Την Πρωτοβουλία μας προς τις Πλατφόρμες για τα Πνευματικά Δικαιώματα συνυπογράφουν 52 Ευρωβουλευτές

 

Κάλεσμα στις Πλατφόρμες για αλληλεγγύη σε δημιουργούς,
καλλιτέχνες, συνεργεία, τεχνικούς και εργαζομένους στον Δημιουργικό και Πολιτιστικό
Τομέα

 

Λίγο μετά από την περίοδο του υποχρεωτικού μας εγκλεισμού λόγω COVID-19 αναπτύξαμε με την ομάδα μου την πρωτοβουλία της επικοινωνίας με τις μεγαλύτερες πλατφόρμες που λειτουργούν στην ΕΕ, με σκοπό την ενίσχυση του Δημιουργικού και
Πολιτιστικού Τομέα. Η ξαφνική αναπαραγωγή έργων που δεν προορίζονταν για προβολή μέσω μίας πλατφόρμας, με αποτέλεσμα την μείωση του καλλιτεχνικού αποτελέσματος αλλά και η ελάχιστη αμοιβή που δικαιούνται οι καλλιτέχνες για το έργο τους, μας οδήγησε να υπογραμμίσουμε την ανάγκη ενός νέου πλαισίου συνεργασίας και λειτουργίας.

 

Ακολουθεί αναλυτικά η επιστολή:

 

 

Αγαπητέ εκπρόσωπε ….,

 

Κατά τη διάρκεια της άνευ προηγουμένου κρίσης του COVID-19, ήταν αναγκαία η παύση της οικονομικής δραστηριότητας με την παραδοσιακή έννοια. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ, ειδικά οι πολιτιστικοί και δημιουργικοί κλάδοι έχουν πληγεί σοβαρά, δεδομένου ότι η κοινωνική απομάκρυνση ακυρώνει τυχόν δυνατότητες εσόδων στους κλάδους αυτούς.

 

Ταυτόχρονα, αν και σε βαθιά οικονομική κρίση, οι άνθρωποι που εργάζονται σε πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς αντέδρασαν αμέσως και συνεχίζουν να συνδράμουν στην ανάπτυξη ανθεκτικότητας και την επανάκαμψη των πολιτών. Την ίδια στιγμή οι  πολίτες προσπαθούν να βρουν μέσα ψυχαγωγίας και να στοχαστούν ενόσω βρίσκονται σε εγκλεισμό. Οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν τον κοινωνικό τους αντίκτυπο για να παροτρύνουν τους ανθρώπους να μείνουν σπίτι και να υιοθετήσουν όλα τα μέτρα υγιεινής που απαιτούνται. Συμβάλλουν επίσης παρέχοντας δωρεάν το πολιτιστικό και δημιουργικό τους έργο. Μουσική, βίντεο, θέατρο, χορός, παραστάσεις, πίνακες ζωγραφικής, βιβλία, ασκήσεις δημιουργικότητας και πολλές άλλες επιλογές προσφέρονται γενναιόδωρα δωρεάν.

 

Με άλλα λόγια, οι δημιουργοί, οι καλλιτέχνες, οι ερμηνευτές, οι τεχνικοί και όλοι οι άλλοι εργαζόμενοι στον πολιτιστικό και δημιουργικό κλάδο συμμετέχουν στη δράση αλληλεγγύης, από την πρώτη στιγμή της κρίσης. Ωστόσο, δεν λαμβάνουν καμία αμοιβή, ενώ η πλειοψηφία βρίσκεται σε οικονομική δυσχέρεια, δεδομένου του αντίκτυπου του COVID-19 τόσο μέχρι σήμερα όσο και για μεγάλο χρονικό διάστημα μετά το πέρας αυτής της κρίσης.

 

Απαιτείται άμεση παρέμβαση για τη διάσωση του κλάδου αυτού που συμβάλλει σημαντικά στην εργασία στην Ευρώπη. Η αντανακλαστική αντίδραση των ανθρώπων να στραφούν στον πολιτισμό οδήγησε σε μια πρωτοφανή αύξηση της χρήσης πλατφορμών και ψηφιακών υπηρεσιών κάθε είδους. Γι’ αυτό, χρειαζόμαστε πλατφόρμες και παρόμοιους φορείς για να δείξουν την αλληλεγγύη τους σήμερα, πιο πολύ από ποτέ, καθώς και να υποστηρίξουν όλους τους ανθρώπους που απασχολούνται στους δημιουργικούς και πολιτιστικούς τομείς των οικονομιών μας.

 

Συνοψίζοντας, καλούμε όλες τις πλατφόρμες να εξετάσουν το ενδεχόμενο δημιουργίας σχεδίων που θα ενισχύουν τη δημιουργικότητα, προκειμένου να ενισχύσουν τους πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς. Σε τελική ανάλυση, η πανδημία έδειξε ότι χρειαζόμαστε τον πολιτισμό όχι ως πολυτέλεια, αλλά ως αναγκαιότητα. Δημιουργοί και εργαζόμενοι σε πολιτιστικούς και δημιουργικούς τομείς είναι αυτοί που προωθούν την κοινωνική συνοχή, καθώς μας φέρνουν κοινωνικά πιο κοντά σε περιόδους κοινωνικής απόστασης. Είναι αυτοί που ενεργοποιούν την εξ’ αποστάσεως πολιτιστική και δημιουργική οικονομία μας σήμερα.
Αυτοί θα είναι η πηγή της ευημερίας μας και η κινητήρια δύναμη του αύριο.

