη δυνατό να εφαρμοστούν πλήρως κατά τους πρώτους μήνες του 2022, λόγω της πανδημίας και των περιοριστικών μέτρων, που είχαν συνολικά πολύ αρνητικό αντίκτυπο στη σωματική και ψυχική ευεξία των νέων καθώς και στην εκπαιδευτική τους πρόοδο.

 Στο πλαίσιο αυτό:

  • Τι σχεδιάζει να κάνει η Επιτροπή για να βελτιώσει την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;
  • Εξετάζει η Επιτροπή το ενδεχόμενο να ανακηρύξει το 2023 επίσης Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας, ως παράταση του Ευρωπαϊκού Έτους Νεολαίας 2022;
  • Σκοπεύει η Επιτροπή να αυξήσει τους ευρωπαϊκούς πόρους για τη νεολαία, μεταξύ άλλων με ένα ταμείο αφιερωμένο στη νεολαία στο πλαίσιο του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας – Επόμενη Γενιά ΕΕ
Η φιλοδοξία της Πράσινης Συμφωνίας: Τεχνολογία, δημιουργικότητα και τέχνες για περιβαλλοντική βιωσιμότητα

Η φιλοδοξία της Πράσινης Συμφωνίας: Τεχνολογία, δημιουργικότητα και τέχνες για περιβαλλοντική βιωσιμότητα

Θέλοντας να ανταποκριθεί στην πρόκληση της ανοικοδόμησης μιας ανθεκτικής, βιώσιμης, και χωρίς αποκλεισμούς Ευρώπη, ενώ αντιμετωπίζει μια κλιματική κρίση και μια πανδημία, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus ξεκίνησε ως ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα για την ενίσχυση της καινοτομίας σε συγκεκριμένους τομείς. Στις προσπάθειές του να προωθήσει τη συνεργασία μεταξύ τεχνών, τεχνολογίας, επιστήμης, κοινωνικών και πολιτιστικών επιχειρήσεων, πολιτών και θεσμών, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus επιθυμεί να είναι ανοιχτό σε ιδέες και εποικοδομητική κριτική. 

Η μετάβαση προς μια κοινωνία που είναι πιο δίκαιη, χωρίς αποκλεισμούς και περιβαλλοντικά, πολιτισμικά και οικονομικά βιώσιμη, που διατηρεί και εμπνέεται από την τέχνη και τον πολιτισμό, απαιτεί πολιτιστική, γνωστική, επιχειρηματική, θεσμική και κοινωνική αλλαγή. Το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus προσφέρει μια μεγάλη ευκαιρία στους Ευρωπαίους να οικοδομήσουν ένα τέτοιο μέλλον για τις επόμενες γενιές. Ωστόσο, δεν πρόκειται για μία μονοδιάστατη διαδικασία. Θα προκύψει ως αποτέλεσμα της διαπλοκής πολλών διαφορετικών τομέων, δεξιοτήτων και με τη συμβολή πολλών κοινωνικών ομάδων και παραγόντων. 

Γεννημένο στο σημείο τομής μεταξύ επιστήμης, τεχνολογίας, τεχνών και κοινωνικής ανάπτυξης, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus θα υλοποιηθεί πλήρως μόνο εάν ο διάλογος μεταξύ όλων αυτών των παραγόντων είναι γνήσιος, γόνιμος και ανοιχτός. Με αφετηρία την ανάγκη εύρεσης λύσεων στις μεγάλες προκλήσεις που επηρεάζουν την παγκόσμια και ευρωπαϊκή κοινωνία ως αποτέλεσμα της οικολογικής και κλιματικής κρίσης και της πανδημίας, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus θεωρείται ως μια ευπρόσδεκτη ευκαιρία να συγκεντρώσει όλους εκείνους που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη εφικτών λύσεων. 

Προκειμένου να μειώσει τον οικολογικό του αντίκτυπο, το Νέο Ευρωπαϊκό Bauhaus υιοθέτησε γρήγορα την έννοια του σχεδιασμού, των τεχνών, των νέων υλικών, της επιστήμης και της τεχνολογίας, των ψηφιακών εργαλείων και των υπολογιστικών δεξιοτήτων, της καινοτομίας στη λήψη αποφάσεων και στις κοινωνικές διαδικασίες και σε πολλούς άλλους τομείς σε μια απόλυτα δημιουργική προσπάθεια σχεδιασμού ενός καλύτερου μέλλοντος για την Ευρώπη του αύριο. 

Τα τελευταία χρόνια, η έρευνα για την καινοτομία έχει επικεντρωθεί έντονα στον ρόλο της δημιουργικότητας και των πολιτιστικών και κοινωνικών εγχειρημάτων- εκτός από την τεχνολογία και την επιστήμη- στη διαμόρφωση πραγματικά καινοτόμων μελλοντικών σεναρίων και στον πειραματισμό με πολλά υποσχόμενες λύσεις. Μετά από δεκαετίες εστίασης πρώτα στις παραδοσιακές βιομηχανίες και στη συνέχεια σε μια ισχυρή οικονομία προσανατολισμένη στις υπηρεσίες, η έμφαση δίνεται τώρα στις δημιουργικές βιομηχανίες.

 

Η παρούσα μελέτη συνδυάζει τη γνώση που προέκυψε από τη βιβλιογραφική ανασκόπηση των πιο ενημερωμένων εκδόσεων που ασχολούνται με την καινοτομία στους τομείς της τεχνολογίας και των τεχνών με τη γνώση  που αποκτήθηκε από συνεντεύξεις με ενδιαφερόμενους από ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, επαγγελματικών τομέων, ιδρυμάτων και κοινωνικών ομάδων.

 

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την μελέτη εδώ