 

Τα Μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου:

 

Alexis Georgoulis (GUE/NGL)

Manuel Pizarro (S&D)

Ibán García del Blanco (S&D)

Dace Melbārde (ECR)

Theodoros Zagorakis (EPP)

Marisa Matias (GUE/NGL)

Laurence Farreng (Renew)

José Gusmão (GUE/NGL)

Manuel Bompard (GUE/NGL)

István Ujhelyi (S&D)

Rosa D’Amato (NI)

Pernardo Barrena (GUE/NGL)

Ramona-Victoria Strugariu (Renew)

Petros Kokkalis (GUE/NGL)

Silvia Modig (GUE/NGL)

Bronis Ropė (Greens/EFA)

Konstantinos Arvanitis (GUE/NGL)

Isabella Adinolfi (NI)

Daniela Rondinelli (NI)

María Eugenia Rodríguez Palop (GUE/NGL)

Chiara Maria Gemma (NI)

Niklas Nienaß (Greens/EFA)

Elena Kountoura (GUE/NGL)

Michels Martina (GUE/NGL)

Dimitrios Papadimoulis (GUE/NGL)

Loucas Fourlas (EPP)

Clara Aguilera (S&D)

Maria Grapini (S&D)

Inmaculada Rodríguez-Piñero (S&D)

Estrella Durá Ferrandis (S&D)

Isabel Carvalhais (S&D)

Helmut Scholz (GUE/NGL)

Andris Ameriks (S&D)

Marcos Ros Sempere (S&D)

Carles Puigdemont i Casamajó (NI)

Antoni Comín i Oliveres (NI)

Clara Ponsatí i Obiols (NI)

Lara Wolters (S&D)

Stelios Kouloglou (GUE/NGL)

Massimiliano Smeriglio (S&D)

Giorgos Georgiou (GUE/NGL)

Idoia Villanueva Ruiz (GUE/NGL)

Alviina Alametsä (Greens/EFA)

Javier López (S&D)

Salima Yenbou (Greens/EFA)

Chrysoula Zacharopoulou (Renew)

Niyazi Kizilyürek (GUE/NGL)

Barry Andrews (Renew)

Lina Gálvez Muñoz (S&D)

Alfred Sant (S&D)

Tudor Ciuhodaru (S&D)

Ivan Vilibor Sinčić (NI)

 

 

Ο Αλέξης Γεωργούλης στο Action24 για τη νέα πραγματικότητα του καλλιτέχνη

“Έχουμε μπει σε μία πρωτόγνωρη πραγματικότητα, θα πρέπει να βρούμε τρόπο να αποδώσουμε το συναίσθημα” δήλωσε ο ο Αλέξης Γεωργούλης, Ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία, στην εκπομπή Briefing του Action24, σχολιάζοντας την διαπροσωπική απομόνωση στην οποία οδεύουμε ως ανθρώπινη κοινωνία, με αφορμή την σωματική αποστασιοποίηση λόγω COVID-19.

 Σε ερώτηση του δημοσιογράφου Γιώργου Πιέρρου, σχετικά με τα μέτρα που λαμβάνει το Υπουργείο Πολιτισμού για τους καλλιτέχνες, ο Αλέξης Γεωργούλης σημείωσε ότι: “Η κατάσταση πριν τον COVID-19 ήταν ιδιαίτερα ανησυχητική και έπρεπε από τότε να έχουμε λάβει κάποια μέτρα… τώρα μιλάμε για καταστροφή… οι λύσεις πρέπει να είναι μακροπρόθεσμες”.  Επισήμανε παράλληλα την ανάγκη για αξιόπιστα, επαρκή και συγκρίσιμα στοιχεία για τον σχεδιασμό βιώσιμων πολιτικών στους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς Τομείς, στην Ελλάδα και στην Ε.Ε. “Μόνο αν δούμε την πραγματική εικόνα για την αδήλωτη εργασία θα μπορέσουμε να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα” υπογράμμισε.

Για τη νέα πραγματικότητα που βιώνουν οι καλλιτέχνες δήλωσε ότι η καταστροφή είναι μεγάλη και “το πρακτικό μέρος που αφορά όλους τους ανθρώπους είναι να επιβιώσουν όταν η δουλειά τους καταστρέφεται” επισημαίνοντας μεταξύ άλλων ότι:

●       Για παράδειγμα με 40% πληρότητα, οι καλλιτεχνικοί χώροι δεν είναι βιώσιμοι οικονομικά, χρειάζονται πρόσθετα μέτρα για να αυξηθούν τα καθαρά έσοδα.

●       Είναι βασικό για τον καλλιτέχνη το κοινό, το κοινό δεν είναι να βρίσκεται ο καθένας μόνος του και να παρακολουθεί από το σπίτι του.

●       Οι παραστάσεις που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο είναι προϊόν αρχείου και μειώνεται η απόδοση του καλλιτεχνικού αποτελέσματος.

●       Είναι καλό να αξιοποιούνται οι πλατφόρμες διαδικτυακής προβολής, όχι όμως σε βάρος των εργαζομένων στον χώρο.

●       Οι Δημιουργικοί και Πολιτιστικοί Τομείς –  σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής στοιχεία –  θα πλήττονται μέχρι και το 2021.

 “Θα πρέπει να βρούμε έναν άλλο τρόπο για να αποδώσουμε το συναίσθημα, στο κάτω κάτω της γραφής η τέχνη ασχολείται με το συναίσθημα. Είναι πολύ σημαντικό οι άνθρωποι να έρχονται κοντά… αυτή τη στιγμή μας απαγορεύουν να αγγιζόμαστε κι αυτό δεν αφορά μόνο την καλλιτεχνική έκφραση… θα αναγκαστούμε να γράφουμε σενάρια για ανθρώπους που δεν αγγίζονται… ας ελπίσουμε ότι αυτή η εποχή θα
είναι σύντομη”
κατέληξε ο ευρωβουλευτής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης

 

Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης

Το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης είναι η νέα πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, η οποία δημιουργεί ευκαιρίες για όσους νέους επιθυμούν να κάνουν εθελοντισμό ή να εργαστούν σε προγράμματα, στη χώρα τους ή στο εξωτερικό, προς όφελος κοινοτήτων και ατόμων σε όλη την Ευρώπη.

Οι νέοι που συμμετέχουν στο Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης πρέπει να αποδέχονται και να σέβονται την αποστολή και τις αρχές του Σώματος.

Μπορείς να εγγραφείς στο Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης αν είσαι 17 ετών, αλλά για να συμμετάσχεις σε ένα πρόγραμμα πρέπει να είσαι τουλάχιστον 18 ετών. Στα προγράμματα του Ευρωπαϊκού Σώματος Αλληλεγγύης μπορούν να συμμετέχουν άτομα 30 ετών το πολύ.

Τα προγράμματα που υποστηρίζει το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης διαρκούν από δύο έως δώδεκα μήνες. Υλοποιούνται, κατά κανόνα, στα κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Περισσότερες πληροφορίες για το Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης εδώ

Ενδιαφέρεσαι;

Αν θέλεις να ανταποκριθείς σε μια πρόκληση και να αφοσιωθείς στο να βοηθάς άλλα άτομα, δήλωσε σήμερα συμμετοχή στο Ευρωπαϊκό Σώμα Αλληλεγγύης! 

Ο Αλέξης Γεωργούλης στο πλευρό των Δημοτών Λάρισας

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 3.4.2020

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Γεωργούλης συναντήθηκε με τον Δήμαρχο Λάρισας Απόστολο Καλογιάννη, με θέμα συζήτησης τις εξελίξεις για τον COVID – 19. Στο πλαίσιο της συνάντησης, συζήτησε τα θέματα των αρμοδιοτήτων τους με τον Αντιδήμαρχο Καθημερινότητας Γιάννη Αλεξούλη και τον αναπληρωτή Αντιδήμαρχο Πολιτισμού και Επιστημών, Ντίνο Διαμάντο.

Ο ευρωβουλευτής ενημερώθηκε εκτενώς για τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες του Δήμου Λαρισαίων και  για τα μέτρα στήριξης για τον COVID-19. O Αλέξης Γεωργούλης δήλωσε έτοιμος να ενισχύσει την προσπάθεια του Δήμου σε όποιο πεδίο χρειαστεί. Παράλληλα, έδειξε ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον τρόπο οργάνωσης των Κοινωνικών Υπηρεσιών. Χαρακτήρισε ιδιαίτερα σημαντική την ειδική ιστοσελίδα www.Larissamazi.gr,  όπου άμεσα δημιούργησε ο Δήμος για την παροχή πληροφοριών προς τους πολίτες σε σχέση με τα μέτρα, αλλά και τις πρωτοβουλίες του Δήμου για τον COVID- 19.

Ο Αλέξης Γεωργούλης απηύθυνε κάλεσμα σε όσους πολίτες μπορούν, να στηρίξουν την εθελοντική αιμοδοσία στις κινητές μονάδες αιμοδοσίας των Δήμων. Ο ίδιος συμμετείχε στην αιμοδοσία του Ερυθρού Σταυρού στην Κεντρική Πλατεία της Λάρισας. “Οι ανάγκες για κοινωνική αλληλεγγύη είναι αυξημένες, η πανδημία ελπίζουμε θα τελειώσει κάποια στιγμή, η αλληλεγγύη όμως που δείχνουμε τώρα, θα κρατήσει για χρόνια.” δήλωσε χαρακτηριστικά.

“Δεν μπορούμε να αποκλείσουμε τον πολιτισμό αυτήν την ώρα”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 15/5/2020

Αλέξης Γεωργούλης: “Δεν μπορούμε να αποκλείουμε τον πολιτισμό αυτή την ώρα”

 

Σήμερα τοποθετηθήκαμε ως μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την διαπραγμάτευση στο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο (ΠΔΠ), δηλαδή για την ραχοκοκαλιά όλων των πολιτικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης όπως μεταφράζεται σε δημοσιονομικούς όρους. 

Παρά τα όποια θετικά στοιχεία του ψηφίσματος, ο λόγος που  δήλωσα αποχή είναι η απουσία οποιασδήποτε αναφοράς στους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς Τομείς.  Σε κάθε περίπτωση, σύμφωνα με την κοινή δήλωση της Ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, “Το ψήφισμα του Ευρωκοινοβουλίου έχει πολλά θετικά στοιχεία, τα οποία και υποστηρίξαμε με την ψήφο μας. Επιλέξαμε την αποχή στην ψήφο επί του συνόλου, γιατί το συμβιβαστικό ψήφισμα, υπό την πίεση των δεξιών πολιτικών ομάδων, δεν περιλαμβάνει τις συγκεκριμένες προτάσεις και τις “κόκκινες γραμμές” του Ευρωκοινοβουλίου για το αναγκαίο ύψος του Ταμείου Ανάκαμψης και τον νέο Πολυετή Προϋπολογισμό, γεγονός που διευκολύνει την συρρίκνωσή τους από την Κομισιόν και κυρίως το Συμβούλιο και την αγνόηση του Ευρωκοινοβουλίου σε έναν τελικό ανεπαρκή συμβιβασμό, που ήδη μεθοδεύεται στο ευρωπαϊκό παρασκήνιο”.

Με την ιδιότητα του τακτικού μέλους της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωκοινοβουλίου, καταβάλλω από την πρώτη στιγμή προσπάθειες για την ενσωμάτωση τροπολογιών στο σχετικό ψήφισμα για τον χώρο του πολιτισμού, μεταφέροντας τα αιτήματα του κλάδου και όσα έχω καταθέσει μέσω ερωτήσεων, επιστολών και παρεμβάσεων. Συγκεκριμένα, διεκδικώ: 

  • Την αύξηση του ποσού που αντιστοιχεί στο Creative Europe για το 2012-2027.

  • Την συμπερίληψη των πολιτιστικών φορέων και του δημιουργικού και πολιτιστικού κλάδου της οικονομίας ως ωφελούμενων από την Επενδυτική Πρωτοβουλία για τον COVID-19 (Coronavirus Investment Initiative).

  • Την συμπερίληψη του Δημιουργικού και Πολιτιστικού Τομέα στους τομείς προτεραιότητας για το Ταμείο Ανάκαμψης.

  • Την διάθεση κονδυλίων από τα διαρθρωτικά ταμεία στον Δημιουργικό και Πολιτιστικό Τομέα.

  • Το άνοιγμα των επενδυτικών πρωτοβουλιών όπως το InvestEU στον πολιτισμό.

  • Έκτακτα μέτρα στήριξης για δημιουργούς, εργαζόμενους και αυτοαπασχολούμενους.

  • Μέτρα αποτροπής και θωράκισης του κλάδου από μελλοντικές κρίσεις.

Να σημειωθεί ότι η διαπραγμάτευση για το ΠΔΠ παραμένει ανοιχτή παρά το γεγονός ότι πλέον μπαίνουμε στην τρίτη χρονιά που τα θεσμικά όργανα δεν μπορούν να συμβιβαστούν. Παράλληλα, το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο συνολικά εμφανίζεται παροπλισμένο, καθώς έχει τεθεί στο περιθώριο λόγω των μέτρων για τον COVID-19. 

Παρά τις κινητοποιήσεις της Κοινωνίας των Πολιτών πανευρωπαϊκά, δυστυχώς για άλλη μια φορά υπογραμμίζεται ότι απαιτούνται ακόμη περισσότερες πιέσεις προκειμένου να προωθηθεί ο πολιτισμός ως προτεραιότητα στην Ευρωπαϊκή ατζέντα. Με κάθε τρόπο θα επαναφέρουμε τα αιτήματά μας, ώσπου να γίνει σαφές ότι η ευρωπαϊκή συνοχή δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί χωρίς την ενίσχυση του πολιτισμού. 

Σε μία εποχή που όλα αλλάζουν και η Ε.Ε καλείται να βρει ξανά τον βηματισμό της, η φράση που αποδίδεται στον Ζαν Μονέ “αν η Ευρώπη χρειάζεται να δημιουργηθεί ξανά θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τον πολιτισμό”, συνοψίζει όλο το νόημα της απαιτούμενης δράσης της ΕΕ.

 

Πόθεν έσχες: “Ζούσα και δούλευα σε άλλη χώρα”

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 13/5/2020

Αλέξης Γεωργούλης: “Δούλευα και ζούσα σε άλλη χώρα” απαντά για το μηδενικό πόθεν έσχες που αντιστοιχεί τα οικονομικά στοιχεία του 2018


“Μέχρι το 2018 δούλευα στο εξωτερικό, δεν έκανα δουλειές στην Ελλάδα…Έχω πληρώσει φόρους στην Αγγλία κανονικά. Όχι γιατί η εταιρεία έχει έδρα στην Αγγλία, αλλά γιατί και η δουλειά γινόταν στην Αγγλία και πληρώνομουν εκεί σε λίρες” δήλωσε ο Αλέξης Γεωργούλης, σε σημερινή συνέντευξή του στο Πρωινό του ΑΝΤ1 για το μηδενικό πόθεν έσχες που αντιστοιχεί στα οικονομικά στοιχεία του 2018.

Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία μίλησε στο Πρωινό του ANT1 θέλοντας να ξεκαθαρίσει γιατί το «πόθεν έσχες» του ήταν μηδενικό.

«Από το 2007 πηγαινοέρχομαι Ελλάδα και Αμερική. Γενικότερα στο εξωτερικό. Εδώ και δέκα χρόνια έχω πράσινη κάρτα. Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, έως το 2018 η βάση μου ήταν η Αγγλία. Το 2019 εξαιτίας του “Your Face Sounds Familiar” και της παράστασης “Ζητείται Ψεύτης” ήρθα στην Ελλάδα. Μέχρι το 2018 ουσιαστικά δούλευα στο εξωτερικό, δεν έκανα δουλειές στην Ελλάδα.

Οπότε από τη στιγμή που η όλη μου δραστηριότητα ήταν στην Αγγλία, έκανα μια εταιρεία που μπορούσε να διαχειριστεί τα δικά μου δικαιώματα. Στην Αγγλία είμαι με το αντίστοιχο ΙΚΑ. Έχω πληρώσει φόρους στην Αγγλία κανονικά. Όχι γιατί η εταιρεία έχει έδρα στην Αγγλία, αλλά γιατί και η δουλειά γινόταν στην Αγγλία. Ήταν αγγλική δουλειά. Πληρώθηκα σε λίρες. Νομίζω πως υπάρχει μια οπτική γωνία, πως όποιος έχει εταιρεία στο εξωτερικό, το κάνει για να φοροδιαφεύγει στην Ελλάδα. Αυτό θα μπορούσες να το πεις αν η δουλειά σου γινόταν στην Ελλάδα και πλήρωνες φόρους στην Αγγλία. Δε θα είχα κανένα όφελος να κάνω δουλειά στην Ελλάδα και να διατηρώ εταιρεία στην Αγγλία.

Έχουμε μπει σε μια εποχή στα social media που το τρολάρισμα, το bullying, ο κανιβαλισμός ειδικά στα δημόσια πρόσωπα είναι εύκολος. Δεν υπάρχουν επιχειρήματα. Το ηθικό απαντάται ότι εγώ δούλευα και ζούσα σε άλλη χώρα» υπογράμμισε ο Αλέξης Γεωργούλης.

[ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ – ΑΡΘΡΑ] Πρωτοβουλίες Γεωργούλη για την στήριξη του πολιτισμού με το ξέσπασμα του COVID-19

 

 

Αλέξης Γεωργούλης: “Η στήριξη στον πολιτισμό πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη και να μην αφήνει κανέναν πίσω”

 

 

Σε μία εποχή που όλα αλλάζουν και η Ε.Ε καλείται να βρει ξανά τον βηματισμό της, η φράση που αποδίδεται στον Ζαν Μονέ “αν η Ευρώπη χρειάζεται να δημιουργηθεί ξανά θα πρέπει να ξεκινήσουμε από τον πολιτισμό”, συνοψίζει όλο το νόημα της απαιτούμενης δράσης, υποστηρίζει ο Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, Αλέξης Γεωργούλης.

Εκφράζοντας τη σημασία του έργου όλων των εργαζομένων στους Δημιουργικούς και Πολιτιστικούς τομείς, μετά τις πρόσφατες διαμαρτυρίες των ανθρώπων του πολιτισμού στα μέτρα που εξήγγειλε το Υπουργείο Πολιτισμού, ο Αλέξης Γεωργούλης δημοσίευσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ένα βίντεο με το μήνυμα “Όλοι συμβάλλουν και έχουν δικαιώματα”.

“Θέλησα να πω μία ιστορία για το πόσοι εργαζόμενοι συμβάλλουν με την δουλειά τους και τις γνώσεις τους, για να παραχθεί κάθε φορά ένα πολιτιστικό προϊόν. Όλοι στον χώρο έχουν δικαιώματα που έχουν πληγεί με το ξέσπασμα του ιού και δεν πρέπει να τους ξεχνάμε. Η στήριξη στον πολιτισμό πρέπει να είναι μακροπρόθεσμη και να μην αφήνει κανέναν πίσω”, υπογράμμισε ο Αλέξης Γεωργούλης, τακτικό μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. 

Υπενθυμίζεται ότι αμέσως μετά την ανακοίνωση των μέτρων από το Υπουργείο Πολιτισμού στις αρχές Απριλίου, ο Αλέξης Γεωργούλης, απέστειλε επιστολή στην αρμόδια Υπουργό, στην οποία ανέλυσε εκτενώς τα προβλήματα του κλάδου και ανέδειξε την ανεπάρκεια των μέτρων να καλύψουν τις ανάγκες που προκύπτουν από την κρίση του COVID-19. Στην επιστολή επίσης ζήτησε την ένταξη των καλλιτεχνών και εργαζομένων του κλάδου στο έκτακτο επίδομα με κριτήρια που αναγνωρίζουν την επισφάλεια του κλάδου και την αδήλωτη εργασία που τον μαστίζει. Κυρίως επεσήμανε την ανάγκη μακροπρόθεσμου σχεδιασμού για μία βιώσιμη πολιτική για τον πολιτισμό.

 

Πρωτοβουλίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο:

 

Για τα θέματα πολιτισμού, ο Αλέξης Γεωργούλης από την πρώτη στιγμή κατέθεσε επείγουσα ερώτηση προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή με σκοπό την επέκταση των κονδυλίων χρηματοδότησης πολιτιστικών φορέων και καλλιτεχνών. Παράλληλα, κατέθεσε δεύτερη ερώτηση για την στήριξη των καλλιτεχνών και εργαζομένων του κλάδου στην μετά COVID-19 εποχή, μετά τις εκτιμήσεις ότι η επιστροφή στην ομαλότητα δεν ισχύει για τον συγκεκριμένο κλάδο, όπου θα χρειαστεί χρονικό διάστημα από ένα εξάμηνο έως δύο έτη.

 

Σε συνεργασία με  το Cultural Creators Friendship Group συντάχθηκε επιστολή προς τα Υπουργεία Πολιτισμού όλων των κρατών μελών, αλλά και την Επιτροπή όπου ζητείται:

  • η έκτακτη ενίσχυση του πολιτισμού εν μέσω COVID-19 με αποζημιώσεις και επιδοτήσεις για τα χαμένα έσοδα, ελαφρύνσεις και δανειοδοτήσεις.

  • η στήριξη των τομέων μετά την κρίση που συμπεριλαμβάνει στήριξη της κινητικότητας, στήριξη από  μελλοντικές κρίσεις, ενίσχυση των κανόνων για την κοινωνικοασφαλιστική κατοχύρωση των εργαζομένων και ενίσχυση του CCS Guarantee Facility που λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων 

  • η αύξηση του κονδυλίου ”Συνοχή και Αξίες” στο Πολυετές Δημοσιονομικό Πλαίσιο. 

  • Την επιστολή συνυπέγραψαν 105 Ευρωβουλευτές  και 320 πολιτιστικές ενώσεις και οργανισμοί εκπροσώπησης. Η επιστολή είναι ακόμη ανοιχτή και μπορείτε να την κοινοποιήσετε στα μέσα κοινωνικής δικτύρωσης και να την στηρίξετε εδώ : https://www.openpetition.eu/petition/online/open-letter-to-the-eu-demanding-support-for-the-cultural-and-creative-sectors-in-the-covid-19-crisis

 

 

Με αφορμή την νέα ψηφιακή πραγματικότητα, ο ευρωβουλευτής ανέπτυξε πρωτοβουλία με επιστολή του προς τις μεγαλύτερες πλατφόρμες που λειτουργούν στην ΕΕ (facebook, microsoft, disney, apple, spotify, netflix, youtube, google). Δεδομένης της αύξησης των εσόδων τους, που προέκυψε ως συνέπεια της αύξησης της κατανάλωσης πολιτιστικού και δημιουργικού ψηφιακού περιεχομένου από το κοινό, κατά την περίοδο του COVID-19, στην επιστολή, που συνυπέγραψαν 52 ευρωβουλευτές, ζητείται από τις πλατφόρμες να στηρίξουν οικονομικά τους καλλιτέχνες.. Η πρωτοβουλία επιστεγάστηκε με την παραδοχή του Επιτρόπου Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν – στην τελευταία συνεδρίαση της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας (CULT) – ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δεν μπορεί παρά να αναμένει οι πλατφόρμες να έρθουν εθελοντικά για να συνδράμουν. 

Με αλληλεγγύη προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τα δύσκολα

Με αλληλεγγύη προσπαθούμε να ξεπεράσουμε τα δύσκολα

https://www.youtube.com/watch?v=A1a3BdEMuzo&feature=emb_title&ab_channel=AlexisGeorgoulis

Με το ξέσπασμα του COVID-19 και τον υποχρεωτικό εγκλεισμό όλων στα σπίτια μας ανάπτυξα μία σειρά από πρωτοβουλίες, σε συνεργασία με το Δήμος Λαρισαίων, που στόχο έχουν η φυσική αποστασιοποίηση  βιώνουμε να μην οδηγήσει στην κοινωνική αποστασιοποίηση.

Στο πλαίσιο αυτό,  πραγματοποιήσαμε συνάντηση ενημέρωσης με το Δήμαρχο Λαρισαίων Απόστολο Καλογιάννη,  με σκοπό  την ανάπτυξη δράσεων και την αναζήτηση ενός πεδίου συνεργασίας, με τελικό αποδέκτη την τοπική κοινωνία.

Γίνε εθελοντής αιμοδότης

Μία από τις συνέπειες της μεγάλης κρίσης των τελευταίων εβδομάδων είναι η κατακόρυφη μείωση των αποθεμάτων αίματος από τον δικαιολογημένο φόβο των αιμοδοτών να προσέλθουν στα νοσοκομεία.

Με το σύνθημα “Μένουμε σπίτι εκτός αν δίνουμε αίμα”, διοργανώνεται και νέα εβδομαδιαία υπαίθρια Αιμοδοσία στην Κεντρική Πλατεία Λάρισας από την Δευτέρα 30 Μαρτίου μέχρι την Παρασκευή 3 Απριλίου στις 9-1 το πρωί από την Κινητή Μονάδα Αιμοδοσίας του Γενικού Νοσοκομείου με την συνδρομή του Δήμου Λαρισαίων και του Ερυθρού Σταυρού, υπό την Αιγίδα της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου και Κοινωνικού Φαρμακείου του Δήμου Λαρισαίων

Επειδή υπάρχουν συνάνθρωποί μας που έχουν ανάγκη, σε συνεργασία με τον Δήμο Λαρισαίων, αναπτύξαμε δράσεις προσφοράς στο Κοινωνικό Παντοπωλείο.

Ο ιός COVID-19, ελπίζουμε ότι σε λίγο καιρό θα φύγει, αλλά η κοινωνική αλληλεγγύη που χτίζουμε τώρα θα μείνει και την επόμενη ημέρα… και θα μας χρειαστεί…

Μπορούμε μαζί να στηρίξουμε τα Κοινωνικά Παντοπωλεία και τα Κοινωνικά Φαρμακεία των Δήμων μας !

Ευχαριστούμε όλες τις εταιρείες για την προσφορά τους.

Αθλούμαστε Υπεύθυνα 

Τις ημέρες υποχρεωτικού εγκλεισμού μας, η διατήρηση της σωματικής και ψυχικής μας υγείας είναι πολύ σημαντική! 

Τριάντα (30) λεπτά σωματική άσκηση, μια φορά την ημέρα, είναι ένα καλό παράδειγμα, τηρώντας τις αποστάσεις ασφαλείας 1,5 μέτρου.

Μαζί με τον Εντεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο Λάρισας για τον Αθλητισμό, Μιχάλη Αναστασίου. Αναπτύξαμε μία πρωτοβουλία ενημέρωσης των δημοτών και πολιτών για την προστασία όλων μας.

4 Ερωτήσεις για την Παιδεία εν μέσω COVID-19

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ – 11/5/2020

4 Ερωτήσεις για την Παιδεία εν μέσω COVID-19

Τέσσερις ερωτήσεις κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, τακτικό μέλος της Επιτροπής Πολιτισμού και Παιδείας του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, Αλέξης Γεωργούλης, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή,αναδεικνύοντας τα βασικότερα προβλήματα που αναδείχθηκαν τις ημέρες του υποχρεωτικού εγκλεισμού μας λόγω COVID-19 στην εκπαίδευση ανηλίκων με την εξ αποστάσεως μέθοδο.

Η πρώτη αναφέρεται στο γεγονός ότι ορισμένοι μαθητές δεν έχουν πρόσβαση σε υπολογιστή ή κινητό με τις απαραίτητες προδιαγραφές, με αποτέλεσμα, ενδεχομένως να αποκλείονται από την εκπαιδευτική διαδικασία. Η δεύτερη αναφέρεται σει ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων ανηλίκων.Η τρίτη αναφέρεται στο ζήτημα της  έκθεσης ανηλίκων σε επιβλαβές περιεχόμενο και ασφάλειας στο διαδίκτυο και η τέταρτη σε θέματα δυσκολίας χρηματοδότησης των σπουδών λόγω της περιστολής του εισοδήματος των πολιτών.

Αναλυτικά οι ερωτήσεις προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: 

 Ερώτηση 1 – περί ανισοτήτων πρόσβασης στην εξ αποστάσεως σχολική εκπαίδευση

Κατά την διάρκεια της πανδημίας του COVID-19  και λόγω των μέτρων το 91% των μαθητών παγκοσμίως βρίσκεται εκτός σχολικών μονάδων. Αν και  σε όλη την Ευρώπη εκπαιδευτικοί,  ακαδημαϊκοί και εκπαιδευτικά  ιδρύματα καταβάλλουν προσπάθειες με τα πενιχρά μέσα που διαθέτουν. Ως  εκ τούτου ανέκυψαν μια σειρά από ανάγκες για να μπορέσουν όλοι ανεξαιρέτως να απολαμβάνουν το δικαίωμα στην εκπαίδευση όπως καταγράφεται στο άρθρο 14 του ΧΘΔ της ΕΕ, χωρίς διακρίσεις. Ελλείψεις σε εξοπλισμό,  εξοικείωση με τα ψηφιακά εργαλεία και ευρυζωνικής πρόσβασης στο διαδίκτυο για όλους δημιουργεί ακόμη μεγαλύτερες ανισότητες. 

Ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Θα μεριμνήσει η Επιτροπή για ειδικό κονδύλι διασφάλισης της χρηματοδότησης εξοπλισμού μαθητών και εκπαιδευτών, αλλά και της ίσης πρόσβασης στο διαδίκτυο, για την ψηφιακή μετάβαση στον τομέα της εκπαίδευσης; 

  2. Τι μέτρα σκοπεύει να αναλάβει η Επιτροπή για την περαιτέρω κατάρτιση και εξοικείωση εκπαιδευτικών με ψηφιακά μέσα τηλε-εκπαίδευσης;

  3. Σκοπεύει η Επιτροπή να αναλάβει ειδικά μέτρα για την διασφάλιση της ίσης πρόσβασης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση για ευπαθείς ομάδες, όπως και για ΑμεΑ;

Ερώτηση 2 – περί προστασίας προσωπικών δεδομένων ανηλίκων

Το επείγον της μετάβασης σε λύσεις εξ αποστάσεως σχολικής εκπαίδευσης λόγω των μέτρων για τον COVID-19 θίγει μεταξύ άλλων και ζητήματα προστασίας των προσωπικών δεδομένων ανηλίκων. Όπως ήδη υπογραμμίζεται από εκπαιδευτικούς, γονείς και φορείς της Κοινωνίας των Πολιτών, σε πολλές χώρες δεν υπάρχει πρόβλεψη του νομοθέτη για την προστασία δεδομένων των ανηλίκων, όπως όνομα, διεύθυνση οικίας, συμπεριφορικές συνήθειες, πρόσωπο σε φωτογραφία ή βίντεο ή άλλα δεδομένα των παιδιών. Σημειώνεται δε ότι πρόκειται για δεδομένα τα οποία παραμένουν ως αρχεία στην κατοχή των εταιρειών με πλατφόρμες και εργαλεία παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τώρα, αλλά και στο μέλλον, μετά το πέρας της κρίσης του COVID-19.

  1. Τι μέτρα σκοπεύει να αναλάβει για την άμεση προστασία των δεδομένων των ανηλίκων που παρέχονται στις εταιρείες παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης; 

  2. Τι μέτρα σκοπεύει να αναλάβει για την προστασία των δεδομένων των ανηλίκων στο μέλλον, ως προς τη χρήση των σχετικών δεδομένων από τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών εξ αποστάσεως εκπαίδευσης;

Ερώτηση 3 – περί έκθεσης ανηλίκων σε επιβλαβές περιεχόμενο και ασφάλειας στο διαδίκτυο

Το επείγον της μετάβασης σε λύσεις εξ αποστάσεως, ψηφιακής εκπαίδευσης και τηλε-εκπαίδευσης, δεδομένων των μέτρων για τον COVID-19, οδηγεί σε μεγαλύτερο χρόνο παραμονής των παιδιών στο διαδίκτυο, ή στην τηλεόραση, χωρίς γονική επίβλεψη, καθώς οι γονείς συχνά εργάζονται από το σπίτι ή απασχολούνται σε άλλες δουλειές. Πρόκειται για επιπρόσθετο χρονικό διάστημα έκθεσης στο διαδίκτυο, στο οποίο υπό τις κανονικές συνθήκες οι ανήλικοι θα είχαν την επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Συνεπώς, το επιπρόσθετο χρονικό διάστημα έκθεσης των παιδιών στο διαδίκτυο ή στην τηλεόραση, αφορά στο χρονικό διάστημα που απαιτείται για τους γονείς να εργάζονται και δεν δύνανται να επιβλέπουν τους ανηλίκους.

Συνεπώς, αναδεικνύονται μεταξύ άλλων ζητήματα έκθεσης των ανήλικων παιδιών σε ακατάλληλο και επιβλαβές περιεχόμενο στο διαδίκτυο ή στην τηλεόραση.

Ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Τι μέτρα σκοπεύει να αναλάβει για να διαφυλάξει την ασφάλεια των ανήλικων παιδιών στο διαδίκτυο τώρα που ο χρόνος πρόσβασης απαραιτήτως αυξάνεται σημαντικά;

Ερώτηση 4 – Δυσκολίες χρηματοδότησης σπουδών. 

Η περιστολή του εισοδήματος των πολιτών, δεδομένης της ανάσχεσης της οικονομίας λόγω της κρίσης του COVID-19, έχει οδηγήσει σε δυσκολία χρηματοδότησης και των εκπαιδευτικών αναγκών των πολιτών, μεταξύ άλλων.

Οι δυσκολίες αφορούν στη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης ανηλίκων, εφόσον πρόκειται για ιδιωτική σχολική εκπαίδευση, αλλά και σε άλλους τομείς, όπως μουσικές σπουδές, ή άλλες σπουδές για τέχνες ή κατάρτιση δεξιοτήτων. Οι γονείς διακόπτουν τις σπουδές των παιδιών, δεδομένης της σμίκρυνσης του εισοδήματός τους, του φόβου της εισοδηματικής τους ασφάλειας την επόμενη ημέρα και του μόλις μικρού χρονικού διαστήματος μέχρι το τέλος του ακαδημαϊκού έτους.

Ως προς τους ενήλικες, δυσκολίες αντιμετωπίζουν φοιτητές που εργάζονται προκειμένου να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές τους, αλλά και φοιτητές που σπουδάζουν σε άλλα κράτη μέλη και δεν δύνανται με την υφιστάμενη κατάσταση να χρηματοδοτούν τις σπουδές τους. Σημειώνεται δε ότι σε όλες τις περιπτώσεις, οι φορείς εκπαίδευσης συνεχίζουν την λειτουργία τους μέσω ψηφιακών λύσεων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, άρα απαιτούν τα σχετικά δίδακτρα. 

Ερωτάται η Επιτροπή:

  1. Τι μέτρα σκοπεύει να αναλάβει προκειμένου να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση των σπουδών των ανηλίκων σπουδαστών; 

  2. Τι μέτρα σκοπεύει να αναλάβει προκειμένου να διασφαλίσει τη χρηματοδότηση των σπουδών των ενηλίκων σπουδαστών, ειδικά αυτών που σπουδάζουν σε άλλα κράτη μέλη;

Τι είναι ο Βιώσιμος Τουρισμός και γιατί μας ενδιαφέρει

Το  ξέσπασμα του COVID -19 μας έφερε αντιμέτωπους ως κράτη κι ως κοινωνίες με μία πρωτόγνωρη κατάσταση που οδηγεί μοιραία στο συμπέρασμα ότι με το πέρασμα της πανδημίας ο κόσμος μας δεν θα είναι ο ίδιος ξανά. Ένα από τα σοβαρότερα πλήγματα που επέφερε για την ελληνική οικονομία, είναι στον κλάδο του τουρισμού, ο οποίος τα τελευταία χρόνια στήριξε την Ελλάδα της οικονομικής κρίσης και κάλυψε χιλιάδες θέσεις εργασίας.

H Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έγινε παγκόσμια γνωστός τουριστικός προορισμός χάρη στις ευνοϊκές κλιματολογικές συνθήκες, τις ασυνήθιστες φυσικές ομορφιές και την πολιτιστική κληρονομιά. Όλα αυτά τα στοιχεία, ονομαζόμενα «φυσικοί και πολιτιστικοί πόροι», αποτελούν μέσα ικανοποίησης αναγκών ή επιθυμιών των τουριστών. Πρόκειται, δηλαδή, για τουριστικά αγαθά και πρέπει να αποτελούν σημείο αναφοράς για την τουριστική πολιτική της χώρας.

Όσοι αναλογίζονται την επόμενη μέρα από τη λήξη των περιοριστικών μέτρων για τον έλεγχο της πανδημίας, κατανοούν ότι “οι φυσικοί και πολιτιστικοί πόροι” της χώρας μας, παραμένουν οι ίδιοι και η ευκαιρία προκύπτει από έναν επανασχεδιασμό της πολιτικής μας με σκοπό τα τουριστικά μας προϊόντα να γίνουν δελεαστικά και για τους ίδιους τους πολίτες της χώρας μας.

Πρωταγωνιστές μπορούν να είναι οι πιο μικρές κοινωνίες που αντιστάθηκαν στον σύγχρονο μαζικό τουρισμό, ο οποίος με την άναρχη ανάπτυξή του πίεσε ισχυρά σε βάθος χρόνου το φυσικό περιβάλλον και την τοπική κουλτούρα, δημιουργώντας από προβλήματα υδροδότησης, απορριμάτων, μόλυνσης τους παράκτιου τοπίου μέχρι αλλοίωση – τις περισσότερες φορές – της τοπικής και πολιτιστικής ταυτότητας του τόπου.

Μία λύση που προτείνεται είναι η πολιτική του αειφόρου τουρισμού, ο οποίος σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμού Τουρισμού (WTO) είναι  “ο τουρισμός που λαμβάνει πλήρως υπόψη του τις υφιστάμενες και μελλοντικές οικονομικές, κοινωνικές και περιβαλλοντικές επιπτώσεις του και ανταποκρίνεται στις ανάγκες των επισκεπτών, του κλάδου και των κοινοτήτων, στους προορισμούς υποδοχής”.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο αειφόρος τουρισμός δεν είναι μορφή τουρισμού. Αντίθετα, μπορεί να χαρακτηρίζει οποιοδήποτε είδος τουρισμού. Πρόκειται για χαρακτηριστικό που εγγυάται μια ορισμένη ποιότητα σε κάθε μορφή τουριστικής δραστηριότητας. Με άλλα λόγια:

  • Το τουριστικό φορτίο σε μια περιοχή είναι αειφόρο, όταν ελέγχεται το κατά πόσο οι τουριστικές δραστηριότητες λειτουργούν σε συνάρτηση με τον αριθμό των υπαρχόντων έργων υποδομής, καθώς και το κατά πόσον το φυσικό τοπίο και οι φυσικές πηγές μπορούν να αντέξουν τον ανάλογο όγκο τουρισμού,  χωρίς να προκληθούν προβλήματα μόλυνσης και αλλοίωσης του τοπίου.

  • Αφορά γενικότερα κάθε τουριστική ζήτηση, αρκεί να μη βλάπτει τις οποιεσδήποτε σχέσεις μεταξύ ανθρώπων και περιβάλλοντος. Δηλαδή, απορρίπτει την ανεξέλεγκτη μεγέθυνση του τουρισμού εις βάρος της περιβαλλοντικής  και πολιτιστικής φυσιογνωμίας του τόπου.

  •  Η τουριστική ανάπτυξη σε κάθε περιοχή πρέπει να εναρμονίζεται με τα φυσικά στοιχεία της, τη θέση της, την ιδιαιτερότητά της, τον πολιτισμό της, και να μην έχει συσσωρευτικές με το χρόνο δυσμενείς συνέπειες.

Μια πληθώρα τουριστικών επιλογών, όπως πχ. πολιτιστικός τουρισμός, ο αγροτικός, συνεδριακός, θρησκευτικός, ιαματικός και οικοτουρισμός, επιχειρούν την επαναπροσέγγιση και συνδυασμό της τουριστικής εμπειρίας με άλλες, παραγωγικές ή πολιτιστικές δραστηριότητες.

Στόχος των νέων αυτών μορφών τουρισμού είναι η εξοικείωση του τουρίστα με τις τοπικές αρετές, τα τοπία, τις τροφές, τα τραγούδια, το χορό, τη ζωγραφική, την οδοιπορία, τη δημιουργία, εντάσσοντάς τα στο περιβάλλον των διακοπών του. Οι καλύτεροι συνοδοιπόροι σε αυτό το μεγάλο στοίχημα, είναι οι τοπικές κοινωνίες.